סימני מסחר - להגן על המותג
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

סימני מסחר - להגן על המותג 

מאת    [ 20/06/2012 ]
מילים במאמר: 381   [ נצפה 1988 פעמים ]

 
 

סימני מסחר – להגן על המותג
מי מאיתנו לא זוכר מהילדות את דמות התינוק של במבה אוסם אשר בכל פעם שראינו אותה מיד עברה לנו בראש מחשבה שבא לנו לאכול במבה. דמות זו הינה דמות אשר נחקקה בראשם של מאות אלפי צרכנים והינה עבודת מיתוג של שנים של חברת אוסם. דמות זו של התינוק היא דוגמה למה שקרוי סימני מסחר וכל חברה אשר רואה את עצמה כעסק לטווח ארוך ורוצה להיחקק בראשם של הצרכנים צריכה סימנים מעין אלו.

מהם האפשרויות לסימנים
כמו שציינו, סימני מסחר הינם סימנים אשר ממתגים את העסק ואשר אמורים להיות הדבר הראשון שיעלה לצרכן לראש ברגע שהוא יחשוב על חברה מסוימת ולכן, סימן מסחרי יכול להיות בעצם כל דבר. אם בדמות מסויימת כמו שחברת אוסם יצרה ואם בלוגו בלתי נשכח כמו חברת קוקה קולה שאין היום כמעט אף אדם בעולם שהלוגו שלה לא מוכר לו וכשהוא רואה אותו הוא מיד יחשוב על המשקה. סימן מסחר יכול לבוא בכל צורה נאותה שאותה תרצה החברה.

דוגמאות נוספות לסימנים אלו
דוגמאות נוספות בתחום סימני מסחר ניתן למצוא בכל חברה גדולה שכולם מכירים ואשר הלוגו שלה או מסימן המסחר שלה חקוק עמוק במוחנו. לדוגמה מערכת ההפעלה ווינדוס של אופיס שכולנו מכירים אשר בלוגו שלה ישנם ארבעה מרובעים, לוגו כזה של חברה כזו חקוק במוחו של הצרכן וכשיראה את הסימן הזה בכל מקום בעולם מיד יקשר אותו במוחו עם מחשבים. סימן מסחר אם כן הוא סימן אשר אמור לקחת אסוציאטיבית את הלקוח הפוטנציאלי למקום שאנחנו רוצים.

איך רושמים סימן כזה?
סימני מסחר ללא רישום מתאים לא יהיו בטוחים מפני גניבה של חברה אחרת המתחרה במוצר הספציפי.  בישראל ניתן לרשום אצל רשם סימני המסחר ומרגע שנרשם הסימן תאריך הבקשה שמור וכל אדם או חברה אחרת שיגישו בקשה לאותו סימן מאוחר יותר יהיו נחשבים כמעתיקים של הסימן ולכן כדאי ללכת לרשם הסימנים כמה שיותר מוקדם כשאפשרי ואם הסימן נמצא ראוי להירשם ככזה אז מקבלים אישור.

הפרות
הפרת סימני מסחר משמשת את שני הצדדים, כשמצד אחד מתקיימת הגנה על הציבור מפני הטעייה במוצרים או השירותים שהוא רוכש, ומצד שני ההגנה היא בראש וראשונה כלפי בעל סימן המסחר החושש מפגיעה במוניטין שצבר לאורך השנים וזיוף סימן המסחר עליו עמל במשך שנים רבות. קיימים מספר מבחנים בנושא זה, החל מכזה העוסק במראה והצליל של הסימן, דרך מבחן הנוגע לסוג הסחורות וחוג הלקוחות, וכלה במבחן נסיבות העניין המגלם את המסר הרעיוני הטמון בסימן המסחרי מול המתחרים בו. 

המאמר נכתב עבור משרד עורכי דין אפלפלד ושות' בהנהלת אילנית אפלפלד. תחום התמחות המשרד הוא קניין רוחני. עו"ד סימני מסחר, פטנטים טזכויות יוצרים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב