דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 טיפים לבחירת מלווה לשינוי 

מאת    [ 19/06/2012 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 1721 פעמים ]

כאשר מתמודדים עם בעיה באחד מתחומי החיים נהוג ללכת למי שהתפקיד שלו הוא לפתור בעיות מסוג זה. לרופא שיניים הולכים כשיש בעיות בשיניים, לספר הולכים כשהשיער ארוך מידי ורוצים לקצץ...ומה עושים כשרוצים שינוי בחיים? כשמתמודדים עם אותה הבעיה כבר הרבה זמן ולא מצליחים לפתור אותה לבד? כשיש משהו מבפנים שעוצר וחוסם אותנו, שיוצר בעיה? הולכים למלווה לשינוי. זה יכול להיות קואוצ'ר, מטפל, מתקשר, אסטרולוג, קוראת בקלפים ועוד....

הקושי היום- בעולם העידן החדש בו יש כל כך הרבה סוגי מטפלים וסוגי טיפולים- הוא לבחור מתוך כל סוגי ההדרכה וההכוונה את מה שהכי נכון עבורנו כרגע, לבעיה שאיתה אנחנו מתמודדים.
הנה 5 טיפים שיעזרו לכם לבחור את המלווה לשינוי שהכי מתאים לכם:


    • האם אתם מתחברים לשיטה שלו/ה? לכל אחד מאיתנו יש השקפות ואמונות שונות. כבר הוכח בעבר שכאשר המטופל מאמין בשיטת הטיפול אותה הוא מקבל- אחוזי ההצלחה גבוהים הרבה יותר מאשר אם הוא לא מאמין. בדקו מהו הבסיס לשיטה של המלווה ושימו לב מה אתם חושבים בקשר לשיטה זו, עד כמה אתם מתחברים ומאמינים שהיא עובדת.
    לדוגמה: מתקשרת פועלת באופן שונה לחלוטין ממאמן אישי, עליכם להבין מה השיטה שמתאימה לכם, למה אתם יותר מתחברים ומה יניע אתכם לשינוי הרצוי.
    • מה האינטואיציה שלכם אומרת לכם? לכו לפי האינטואיציה, אותה תחושה פנימית שעולה מבפנים, תחושה של ידיעה של מה נכון לכם. אתם יודעים הכי טוב מה הכי נכון לכם, אז פשוט בדקו עם עצמכם מה מרגיש לכם נכון.
    • מה מייחד את המלווה לשינוי? היום, כשהשוק כ"כ מוצף במדריכים, מטפלים ומלווים למיניהם, גם אם התמקדתם בשיטה מסוימת עדיין יש הרבה שעובדים בשיטה זו וקצת קשה לדעת במי מהם לבחור. לכן- בדקו מה מייחד את אותו מטפל/ מלווה ספציפית: האם יש לו איזו שיטה ייחודית שלא קיימת אצל אחרים? יכול להיות שהוא/ היא עובדים עם סוג מסוים של אנשים או סוג מסוים של בעיות, לדוגמה: מטפלת שעובדת רק עם נשים שמעוניינות להוריד משקל לאחר הלידה, או מאמן שעובד רק עם גברים בעלי עסק קטן שרוצים להתרחב, או מלווה שמציע/ה שיטה ייחודית להשגת השינוי שאתם רוצים.
    • התקשרו ובקשו פרטים- ואני לא מדברת על מחיר או מיקום, אלה פרמטרים מוכרים בבחירת כל שירות או מוצר. שיחה יכולה להעיד המון על מידת הכימיה שיש ביניכם לבין המלווה, דרך השיחה תוכלו להבין עד כמה אתם מתחברים אליו/ה ועד כמה אתם מתחברים לשיטה. יכול להיות שתגלו דברים נוספים שלא חשבתם לשאול עליהם שיעזרו לכם מאוד בבחירה, תוכלו להבין מהו האופן שבו מתבצע התהליך ועוד.
    • בדקו האם יש למלווה הצלחות קודמות- מאוד חשוב לשמוע (הרבה מעבר למספר שנות ניסיון) האם כבר היו מונחים עם אותה הבעיה שהצליחו לפתור אותה, האם יש עדויות על הצלחות של מונחים קודמים. לפעמים סיפור החיים של המלווה עצמו הוא עדות ההצלחה הגדולה ביותר, שכן יש הרבה מאוד מטפלים ומלווים לשינוי שהגיעו למקצוע הזה בעקבות שינוי אישי שעברו כשהשתמשו בשיטה אותה הם היום מדריכים.

בהצלחה!

מור ליבוביץ' | בלב פתוח- להחליף פגיעות באהבה במערכות היחסים שלך...
ליווי לנשים בסדנאות והנחיה אישית.


רוצה עוד? לקבלת סדרת הטיפים 'מפגיעות לאהבה בחמישה צעדים' בחינם, היכנסי:
http://morleibovich.mypages.co.il/pages/699




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב