דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להתמודד עם מזיקים בסביבת הבית? 

מאת    [ 20/06/2012 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 4584 פעמים ]

בסביבת הבית יש הרבה מזיקים, בייחוד בבית. יש שנים שבהן יש מתקפות של מכרסמים כמו עכברים וחולדות ושל זוחלים מסוכנים, כמו נחשים. אך גם כשאלו לא הבעיה, וכל מה שיש הם "רק" חרקים ויונים, עדיין נוצר מפגע אסתטי ולפעמים אפילו מפגע רציני לבית, תלוי בסוג החרק.

אם כן, הרחקת יונים וביצוע הדברה הם דברים הכרחיים לשמירה על הבית וסביבתו ועל השקט הנפשי שלנו, ויש כמה דרכים לעשות את זה, החל משימוש בחומרים רעילים ועד אילוף חיות הבית.

נתחיל עם הרחקה של יונים. הרחקת יונים לעולם לא תתבצע עם חומרים רעילים, את החומרים האלו שומרים לחרקים. את היונים נרחיק בצורה הטובה ביותר בעזרת מכשירים מיוחדים שמפיקים צלילים בתדרים גבוהים, שרק היונים שומעות. היונים מפחדות מהצלילים האלו, ולכן יתרחקו מהמקום ולא יחזרו כל עוד המכשירים עובדים.

הרחקת יונים יכולה להיעשות גם על ידי חיות הבית. אם יש לכם כלב בחצר הבית, אפשר לאלף אותו שיבריח את היונים. היונים ידועות כחיה חששנית מאוד, בייחוד מול יצורים שגדולים מהן, ולכן אפילו צעד קטן של הכלב שלכם לעבר היונים, מיד יבריח אותן. אבל כלבים יכולים לעזור גם מתוך הבית, בחדרים שבהם החלונות גדולים ונמוכים מספיק כדי שהכלבים יוכלו לנראות את היונים בגובה העיניים ולהפחיד אותן.

ונמשיך לעניין המרכזי, שפוקד את כולנו ומפריע לכולנו- חרקים. הדברה של חרקים יכולה להתבצע בכמה דרכים- יש את הריסוס, שכולנו מכירים ושהוא בעצמו מחולק לשני סוגים ויש את השימוש בחיות.

הדברה בעזרת ריסוס יכולה להיות כימית, אך בגלל המודעות הגוברת לאיכות הסביבה, יש הדברות שרק אחוז קטן מהתרסיס הוא חומרים כימיים, אבל כל היתר הם חומרים טבעיים, כדי לתת מענה טוב ולהפחית את הפגיעה בסביבה.

כמו שאמרנו, הדברת מזיקים יכולה להיעשות גם על ידי חיות. הדרך הכי פשוטה, שכל אחד יכול לעשות, היא לתת לחיות הבית ללכוד את החרקים. חתולים הם חיות הבית הכי יעילות למטרה הזו כיוון שיש להם אינסטינקט צייד טבעי. החתולים יכולים לצוד לא רק חרקים קטנים, כמו מקקים, אלא גם חולדות ועכברים.

בתחום הדברת מזיקים לעתים עושים הרבייה של זן מסוים שידוע כקוטל זן אחר ומשתמשים בחיות שמרבים כדי לחסל את המזיקים. להדברה הזו קוראים הדברה ביולוגית, וכמו הריסוס עם החומרים הטבעיים, גם ההרבייה נועדה לתת פתרון טוב בלי לפגוע באיכות הסביבה.

אם כן, אפשר לראות שאפשר לעשות הדברת מזיקים ולהרחיק יונים תוך כדי ששומרים על איכות הסביבה ומצליחים לשמור על בית נקי מחרים ויונים מבחוץ ומבפנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב