דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדברים שאתם לא יכולים לדעת בהזמנת כלים סניטאריים וחיפויים עבור דירה מקבלן 

מאת    [ 23/06/2012 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 2475 פעמים ]

רכישת דירה חדשה בבית משותף מקבלן רצופה בבעיות שלא ניתן לצפות מראש. להלן מספר אירועים אמיתיים שהדיירים לא יכלו לדעת עליהם מראש. במהלך בניית הדירה הדיירים התבקשו לבצע הזמנה של כלים סניטריים, ריצוף וחיפויים. הדיירים התאימו את הצבעים ואת האביזרים וההחלטה על כל פרט ופרט לא הייתה קלה. בעת ההזמנה נבחרה אמבטיה אקרילית משודרגת. צבע האמבטיה נרשם בטעות פרגמון. השילוב של הריצוף והחיפויים לא התאים לצבע הפרגמון השגוי, התוצאה שהתקבלה חדר אמבטיה שאינו תואם את הציפיות והקבלן איננו אחראי על מה שהוזמן. הקבלנים אינם מפעילים שיקול דעת בעת ההתקנה ולא מיידעים את הדיירים כאשר יש הבדל בצבעים. מבחינתם מה שכתוב בהזמנה באחריות הדיירים. התוצאה בזמן קבלת המפתח לדירה החדשה, עגמת נפש מיותרת, אמבטיה בצבע לא מתאים, ששולמה במיטב כספם של הדיירים, בתוספת תשלום עבור החלפת אמבטיית הפח הסטנדרטית, לאמבטיה אקרילית ובתוספת דמי התקנה. כדי להחליף את האמבטיה לצבע לבן, הסתבר להם שצריך לשלם עבור פירוק והתקנה מחדש ולהשלים את החיפויים שיפורקו וכן הלאה. הדיירים בסופו של דבר נשארו עם המצב הקיים בגלל ההוצאה הגדולה הכרוכה בהחלפה.

דיירים אחרים שידרגו את האמבטיה לסוג מודרני ויקר, ביקשו מהם לבחור ברז, הראו להם דוגמאות והם בחרו מתוכם. אנשי המכירות צמודים לסטנדרט של הקבלן ולא סיפרו להם על כל האפשרויות שקיימות בשוק. למשל על אפשרות של פיית מילוי מתוך האמבטיה, וויתור על הברז הסטנדרטי עם פיית המילוי והמזלף. במקום הנ"ל, הייתה להם אפשרות להתקין אינטרפוץ 5 דרך, שבו מילוי האמבטיה הוא ע"י פיית מילוי מתוך האמבטיה ובנוסף מתקנים מזלף עליון קבוע, ובצד נקודת מים ומזלף ידני. המראה שהיה מתקבל היה נקי יותר ומעוצב. כמובן שהקבלן במקרה כזה היה דורש תוספת תשלום עבור ההתקנה המיוחדת. התוצאה שהתקבלה ללא השדרוג, אמבטיה מאוד חדשנית עם ברז בסגנון מיושן. אפשר לומר, לא נורא אבל כשנודע לדיירים זה מאוד הכעיס אותם. רצוי שתדעו מראש שאפשר לשדרג גם התקנה הסטנדרטית.

ריצוף חדרים רטובים חייב להיות ע"פ התקן ריצוף אנטיסליפ - ריצוף נגד החלקה. לשירותי האורחים בתקן יש המלצה לאנטיסליפ אבל אין חובה. סוכני המכירות בחברות החיפויים טוענים שאפשר להתקין ריצוף רגיל בשרותי האורחים, ולא מתריעים בפני הדיירים שלא כל קבלן מסכים להתקין את הריצוף הרגיל. במקרה שלנו הקבלן לא הסכים להתקין אריח רגיל. דבר שגרם לדיירים לעגמת נפש ובזבוז זמן, להגיע שוב לאולם התצוגה ולבחור ריצוף אנטיסליפ.

במקרה אחר הדיירים בחרו חיפוי בשני צבעים בתוספת דקור. הקבלן ביקש תוכניות פריסה של החיפויים. חברת החיפויים העבירה לדיירים תמונת ההדמיה שממנה לא ניתן להבין את הפריסה ואת כיווני הנחת האריחים. הדיירים לא הבינו מי נגד מי, כל מה שעניין אותם זה שהעבודה תיעשה כפי שצריך ואז התחילה מסכת של שיחות טלפון, בזבוז זמן ועצבים... צריך לדרוש תוכנית פריסה בעת ההזמנה.

לסיכום בעת הזמנת החיפויים והכלים הסניטריים, צריך לבדוק היטב את ההזמנה לעבור סעיף, סעיף, לא להתבייש, לבקש שוב לראות את כל מה שהוזמן בנוסף לשאול שאלות אם יש אפשרויות נוספות לשידרוג, אתם תחליטו מה שתרצו לאחר שתדעו מהם האפשרויות. ורק אז לחתום על ההזמנה.

עוד עצות וטיפים בעיצוב פנים ניתן למצוא באתר: רינה בנימין עיצוב ואדריכלות פנים  http://www.rinab.co.il

מאת: רינה בנימין - מעצבת פנים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב