דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק על פי מידה 

מאת    [ 08/01/2008 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 2714 פעמים ]

יש מספר ציוני דרך בהם חברה שואלת את עצמה האם כדאי לה להעסיק סמנכ"ל שיווק או להמשיך להתנהל כמו שהתנהלה עד היום. נקודות ציון אלה עולות בהתמדה עם גדילתה וצמיחתה של החברה. אך גם חברות קטנות ובינוניות מפנטזות על מנהל שיווק בעל ניסיון של שנים, ואולי אפילו צוות שיווק אשר ינתח את השוק, יזהה את המתחרים, ייצור זהות תאגידית, יכין חומרי שיווק, ינהל את פעילות יחסי הציבור, יפיק אירועים, יקדם את מכירות החברה ויצעיד אותה להצלחה הכלכלית המיוחלת.

מחקרים רבים כבר הוכיחו ששווק הוא אכן אחד הדברים ההכרחיים לניהול העסק והצעדתו קדימה, למרות זאת לא ניתן להתעלם מהעלות הכוללת שלעתים נראית גבוהה, מאיימת ואף לא מוצדקת לארגונים בינוניים וקטנים אשר היקף מרכיב השיווק בפעילותיהם שלא לומר בהכנסותיהם אינו מצדיק מנהל שיווק במשרה מלאה.
אז איך בכל זאת, מתמודדות חברות מסדר גודל כזה עם סוגיית השיווק, כאשר הן אינן מעוניינות להשקיע בכך כסף רב. האמת היא שבדרך כלל הן פשוט לא מתמודדות ...
במקרים רבים נופל תיק השיווק על המנכ"ל או על מנהל המכירות בחברה דבר אשר שם את סיכויי הגעת מטלות השיווק לכדי מימוש קרובים מאוד לאפס, לרשימת המטלות הארוכה שיש לכל אחד מבעלי משרות מכובדות אלו מתווספות גם מטלות השיווק, בפועל ריבוי המשימות הדחופות והבוערות לא מאפשר להם לטפל בשיווק אסטרטגי ולקדם את מטרות הטווח הארוך באמצעותו.
כתוצאה, חברות רבות ומשמעותיות בשוק הישראלי בכלל ובתעשיית ה-IT בפרט אינן זוכות לחשיפה ולמיתוג אשר עשויים לקדם את עסקיהן בקרב לקוחות פוטנציאליים בתחום התמחותן.

אבל יש לכך פיתרון, ואפילו פתרון פשוט - שיווק ב - Out Sourcing.
אחד הפתרונות התופסים תאוצה בשנים האחרונות, בעיקר בארה"ב ובאירופה, הינו פתרון של קבלת שירותי שיווק ב-OS. הרעיון מאחורי הקונספט פשוט - קבלת שירותי שיווק אסטרטגיים ושירותי Marcom כוללים ממומחי שיווק בעלי ניסיון לפי גודל וצרכי הלקוח.
Outsourcing של פעולות השיווק מהווה פתרון חדש ויעיל לחברות כיון שהוא מאפשר גמישות בהקצאת זמן ו"תפירת" תקציב בדיוק לפי צרכי החברה. הפתרון מאפשר תפוקה איכותית ביותר מצוות מומחים בלי העלויות הכרוכות באלטרנטיבה - העסקתם במשרה מלאה בארגון.
מעבר לשליטה המלאה בזמן ובתקציבי השיווק בחברה, השיטה מעניקה ללקוח יתרון מלאכותי לגודל והופכת אותו ללקוח משמעותי הזכאי למחירים טובים יותר בעבודה מול ספקי השיווק השונים שכן החברה המנהלת עבור הלקוח את שירותי השיווק מעסיקה את אותם הספקים במספר פרוייקטים במקביל. יתרון זה מעניק חסכון משמעותי בעלויות השיווק של הלקוח.

עסקים בינוניים וקטנים נדרשים לעיתים קרובות לנהוג בטקטיקות "גרילה" ולפרוץ כבר בתחילת מחזור חייהם לתודעה עם בידול ברור אל מול המתחרים וחזות מובילה ומובנית, הגמישות שמציעה מתודולוגית ה- MMS ללקוחות והיכולת להעזר במומחים בתחומם בעלויות סבירות הינם אלמנטים חיוניים לארגונים אלה.
גם עסקים גדולים אשר עוברים תהליך של שינוי אסטרטגי ונדרשים לכן לבצע תהליכי שיווק מורכבים כגון תכנית חדירה לשווקים חדשים, או יצירת מיתוג מחדש, נעזרים בשירותים של חברות OS המסייעות למחלקות השיווק בארגון בתהליכים נקודתיים של פרויקטי שיווק אסטרטגיים.

בדיוק כמו בתחומי ניהול ה-IT, ראיית חשבון ועריכת דין, גם העסקת צוות שיווק בארגון במשרה מלאה, כבר אינה האופציה היחידה העומדת מול מנהלי חברות בשוק כיום. "שיווק על פי מידה" הולך ותופס תאוצה ומהווה תחליף אמיתי, יעיל ואטרקטיבי לחברות רבות.
שרון ישראל - מנכלית חברת Xtra-Mile
http://www.xtra-mile.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב