דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריקודי בטן-מעל 100 שנה עם שם מטעה 

מאת    [ 21/06/2012 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 2081 פעמים ]

מיליוני אנשים מסביב לעולם רוקדים ריקודי בטן וננים ממנו, אבל רק מעטים יודעים כי השם "ריקודי בטן" הוא איינו השם המקורי של הריקוד.

אז איך נכון לקרוא לריקוד?, את ריקודי הבטן מכנים מחול מזרחי או Raks Sharqi, "ריקוד של המזרח", אוסף של סגנונות מחול דומים שמקורם במזרח התיכון או המזרח הרחוק. יש שמות נוספים שניתן להשתמש בהם בהתאם לסגנונות כמו "בלאדי" שפירושו "ריקוד מהארץ" או שמו הטורקי-יווני "Oryantal Dansi" משמעות "מחול מזרחי".

אז מאיפה השם "ריקודי בטן" הגיע?

הז'אנר הזה של ריקוד לא הוצג כראוי לעולם המערביעד המאה ה -18 וגם אז לא נראה כמעט עד סוף המאה ה-19 וראשית המאה ה-20. בשנת 1893, רקדניות ריקוד מזרחי ביצעו ריקוד בתערוכה העולמית בשיקגו, דבר שגרר הרבה תגובות בשל הבדלי תרבויות גדולים באותם זמנים. התגובות אף החריפו כאשר רקדניות בורלסקה לקחו היבטים של הריקוד ויצרו ריקוד אירוטי, אשר לא היה לו כל דימיון לריקודי הבטן המסורתיים של המערב התיכון, דבר ששכנע את המערב שהריקוד הוא מיני ולא מוסרי.

בעיתונות הצרפתית, ריקוד בסגנון דומה הופיע תחת הכותרת "דאנס דו ונטר" או "ריקוד הבטן", יש המאמינים כי מכאן התפתח המונח ריקוד בטן. גם היום השם הזה גורם למורת רוחם של חובבי המחול מזרחי, אשר רואים בו כהשמצה על אמנות עתיקה זו.

ריקודי בטן הוא אפילו לא תיאור טוב. ריקוד בטן דורש תנועה של שרירי הבטן, אך הוא ריקוד של כל הגוף, המשלב שרירים בפלג גוף עליון ותחתון , תנועות אגן וחזה.

גם אם השם הולם את הריקוד אן לא, ריקודי בטן ידועים ומוכרים בכל העולם. המדריכים עשויים להעדיף לתייג בכיתותיהם "מחול מזרחי" או "Raks Sharqi" אבל ההכרה בשם "ריקודי בטן" יבטיח את המשך השימוש בו, לפחות במערב, במשך שנים רבות.

shimmystyle הינו אתר מיוחד במינו, המשלבת אקססוריז של ריקודי בטן לצד מגוון תכשיטים מיוחדים. באתר תמצאו תכשיטים ייחודיים כמו: עגילי דרקון ונחש המתלבשים על האוזן,עגילי נוצה אינדיאנים, עליונות תחרה מהממות, צעיפי משי ושיפון בצבעים משגעים, מניפות משי לריקוד, צמידים מגניבים, פרחי בד לקישוט לשיער או לבגד, טבעות ציפורן ועוד הרבה הפתעות. בנוסף אנו מפרסמים באתר מאמרים מאד מעניינים בנושאי ריקוד,תנועה,בריאות,רוחניותוהקשר ההדוק בין כולם.

הזמנת מוצרים מתבצעת דרך האתר לבעלי חשבון פייפל או כרטיס אשראי בנלאומי, או ניתן לייצור קשר לתשלום בצ'ק, העברה בנקאית או מזומן.

ברוכים הבאים! תהנו!

 

 

shimmystyle - חנות אקססוריז לריקודי בטן. צעיפי משי מרהיבים, מניפות משי צבעוניות, קישוטים מיוחדים לשיער ולגוף, עגילי נוצה, צמידים וטבעות ציפורן בעיצובים יחודיים, מאמרים מרתקים ומעשירים ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב