דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גגות רעפים טרנדים משתנים בבתים 

מאת    [ 21/06/2012 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 1963 פעמים ]

גגות רעפים טרנדים משתנים בבתים  

בשנותיה הראשונות של המדינה ובעיקר בתקופת המנדט הבריטי, הוקמו באזורים שונים בארץ בתים בעלי גגות רעפים שמקור ייצורם מגיע מאירופה הקלאסית, כאשר השימוש הנפוץ ביותר לגגות הרעפים התקיים באיטליה ובמשך שנים רבות נתפס כלא ראוי או מתאים לתנאי מזג האוויר של אזור הים התיכון.

גגות הרעפים יועדו מיסודם להגנה מפני חדירת גשמים לתוך הבית, הצטברות רטיבויות שונות בשכבות הפנימיות של הגג, סתימות שונות במערכות הצנרת, רקבונות, שטפונות ועוד. הגגות שהוקמו בתחילת ימיה של המדינה ואף טרם לכך מוכיחים כי החומרים מהם מיוצרים הרעפים עמידים לתנאי מזג אוויר שונים, ואם לא די בכך, הרי שהפיתוחים הטכנולוגיים השונים פתחו לקבלנים מגוון רחב של אפשרויות, על ידי ייצור רעפים מחומרים כגון פלדה ועוד. תכונות הרעפים משתנות מחומר גלם אחד למשנהו ובכך מעניקות חופש בחירה בהתאם לצרכים הספיציפיים.

יחד עם זאת, ניכר כי רעפים רבים מתקופת קדם המדינה החלו להסדר ולהישבר, ומצריכים שירותי תיקון גגות כוללים בהם נערכת בדיקה יסודית של שכבות הגג השונות, וידוא כי לא קיימות נזילות, רטיבויות או סתימות שונות במערכות הבית, וכן היעדרותו של רקבון בחומרי הגלם השונים. בדיקה יסודית בטרם תיקון גגות רעפים תקבע האם יש צורך בהחלפת רעפים בודדים שנסדקו, החלפה מאסיבית של חלק משמעותי מהגג או אפילו פירוק והתקנה מחודשת. גגות רעפים שאינם מתוחזקים כראוי עלולים לגרום לנזקים משמעותיים, החל מנזילות וכלה בהתמוטטות של אגפים בגג.

תודות למגוון העצום של סוגי רעפים הקיימים כיום בענף, זוכים הדיירים המבצעים תיקון גגות יסודי בביתם להתחדש במראה מסוגנן ומרהיב עין, מאחר וסוג הרעפים הנבחר הינו אחד האלמנטים המשמעותיים ביצירת הסגנוון הכללי של הבית. רעפים כהים יכולים להעניק לבית מראה כפרי אירופאי קלאסי, בעוד רעפים בהירים יותר המאפיינים את אזור הים התיכון יעניקו לבית מראה מדברי יותר.

כאמור, כל אחד מחומרי הגלם מהם מיוצרים סוגי הרעפים השונים מצוידים בתכונות ייחודיות. הבחירה האידאלית היא זו העושה שילוב מקסימלי בין מראה הרעפים והסגנון שהם מעניקים לבית, לבין תכונותיהן הדרושות. רעפי חרס, לדוגמא, יהיו עמידים למשך שנים רבות מחד, אולם מתאפיינים במראה סטנדרטי. רעפי הפלדה, לעומתם, יוצאי דופן ברמת החוזק שלהם וכן בבידוד התרמי שהם יוצרים בבית. בכך, חוסכים גגות רעפים העשויים פלדה בהוצאות חימום או קירור. ישנם סוגים נוספים וורסיות שונות של כל אחד מהסוגים, ורצוי להתרשם פיסית מהסוגים השונים, על יתרונותיהם וחסרונותיהם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב