דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ישראלי יכול לחיות בסביבה תרבותית אירופאית? 

מאת    [ 20/06/2012 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 3037 פעמים ]

כיצד ישראלי יכול לחיות בסביבה תרבותית אירופאית? 

 

 

מדינה מזרח תיכונית

 

מדינת ישראל היא כיום מדינה מזרח תיכונית כמעט לכל דבר ועניין. יש בה את שילוב התכונות המאפיין מרבית ממדינות האזור: קיצוניות דתית, תרבות מושחתת ואלימה, זלזול בחיי אדם, כוחניות וחוסר התחשבות בזולת, הזנחה של תשתיות לאומיות ואטימות השלטון.

 

ישראל הוקמה כמדינה בעלת סממנים אירופאיים מובהקים, ולכן גם נתפסה על ידי עמי האזור כ"נטע זר". ואולם, בעשורים האחרונים ישראל שינתה את פניה והטמיעה עמוק לתוכה את התרבות המקומית המזרח תיכונית. ציבור לא קטן של ישראלים כמהים לשוב ולחיות במדינה בעלת תרבות אירופאית ומזג אדיב ומתחשב. אולם, שאיפה זאת רק הולכת ומתרחקת. כיצד מתמודדים עם מציאות זו? 

 

 

 

ברומא היה רומאי

 

הדרך הראשונה להתמודד עם המציאות הלא אירופאית בישראל היא לקבל אותה, להפנים אותה ולשלב כוחות איתה, בבחינת "ברומא היה רומאי". משמעות הדבר היא ללמוד מהי התרבות הישראלית המזרח תיכונית ולדבר בשפתה.

 

התרבות הישראלית המקומית היא תרבות כוחנית, אגואיסטית, מתלהמת, עדרית, בלתי מתחשבת בזולת, אמוציונלית ואינטואיטיבית. מי שלומד את שפת התרבות "הישראלית" ישרוד היטב בישראל. מי שלא - יחווה קשיים מרובים ובדרך כלל יהפוך לקורבן של השיטה.    

 

 

 

עזוב ותעבור

 

הדרך השנייה להתמודד עם התרבות המקומית היא פשוט לקום ולעזוב את המדינה. מתוך הבנה שהמציאות הישראלית לעולם לא תהיה מציאות תרבותית אירופאית, נעימה ומתחשבת מגיעה המסקנה הבלתי נמנעת שרק במקום שבו יש תרבות - ניתן לחיות כבן תרבות. 

 

אפשרות זו אינה פתוחה בפני כולם, משום שלא כל אחד מסוגל להתנתק מהשורשים ולפתוח בחיים חדשים לגמרי במקום אחר וזר. רבים מנסים זאת, אבל רק חלקם מצליח לבצע את המעבר הזה בצורה מלאה ושלמה. 

   

 

 

צור לעצמך בועה

 

הדרך השלישית היא לחיות בישראל אבל ליצור בועה תרבותית גלובלית בתוך המציאות הישראלית המקומית. למשל, אנשים תרבותיים שמסיבות כאלו ואחרות בחרו לחיות במדינות מפגרות או פרימיטיביות מקפידים לשמור על סגנון חיים איכותי ומתורבת בכך שהם מתגוררים אמנם במדינה אבל למעשה יוצרים לעצמם בתוך אותה מדינה מציאות סגורה, המאפשרת להם להרגיש "בבית" כאשר בפועל הם נמצאים לנעשה בתוך בועה.

 

למשל, לחיות בישראל אבל בתוך בועה של תרבות אירופאית: מגורים מיוחדים ומוגנים, תעסוקה איכותית, מסעדות גורמה, בילויים ייחודיים, רפואה פרטית, חופשות בחו"ל וכיו"ב. 

 

 

וטיפ לסיום: מי שרוצה לשרוד באפריקה ואינו מסוגל לשתות את המים שהמקומיים שותים - חייב לשתות מים מינרליים שיובאו מצפון אירופה. על אותו המשקל, מי שמתקשה לסבול את המציאות הכוחנית והברוטאלית הישראלית רשאי לגונן על עצמו באמצעות בועה תרבותית נפרדת וסגורה.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב