דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול בסין - תכנון נכון לטיול בארץ הדרקון 

מאת    [ 20/06/2012 ]

מילים במאמר: 601   [ נצפה 3090 פעמים ]

החלטתם לנסוע לסין? נהדר! אבל איך מתחילים לתכנן את הטיול?

סין היא המדינה הרביעית בגודלה בעולם (אחרי רוסיה, קנדה וארצות הברית) ואפשר למצוא בה הכל – ערים גדולות ומתקדמות, כפרים נידחים, שבטי מיעוטים, נופים עוצרי נשימה והמון דברים לעשות. טיול בסין הוא חוויה מרתקת מכל הבחינות, אבל אם לא תתכננו אותו נכון, תמצאו את עצמכם מבזבזים זמן יקר ואולי גם כסף במקום למצות כמה שיותר את האפשרויות. גורם הזמן בסין הוא קריטי בגלל המרחבים העצומים ובגלל שלוקח הרבה זמן להגיע ממקום למקום ולא רק מעיר לעיר, אלא לפעמים גם בתוך הערים עצמן – מאזור לאזור.

הטיפ הראשון שלנו – תכננו מראש! בסין אין טעם לחכות לרגע האחרון מאחר ולא יישארו לכם מקומות בטיסות או בבתי המלון הטובים. הביקוש גדול בהרבה מההיצע ולכן, בניגוד לתרבות "הדקה ה-90" בארץ, בסין כדאי לתכנן לפחות חודשיים – שלושה מראש.

לטייל בקבוצה או לבד? טיול בקבוצה יכול להיות אופציה נוחה למי שמתאים להם טיול מסוג זה. המלצה חשובה - אל תמהרו לסגור את הטיול עם המחיר הכי נמוך שיש. בניגוד לדעה הרווחת, סין אמנם זולה יחסית, אבל גם כאן - קונים בזול ומשלמים ביוקר. יש בארץ חברות רבות המציעות מגוון רחב של טיולים לסין וכדאי לבדוק את המסלולים והתוכניות שלהן לעומק ולא לבחור טיול רק לפי תג המחיר הנמוך שהצמידו לו. אם אתם לא מעוניינים בטיול קבוצתי, בטח תשמחו לדעת שבהחלט אפשר לטייל בסין גם עצמאית ואפילו בטיול פרטי המתוכנן ומאורגן לפי מידותיכם. תעשיית התיירות התפתחה מאוד בעשורים האחרונים וכיום אפשר לצאת לטיול עצמאי בעלות לא גדולה כל כך וליהנות מהיתרון של טיול שהותאם לכם.

ואם אני לא דובר סינית? הרוב הגדול בסין לא דובר אנגלית. כן – גם בערים הגדולות ובמקומות המתוירים. ומי שמדברים אנגלית, לא תמיד ידברו אנגלית מובנת בגלל המבטא הכבד. עם זאת, עדיין אפשר להסתדר ובעיקר צריך להצטייד בהמון סבלנות. השתדלו להכין לכם מראש רשימה של המקומות בהם תרצו לבקר ואם יש לכם אפשרות, מצאו מישהו שיתרגם אותה לסינית. ודאו שיש לכם את הכתובות של בתי המלון עבור נהגי המוניות וקחו איתכם כרטיס ביקור של המלון או את שם ההוסטל למקרה הצורך. ברוב בתי המלון וההוסטלים יהיו עובדים דוברי אנגלית שיוכלו לסייע לכם ואף לרשום עבורכם את שמות האתרים השונים בסינית ולספק מידע מתאים.

אם החלטתם לטייל עצמאית, כדאי שתתחילו את תכנון הטיול עם שתי השאלות הבאות:

לכמה זמן אתם נוסעים? אם מדובר בטיול של 10 ימים עד שבועיים, קחו בחשבון שכדאי להתמקד בשלושה או ארבעה מקומות בלבד. בגלל המרחקים העצומים בין אזור אחד לאחר, כל נסיעה ביניהם גוזלת לעיתים יום שלם (תלוי איך נוסעים) וכדאי לקחת זאת בחשבון כשמתכננים את המסלול. חבל שתרוצו ממקום למקום ולא תספיקו ליהנות כמו שצריך.

מה מעניין אתכם לראות ולעשות? בסין אפשר למצוא הכל ולעשות המון דברים. כדאי להשקיע זמן ולקרוא קצת בעל האזורים והאטרקציות בכל מקום כדי לתכנן טוב יותר את הזמן שלכם. אם מעניין אתכם דווקא לראות את האזורים הכפריים, לטרק בהרים או לצאת לטיולי אופניים – אולי כדאי לשקול טיול בדרום סין ולא באזור המזרחי שלה או בערים הגדולות, למשל. אחרי שהגדרתם מה מעניין אתכם לראות ומה חשוב לכם לעשות, יהיה לכם קל יותר להתמקד באזורים המתאימים לכם.

מה לקחת בחשבון? זמנים – הכל בסין לוקח יותר זמן ממה שאנחנו רגילים אליו בארץ בגלל מרחקים, בגלל עומסי תנועה ובגלל תקלות בלתי צפויות (שבסין הן תמיד צפויות). כסף – אפשר למשוך כסף מכספומטים בסין ואולי עדיף לכם דווקא לא להביא דולרים להחלפה. ויזה לסין – לא לחכות לרגע האחרון, נדרשים 4 ימי עבודה להוצאת הויזה. וודאו שהדרכון שלכם תקף לחצי שנה לפחות.

התייעצו. בין אם בפורומים השונים או עם מי שכבר נסעו לטייל בסין ובין אם בפגישה עם סוכן טיולים מנוסה – כדאי להתייעץ עם מי שכבר מכיר את סין וטייל בה.

והכי חשוב - אל תשכחו את המצלמה, נעלי הליכה נוחות ורשימת מתנות!

יעל פרג'ון מתגוררת בשנגחאי ובעלת סוכנות טיולים המתמחה בטיולים פרטיים בכל סין. מתכננת, מארגנת ומדריכת טיולים.


ליצירת קשר - contactus@chinaclickgo.com


www.chinaclickgo.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב