דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


CRM: טיפים למנהל שמחפש שינוי 

מאת    [ 19/06/2012 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 2234 פעמים ]

חברות רבות נכשלו בהטמעת תוכנות CRM, בגלל שמיהרו לקפוץ למים העמוקים, במקום ללכת צעד צעד.

בוודאי יצא לכם לשמוע לא מעט על אחוזי כישלונות ואתם חוששים לא מעט. כאשר מתכננים מראש ונוהגים בשיקול דעת, אין סיבה שדברים ישתבשו. הנה כמה טיפים שיסייעו להצלחה של התוכנה:

שתפו - במידה וביצעתם רכישה של CRM, אל תשמרו עליה בסוד. יידעו את כל המשרד. עדיף שכולם ידעו מה עומד לבוא. הידיעה המוקדמת תעניק לצוות העובדים זמן להתכונן ולעכל את בואה של תוכנת CRM.  

בחרו בפתרון מתאים. אם אינכם מחזיקים במחלקת IT שעומדת לרשותכם ואין לכם זמן וכוח להתעסק עם פיתוח מערכת CRM, העדיפו CRM הניתנת כשירות חיצוני, על פני תוכנה. זהו פתרון קל, נוח ומהיר יותר, שיחסוך לכם הרבה כאבי ראש.

אל תעצבו את המערכת מ"למעלה למטה" - תוכנות רבות נכשלות בחברות, פשוט בגלל שהמנהלים בעיקר מתמקדים בנוחיות של עצמם. התוכנה לא אמורה לשרת רק את ההנהלה - היא אמורה לשרת בעיקר את מי שנמצא "בתחתית הפירמידה". חשבו על כל עובדי החברה, במיוחד על אנשי המכירות.

קבלו תמיכה - רוב המנהלים כל כך עמוסים, שהדבר האחרון שהם רוצים הוא התקנה של מערכת CRM והדרכת העובדים. לכן, נסו לערב את המנהלים האחרים בחברה כבר בתחילת התהליך, כדי לזכות בתמיכתם. תצטרכו את עזרתם. אם ההנהלה תעודד את השימוש בתוכנה ותתמוך בה, שאר העובדים ישתכנעו לעבוד עליה.

שתפו פעולה - נכון שזה נשמע כמו כאב ראש אחד גדול, אך CRM צריכה לתקשר עם מערכות אחרות שנמצאות בשימוש על ידי עובדי החברה, כגון חשבונות, שיווק, אדמיניסטרציה ומלאי.

הקפידו על משמעת - כל עובד בחברה חייב להשתמש בתוכנה. עליכם לוודא שהדברים מתרחשים כמתוכנן ושהעובדים לא מתמרדים מתחת לאפכם. המעורבות של העובדים בתוכנה החדשה היא מרכיב חיוני להצלחתה. יתכן שהעובדים שלכם לא ממש רוצים להתאמץ, מכיוון שגם כך אין להם מוטיבציה. לכן עליכם להיות מאוד ערים ומודעים למה שמתרחש במשרד שלכם.  

שמרו על איכות מאגר הנתונים - אם אנשי המכירות שלכם מכניסים נתונים שגויים למערכת ומזלזלים בכל תהליך העבודה, תהיה לכם בעיה גדולה. עליכם לוודא כי הפרטים אשר מוכנסים למערכת הם נכונים, מלאים ומדויקים.

חפשו אדם עם כריזמה - אם אדם כלשהוא בחברה "נדלק" על מערכת CRM, נצלו את ההתלהבות שלו. רתמו אותו למאמצים המשותפים. הוא עשוי לשכנע עובדים אחרים במשרד להשתמש בתוכנה ויש יותר סיכויים שהתוכנה תצליח. 


http://www.zebracrm.com/


ניהול קשרי לקוחות ו-CRM




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב