דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטות שונות של שחזור שד: 

מאת    [ 20/06/2012 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 1832 פעמים ]

בישראל יש מידי שנה כ- 4000 נשים שמאובחנות כחולות בסרטן השד. רוב הנשים הללו לעולם לא חשבו שהן תגענה למצב הזה. זה קשה להאמין אך ניתן לבצע שחזור שד גם שנים לאחר הכריתה, שחזור שד מחזיר לנשים רבות את הדימוי העצמי ודימוי הגוף של האישה, שיורד לאחר כריתת השד.

שיטה אחת של שחזור שד שקיימת היא שחזור מיד לאחר הכריתה. אצל נשים אשר התגלה אצלן גידול קטן ואין מעורבות של בלוטות הלימפה בבית השחי, קיימת האפשרות לבצע את תהליך שחזור שד בו זמנית עם ניתוח הכריתה. כחודש או חודשיים לאחר הניתוח, הרופא עשוי להמליץ על הליך משני בכדי להתאים את קווי המתאר של צורת השד וניתן לבצע אותו ללא אישפוז.

נשים אשר זקוקות לטיפולים נוספים, רצוי שימתינו לפחות שלושה עד שישה חודשים טרם שחזור שד, על מנת לאפשר התאוששות של הרקמות המקומיות באזור הכריתה או על מנת לאפשר החלמה מהשפעות של טיפול באמצעות תרופות או הקרנות.
שחזור שד תלוי במספר גורמים כגון: כמות העור שנותרה לאחר הניתוח, איכותו של העור, העדר או המצאות שרירי חזה, מקום המצאותה של הצלקת, ומצב השד הבריא.

שחזור שד הפשוט ביותר נעשה באמצעות שתל סיליקון המושתל מתחת לעור או השריר. שיטה שחזור שד זו מתאימה למקרים בהם הייתה כריתה חלקית של השד ונותר מספיק עור המאפשר הכנסת שתל הסיליקון ללא מתח.
במקרים בהם מעטפת העור איננה מספקת עבור שחזור שד, ישנו צורך בשימוש במשתל מתנפח או במרחיב רקמות שהוא משתל זמני אותו מרחיבים בהדרגה באמצעות הזרקת מי מלח, לאחר מכן בניתוח השני מוחלף במשתל סיליקון קבוע.
ישנם מקרים שבהם מעדיפים לבצע שחזור שד מרקמות של האישה עצמה , מבלי שימוש בשתל סיליקון. נשים אשר בעלות עודף עור ושומן באיזור הבטן ניתן לבצע במקביל ניתוח למתיחת בטן ולהשתמש ברקמות השומן והעור העודפות בכדי לבנות את השד ולבצע שחזור שד.

לפני ביצוע שחזור שד יש לוודא כי המטופלת מודעת לכל הסיכונים והיתרונות של הניתוח, ניתן לעשות זאת באמצעות התייעצות עם רופאים, קריאת מאמרים בנושא שחזור שד, התייעצות עם מטופלות שעברו או שללו שחזור שד ועוד.

השדיים הם, כידוע אחד מסמלי הנשויות המובהקים ביותר בדימוי הגוף של האישה ובתחושת הנשיות שלה. גילוי סרטן השד ובעיקר בתקופה שלאחר כריתת השד חלילה, האישה זקוקה לתמיכה נפשית ולסביבה עוטפת מאחר וישנו החשש מעצם המצאותו של הסרטן וגם עקב פגיעה בגוף האישה. ההחלטה לגבי שחזור שד הינה אישית בעיקרה ונעשית בשילוב עם הצוות המטפל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב