דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סימני מסחר - להגן על המותג 

מאת    [ 20/06/2012 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 2540 פעמים ]

סימני מסחר – להגן על המותג
מי מאיתנו לא זוכר מהילדות את דמות התינוק של במבה אוסם אשר בכל פעם שראינו אותה מיד עברה לנו בראש מחשבה שבא לנו לאכול במבה. דמות זו הינה דמות אשר נחקקה בראשם של מאות אלפי צרכנים והינה עבודת מיתוג של שנים של חברת אוסם. דמות זו של התינוק היא דוגמה למה שקרוי סימני מסחר וכל חברה אשר רואה את עצמה כעסק לטווח ארוך ורוצה להיחקק בראשם של הצרכנים צריכה סימנים מעין אלו.

מהם האפשרויות לסימנים
כמו שציינו, סימני מסחר הינם סימנים אשר ממתגים את העסק ואשר אמורים להיות הדבר הראשון שיעלה לצרכן לראש ברגע שהוא יחשוב על חברה מסוימת ולכן, סימן מסחרי יכול להיות בעצם כל דבר. אם בדמות מסויימת כמו שחברת אוסם יצרה ואם בלוגו בלתי נשכח כמו חברת קוקה קולה שאין היום כמעט אף אדם בעולם שהלוגו שלה לא מוכר לו וכשהוא רואה אותו הוא מיד יחשוב על המשקה. סימן מסחר יכול לבוא בכל צורה נאותה שאותה תרצה החברה.

דוגמאות נוספות לסימנים אלו
דוגמאות נוספות בתחום סימני מסחר ניתן למצוא בכל חברה גדולה שכולם מכירים ואשר הלוגו שלה או מסימן המסחר שלה חקוק עמוק במוחנו. לדוגמה מערכת ההפעלה ווינדוס של אופיס שכולנו מכירים אשר בלוגו שלה ישנם ארבעה מרובעים, לוגו כזה של חברה כזו חקוק במוחו של הצרכן וכשיראה את הסימן הזה בכל מקום בעולם מיד יקשר אותו במוחו עם מחשבים. סימן מסחר אם כן הוא סימן אשר אמור לקחת אסוציאטיבית את הלקוח הפוטנציאלי למקום שאנחנו רוצים.

איך רושמים סימן כזה?
סימני מסחר ללא רישום מתאים לא יהיו בטוחים מפני גניבה של חברה אחרת המתחרה במוצר הספציפי.  בישראל ניתן לרשום אצל רשם סימני המסחר ומרגע שנרשם הסימן תאריך הבקשה שמור וכל אדם או חברה אחרת שיגישו בקשה לאותו סימן מאוחר יותר יהיו נחשבים כמעתיקים של הסימן ולכן כדאי ללכת לרשם הסימנים כמה שיותר מוקדם כשאפשרי ואם הסימן נמצא ראוי להירשם ככזה אז מקבלים אישור.

הפרות
הפרת סימני מסחר משמשת את שני הצדדים, כשמצד אחד מתקיימת הגנה על הציבור מפני הטעייה במוצרים או השירותים שהוא רוכש, ומצד שני ההגנה היא בראש וראשונה כלפי בעל סימן המסחר החושש מפגיעה במוניטין שצבר לאורך השנים וזיוף סימן המסחר עליו עמל במשך שנים רבות. קיימים מספר מבחנים בנושא זה, החל מכזה העוסק במראה והצליל של הסימן, דרך מבחן הנוגע לסוג הסחורות וחוג הלקוחות, וכלה במבחן נסיבות העניין המגלם את המסר הרעיוני הטמון בסימן המסחרי מול המתחרים בו. 

המאמר נכתב עבור משרד עורכי דין אפלפלד ושות' בהנהלת אילנית אפלפלד. תחום התמחות המשרד הוא קניין רוחני. עו"ד סימני מסחר, פטנטים טזכויות יוצרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב