דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסיכולוג לטיפול בקשיים בבית הספר 

מאת    [ 19/06/2012 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 2132 פעמים ]

כולנו כהורים תולים בילדים שלנו הרבה תקוות, שיגדל ויתנהג יפה, שיהיה מנומס ואדיב, שיהיה ילד שמח ומאושר, וכמובן איך לא – שיהיה תלמיד מבריק ומצטיין בכל התחומים. נכון שהשאיפות שלנו באות ממקום נכון ומתוך אהבה רבה לילדים שלנו אבל לפעמים אנחנו שוכחים כי השאיפות של הילד לא תמיד מתאימות לחלומות שלנו, ושהעתיד שאנחנו רואים לא ממש תואם לעתיד על פי הראיה והתפיסה של הילד.

קשיים בבית הספר

בנוסף לחוסר הרצון של ילדים להשקיע שעות בלימודים במקום לשחק או לבלות עם חברים. יש ילדים רבים שסובלים מקשיים לימודיים. הרבה פעמים ילד מתקשה בדברים שילדים אחרים בגילו עושים בלי בעיות, הקשיים הם מגוונים ויכולים לנבוע ממספר גדול של מקורות. יש קשיים שנובעים ממקור פיזי – בעיות ראיה, שמיעה או שרירים חלשים שמקשים על הכתיבה וההחזקה הנכונה של כלי הכתיבה. קשיים אחרים נובעים ממקורות רגשיים כמו היפראקטיביות, בעיות קשב וריכוז, בעלית הבנה של הנקרא או הבנת הנשמע ועוד. בנוסף לבעיות מהם סובלים הילדים באופן אובייקטיבי ילדים בעלי בעיות בבית הספר סובלים גם ממחסור בביטחון עצמי והדימוי העצמי שלהם נמוך.

איך נטפל בקשיים בבית הספר ?

דבר ראשון וחשוב ביותר הוא הבנה שיש לילד בעיה, הורים רבים נוטים להקטין את הבעיות של הילדים שלהם ולהתעלם מהן במחשבה שאם לא נחשוב על הבעיה ולא נדבר עליה – היא תעלם. הדבר החשוב ביותר שיש לדעת על בעיות בבית הספר אצל ילדים הוא שככל שנעלה על הבעיה ונטפל בבעיה מוקדם יותר כך יהיה קל יותר לפתור את הבעיה.

על מנת לדעת מה הבעיה יש לאבחן אותה קודם, אבחון של בעיות נעשה על ידי אבחון דידקטי או אבחון פסיכודידקטי שעוזר להורים להבין מה בדיוק הבעיה של הילד. אחרי שהבנו מה בדיוק הבעיה, ניתן לגשת לפסיכולוג על מנת שיטפל בה. ככל שנגיע אם הילד לטיפול בשלב מוקדם יותר כך הבעיה תצריך פחות טיפולים.

מה כולל טיפול אצל פסיכולוג ?

כאשר אנו ניגשים לטיפול בקשיים בבית הספר אצל פסיכולוג, חשוב לדעת כי הילד לא סובל רק מהקושי עצמו, אלא גם מחוסר בביטחון עצמי ומדימוי עצמי נמוך. ילד שקשה לו ורואה את חבריו לכיתה מצליחים לעשות בקלות דברים שהוא לא מצליח או מתקשה בהם מפנים לעצמו דימוי עצמי של נחות או טיפש.

חלק גדול מהטיפול של הפסיכולוג בבעיה הוא בנייה משותפת של ביטחון עצמי לילד, וליצור לו דימוי עצמי נכון ומתאים. הפסיכולוג יעזור לילד להבין שיש לו בעיה מסוימת שניתן לטפל בה, כך הילד יבין שהוא לא טיפש אלא שהוא מסוגל לעשות הכול עם הכלים המתאימים. בנוסף ייתן הפסיכולוג לילד כלים מתאימים להתמודד עם הבעיה ממנה הוא סובל.

חברת GoText הינה חברה מובילה בתחום כתיבת תוכן וכן כתיבת מאמרים, המספקת מעל ל350 מאמרים מידיי חודש לעסקים רבים בארץ ממגוון קשת העיסוק.חברתנו מספקת שירותי תוכן מתקדמים המאפשרים ללקוחותינו להפוך את האתר שלהם לאופטימלי למנועי חיפוש.נשמח לספק שירותי כתיבת תוכן ללקוחות חדשים נוספים ולהמשיך ולספק תוכן מקורי, שיווקי ואיכותי ללקוחות קיימים. GoText - תוכן שמוביל אותך לפיסגה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב