דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מס הכנסה דוח שנתי 

מאת    [ 21/06/2012 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 3707 פעמים ]

דוח שנתי

מי שבבעלותו עסק בישראל מחויב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה, למעשה כל אדם בישראל נדרש להגיש דוח שנתי אמנם ישנם פטורים לחלק ניכר מהאוכלוסיה, לדוגמה לשכירים וכן מי שמפורט בפקודה.

במידה והתאגדתם באמצעות פתיחת עסק, אתם תדרשו להגיש דוח שנתי בגין פעילותכם במהלך שנת המס, אין זה משנה אם אתם מאוגדים בתור עצמאים או כבעלים של חברה בע"מ, בכל מקרה תדרשו בהגשת הדוח.

דוח שנתי כולל פרטים שונים על מגיש הדוח וכן פירוט של הכנסות והוצאות שהתהוו לנישום במהלך שנת המס. מילוי הדוח נעשה באמצעות טופס ייעודי אשר נקרא 1301 ואשר כולל את המיקום למלא את כל הפרטים הנדרשים בדוח במהלך שנת המס, אשר נמשכת בין הראשון לינואר בכל שנה ועד ה - 31 לדצמבר של השנה.

נספח לדוח השנתי - דוח רווח והפסד

לדוח השנתי יש לצרף נספח הכולל את הנתונים על ההכנסות וההוצאות של מגיש הדוח, כלומר רווח והפסד, התוצאה של הדוח הנה הרווח או ההפסד השנתי של מגיש הדוח. בגין הרווח הזה מחושב מס הכנסה שעל הנישום לשלם בגין שנת המס. שימו לב, שהמס לא נקבע רק לאחר הגשת הדוח השנתי, על הנישום לשלם מקדמות למס הכנסה במהלך כל השנה והדוח השנתי רק מוודא את הסכום הסופי אותו יש להעביר למס הכנסה או אף לקבל החזר מס במקרה בו הועבר למס הכנסה תשלום ביתר.

יש לצרף עם הדוח השנתי מסמכים נוספים, לדוגמה טופס 106 מהמעסיק, אישורים שונים מהבנקים של הנישום כמו על ניירות ערך, מצב חשבון בסוף השנה, וכן נספחים על רווח הון ותשלומים לקופות של הנישום.

דוח שנתי כמפתח לחיסכון במס

 

לאחר חישוב הסכומים בדוח השנתי ניתן לחשב את הטבות המס אותן יכול לקבל הנישום באמצעות הפקדה נוספת לקופות גמל באופן עצמאי, הפרשות אלו הן הטבה אשר מתבטאת הן באמצעות זיכוי מס והן באמצעות ניכוי כהוצאה. חשוב לבצע הפרשות בסוף שנה שכן מלבד הטבת המס מדובר גם בחסכום לעת זקנה.

 

מתי יש להגיש את הדוח השנתי למס הכנסה

את הדוח השנתי יש להגיש בשנה העוקבת עד ה - 30 לאפריל לאחר שנת המס, ישנה אפשרות לקבל אורכות, בידקו זאת עם רואה החשבון שלכם. 

את הדוח השנתי ניתן להגיש לבד או באמצעות רואה חשבון, במידה וההכנסות שלהם אינן מורכבות ואין לכם הוצאות בעסק תוכלו להגיש את הדוח לבד או להעזר ברואה חשבון רק לצורך הכנת הדוח, אמנם ככל שיש לכם הוצאות בעסק והעסק הופך ליותר מורכב מומלץ מאוד להעזר בשירותים של רואה חשבון מקצועי, לדוגמה בדיקה האם הוצאה הנה הוצאה מוכרת או שמא מדובר בכלל ברכוש קבוע אשר לא ניתן לדרוש את כולו כהוצאה וכיוצא בזה.

שימו לב, אין לזלזל בהגשת הדוח השנתי, אי הגשה תגרור קנסות, אמנם ניתן במקרה של אי הגשה בזמן לפנות למס הכנסה ולהסביר את הסיבות לעיקוב.

שור רואי חשבון הנו משרד רואי חשבון המתמחה בעסקים קטנים ובינוניים המאוגדים בתור עצמאים או כחברה בע"מ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב