דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אילו ערכים אתם מקדמים בחיים שלכם וכיצד ערכים אלה חורצים את גורלכם? 

מאת    [ 20/06/2012 ]

מילים במאמר: 572   [ נצפה 1975 פעמים ]

אילו ערכים אתם מקדמים בחיים שלכם וכיצד ערכים אלה חורצים את גורלכם? 

 

 

עני - ולא יבין זאת

 

יש אנשים שמצבם הכלכלי אינו טוב או אפילו גרוע, אולם הם מאמינים ובטוחים שזוהי סוג של גזירת גורל או חוסר מזל. יש אנשים שנמצאים כל הזמן במינוסים ובחובות ולא מצליחים להיפטר מהגיבנת הכספית שלהם. אנשים שסובלים ממצוקה כלכלית ומחובות הם אנשים שאינם מודעים לכך שהם מקדמים ערכים שאינם ערכי עבודה, כסף, חומריות וקפיטליזם אלא ערכים של סוציאליות, הומניות, רגישות, מוסר עבודה נמוך או פשוט רצון להינות מהחיים על חשבון מישהו אחר.

 

חשוב להבין, שהכל בחיים הוא תוצאה של הערכים בהם אנו מאמינים ושאותם אנחנו מקדמים בחיינו. אם הערך העליון שלנו הוא אומנות, יצירה, תרבות ואנושיות - קרוב לוודאי שנמצא את מצבנו מתפרנסים בדוחק, רק משום ששמנו ערכים אלה בחשיבות גבוהה יותר מרווחה כלכלית, השכלה פיננסית, כוח כלכלי וקפיטליזים צרוף. 

 

 

 

רווקה - ולא תדע מדוע

 

הרבה רווקים ורווקות מחפשים זוגיות, אבל חלק מהם נותר שנים בלעדיה. אין זאת גזירת גורל אלא העדפת ערכים כגון, חופש אישי, ביטוי עצמי, נאמנות אישית, אהבה רומנטית, רוחניות ואסטטיקה.

 

חיים בזוגיות או חיים ברווקות הם תוצאה קודם כל של הערכים שבהם אנו מאמינים. מי שמאמין באהבה רומנטית מושלמת ומתקתקה - יקדם ערך זה על פני ערכים זוגיים אחרים ועלול על כן למצוא את עצמו לבד כל חייו. לעומת זאת, מי ששם ערכים אחרים בראש, כגון, משפחתיות, ילדים, פרנסה, תלות, פשרה, ביטחון ותמיכה - ימצא זוגיות בקלות יחסית וישמר את הזוגיות שלו במשך שננים, ללא בעיה מיוחדת.   

 

 

 

הערכים הם מערכת ההפעלה שלנו

 

הערכים שבהם אנו מאמינים הם יותר מאשר "האמונות" שלנו והדברים שאנו חושבים שכך העולם צריך להתנהל. הערכים שלנו הם למעשה מערכת ההפעלה של החיים שלנו, רצף הפקודות שקובע כיצד החיים שלנו ייראו.

 

לא ניתן להפריד בין מערכת האמונות שלנו לבין המציאות של חיינו - כי הדברים שלובים אחד בשני והם תוצר האחד של השני. אמונה בחיים של תלות תוביל לחיים זוגיים ואילו אמונה בחופש אישי תוביל לעצמאות ולעיתים קרובות לרווקות או לגירושין. כך יוצא, שלכל אמונה יש משמעות ותגובה בחיים המציאותיים שלנו.

   

 

 

קידום ערכים ודיכוי ערכים

 

מי שרוצה לשנות את מציאות חייו ולעצב אותה מחדש, צריך לקדם ערכים חדשים ולדכא את הערכים הישנים שאותם הוא החזיק עד עתה. למשל, אם אדם רוצה לשפר את מצבו הכלכלי ולצאת מחובות עליו לדכא תפיסות סוציאליסטיות, שיוויוניות ותלותיות שאפיינו אותו עד אותה עת ולאמץ תפיסה שהיא אקטיבית, תחרותית, הישגית וקפיטליסטית לחיים.

 

או למשל, מי שרוצה למצוא חתן ולהתמסד בזוגיות חייבת לדכא תפיסות חופשיות ומשוחררות בהם היא האמינה עד עתה ולקדם במקומן ערכים חדשים כמו שותפות, תלות, צייתנות וכבוד.

 

 

 

שינוי ללא שינוי

 

אנשים רבים מפנטזים על מצב בו הם יוכלו לשנות את חייהפ - מבלי לשנות את האמונות שלהם. זהוכמובן מצב בלתי אפשרי. על פי תפיסה זו, הם פשוט ממשיכים להתמיד בדרך שבה הם הלכו כל חייהם, מתות תקווה שהיא ביסודה נאיבית, שמשהו "קסום" יקרה וכל המציאות לפתע תשתנה מעצמה.

 

רק כאשר חולפות השנים ואנשים נוכחים לדעת ששום דבר לא השתנה וגם לא ישתנה - הם נאלצים להבין שעליהם להשתנות בעצמם כדי להוביל שינוי במציאות של חייהם.

 

 

וטיפ לסיום: ללא שינוי ערכים פנימי אין סיכוי לבצע שינוי חיצוני אמיתי בחיים, אלא רק שינוי יהיה קוסמטי, על פני השטח, זמני ושקרי.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב