דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגיע לי! 

מאת    [ 21/06/2012 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 2093 פעמים ]

מאוד חשוב לדעתי, שנדע כיצד לנהל בחיינו משא ומתן. לפי הגדרתו המילונית:
"משא ומתן (בראשי תיבות: מו"מ) הוא כל תקשורת שהמטרה שלה היא לשכנע או להשפיע על הזולת. משא ומתן הינו מושג חברתי בעל בולטות בתחומי מדעי החברה, הניהול והשיווק אשר בא לציין את תהליך התנהלותם של דברים (דיבור, שפת גוף, מהלכים) בין שני אנשים או יותר, לצורך חילופי דברים ביניהם.
במשא ומתן ניתן לדון הן בדברים מוחשיים כעצמים או כסף, והן בדברים שאינם מוחשיים כגון ידע, כישרון או קניין רוחני", (ויקיפדיה).

גם בתחום האימון האישי, הזוגי והמשפחתי, ניתן לראות כי תהליך משא ומתן אפקטיבי, עשוי לשרת כל אדם בכל סיטואציה במידה וילמד עצמו, ויתאמן על כך. בין אם מדובר בתקשורת עם בן זוג, חבר, בן משפחה, עמית לעבודה וכו' ובין אם מדובר בהליך עיסקי-מכירתי כלשהו שאמור להניב רווח חומרי- כספי. כאשר מתקיימת שיחה בין שני אנשים או יותר, יש פתח לדברים להיאמר ובמה עליה יוצגו הטיעונים, הכל תלוי ב"איך".

בבסיס תהליך של משא ומתן יושבת הבנה בסיסית של בן האדם בנוגע לעצמו קודם כל, והיא אומרת כך: "מגיע לי!". מנקודת הנחה זו בן האדם יוצא אל התהליך כאשר ברור לו שאת מה שהוא רוצה עליו להשיג, כאשר הוא מאמין שמגיע לו באמת, סיכוי סביר יותר שהוא ישכנע את הצד השני בצדקתו. כאשר בן האדם לא בוטח בעצמו לחלוטין באשר למה בדיוק מגיע לו, מה אמור המשא ומתן להשיג לו ומה הוא אמור לתת, הוא מציג את עצמו באופן "מתפתל" ואינו משכנע, הוא בא להסתפק בפירורים, במה שיתנו לו ולא מעיז להציב דרישות המספקות אותו, אלא מרצות את הצד השני.

הטור הזה נכתב מהתנסות אישית, מהסתכלות אישי וניסיון של "לפני ואחרי". בין אם מדובר בניסיון הפרטי שלי או בניסיונם של המתאמנים איתם עבדתי, תמיד הגענו למסקנה הבלתי נמנעת, קודם כל האדם צריך וראוי שיאמר לעצמו ויאמין, "מגיע לי".

כאשר אין בנו פחד, ואנו עומדים על שלנו, יודעים מה אנו רוצים להשיג, על מה אנו מוכנים להתפשר ועל מה אנו נלחמים, יותר קל לנו לצייר את הגבול, להביע את הדרישות שלנו באסרטיביות ובביטחון – אנו הרי יודעים מה מגיע לנו!

השבוע שמחתי לגלות שדווקא לאחר שחשבתי שתם שלב המשא ומתן, ובעודי נוכחת בו לא נענו דרשותיי, אלו שהאמנתי שווה להלחם עבורן ולא לוותר, דווקא אז הצד השני שוכנע בצדקתי ובאמונתי, שמחתי שלא ויתרתי על דרשותיי, שהאמנתי שמגיע לי והייתי מוכנה לחפש זאת במקום אחר ולא לתת לצד השני לשכנע אותי אחרת. 

חשוב מאוד להגיע לשיחת משא ומתן מסודרים, מאורגנים, גם במחשבות מאורגנות. עוד קודם, לתת לעצמנו קודם כל טיעונים בנוגע לכל סעיף עליו דנים, לדעת על מה
מוכנים לוותר, זה בסדר לסגת אבל לבחור ממה. גם בריב בין אנשים, אם נהיה מוכנים לבוא לשיחה מאורגנים אך יחד עם זאת נכונים להדברות, להסכמה תוך ויתור הדדי של שני הצדדים על סעיפים מסוימים, סיכוי סביר שנצליח, שנצא טוב מהשיחה הזו, שנממש את האינטרס שלנו ונחוש סיפוק ושמחה עקב הצלחתנו. 

חשוב שניקח בחשבון שגם הצד השני בא לנצח ולכן לא כדאי שנסתכל על המצב ונתכונן למלחמה, להיפך, עלינו להיות מוכנים להדברות, לא לרמוס את הצד השני, בשיטת ה- WIN WIN, שינינו באנו לנצח, ולכן כדאי להתאמץ ולמצוא את הנוסחה שבה שנינו יוצאים מרוצים, בניגוד למלחמה שבה לעיתים גם המנצחים מפסידים.
כאמור משא ומתן הוא אינו רק תהליך עסקי מובהק, הוא כלי תקשורת בין אנשים וכן בין האדם יכול לנהל משא ומתן עם עצמו, עד כמה רחוק הוא מוכן ללכת, מה הוא מעוניין להשיג בחייו ומה הוא מוכן להשקיע בכדי לממש את עצמו ולהגשים את החלומות שלו. ברגע שנעשה סדר בדברים יהיה לנו יותר קל להביאם לידי ביטוי, לבחור ולצאת לפעולה.

עדי אסייג וזנה - אימון אישי לשיפור איכות החיים


adilifecocah.weebly.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב