דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תעסוקה לחיילים משוחררים 

מאת    [ 19/06/2012 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 2384 פעמים ]

עוד לפני השחרור מהצבא עולות השאלות לגבי המשך החיים. בזמן השירות הצבאי הדברים קבועים מראש ואין הרבה צמתים לקבלת החלטות אבל לקראת השחרור יש להתחיל ולקבל החלטות. לעיתים במהלך השירות הצבאי רכש החייל מקצוע, ידע הרלונטי לשוק האזרחי או מיומנויות שיכולות לסייע בחיפוש עבודה לאחר השחרור. אך ברוב המקרים, המצב אינו כזה ואז חיילים משוחררים מתחילים את צעדיהם הראשונים לקראת חיפוש עבודה.

מושג שחשוב מאוד להכיר הינו עבודה מועדפת, אלה הן משרות אותן רוצה הממשלה לעודד עבור חיילים משוחררים ובשל כך, היא משתתפת במימון בונוס מיוחד שהינו מענק אותו מקבל החייל המושחרר לאחר עמידה ב3 תנאים: סוג המשרה, מינימום תקופת עבודה וזכאות. התחומים המוכרים כעבודה מועדפת הינם:


    • עבודה בתחנות דלק
    • עבודה באתרי בנייה
    • בתי מלון
    • עבודה בחקלאות ובבתי אריזה
    • מפעלי תעשייה ובבתי מלאכה
    • טיפול באנשים בעלי מוגבלויות

תנאי תקופת העבודה הינם: עלפחות שישה חודשים מלאים של עבודה אך לא יותר מ - 12 חודשים , בהם יושלמו 150 ימים במשרה מלאה ,בעבודות שהוכרו כעבודה נדרשת, וזאת במהלך שנתיים (24 חודשים) מיום השיחרור משירות חובה.

 

משרה מועדפת היא לא האופציה היחידה לעבודה לאחר שחרור, ישנן משרות רבות המתאימות לחיילים משוחררים אשר מאפשרות עבודה במשרה גמישה במשמרות, רכישת מקצוע בתחום השירות או המכירות ומעסיקים רבים מעניקים גם הם מענק לאחר סיום תקופה מוגדרת של עבודה. היתרון במשרות אלה הינו כי הן מאפשרות המשך עבודה נוחה גם לאחר החזרה מהטיול של אחרי צבא ושילוב של לימודים עם עבודה במשמרות. חשוב לדעת כי במשק ניתן כיום למצוא מקומות עבודה רבים הדואגים גם לתוכניות קידום אשר מאפשרות בנית קריירה ארוכת טווח בארגון והתמקצעות בתחומים נוספים שאולי אף יתאימו לתוכנית הלימוד בעתיד.

כניסה לעבודה בחברה גדולה ומסודרת יכולה להציב מספר דרישות בפני המועמד הטרי, בינן כמובן שיחה טלפונית בה ינסה המראיים להבין נתונים בסיסיים שיבדקו את התאמת המועמד לתפקיד כגון: מקום מגורים, רמת שליטה בשפות, דרישות שעות עבודה, מספר חודשי עבודה להם יסכים להתחיים ודרישות שכר. בחברות מסויימות ידרש המועמד לעבור מרכז הערכה. מרכזים אלה הינם מיונים אשר מאפשרים לחברות לבחון את מידת התאמתו של המועמד לתפקיד ונבא את סיכוי השתלבותו בחברה לאחר סיום הקורס הכשרה. יש לקחת בחשבון כי לרוב, התפקידים מחייבים הכשרה של מספר שבועות במתכונת של משרה מלאה לפני תחילת העבודה, על זמן הכשרה זה מקבלים העובדים שכר.

חשוב לזכור כי חייל משוחרר יעבור במהרה לסטטוס של סטודנט ומשרות סטודנטים רבות הינן המשך למשרות אשר ניתן להתחייל בהן עוד בסטטוס של חייל משוחרר ולצבור וותק וניסיון אשר יאפשרו קידום לתפקיד אחראי ובכיר יותר כמו גם תנאי העסקה משופרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב