דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על דמיון מודרך והשפעתו עלינו 

מאת    [ 18/06/2012 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 2256 פעמים ]

מהו דמיון מודרך?

שיטת טיפול זאת הינה דרך מקצועית ומסודרת להשתמשות אקטיבית ואפקטיבית ביכולות השכליות – נפשיות של האדם וקניית מסוגלות ומיומנות של שליטה בכוחות אלו, ואף להפעלה שלהם בעת הצורך. שליטה ומודעות לתכונות נפש אלו הקיימים אצל כל אחד מאיתנו, מאפשרים  להגיע למודעות עצמית גבוהה ולשיפור איכות החיים בכמה רמות.

מודעות עצמית

מודעות עצמית המושגת על ידי דמיון מודרך, מאפשרת להכיר טוב יותר את כוחות נפש הקיימים בכל אחד מאיתנו, ולהעצמתם. דמיון מודרך הוא מעיין תוכנית אימונים של שרירי המחשבה והרוח. תוכנית אימונים היוצרת בעזרת דמיון מודרך מיומנויות חדשות ומשופרות הקשורות לכל תחומי החיים, החל מהצלחה בעבודה, חיזוק קשרים חברתיים, העלאת הביטחון העצמי, ועוד ועוד. כל זאת בעזרת תרגול של דמיון מודרך המתוכנן לפי כמה כללים פשוטים.

דמיון מודרך – מה זה בעצם?

למעשה, כפי שראינו, דמיון מודרך הינו תוכנית אימונים. בתוכנית האימונים הזו, אנו לומדים לשלוט בתחומים שנראים לנו במבט ראשון כאינסטינקטיביים, וככאלה שאינם בשליטתנו. למשל, ה"חלימה בהקיץ", או "רחפנות רגעית" לא תופסים אצל רוב האנשים מקום רב בדרך כלל. אך לחלימה זו, ישנו תפקיד מכריע ביחסים העדינים שבין גוף נפש ומעשים.

חלימה בהקיץ – איך זה קשור ליום יום?

כשאנו חולמים בהקיץ, אנחנו למעשה מעצבים את התפיסה שלנו ביחס לעצמנו, וכמובן, את התפיסה שלנו ביחס למציאות. תפיסה זו, היא בעצם התשתית הרעיונית הגורמת לנו לפעול באופן שבו אנו פועלים, וממילא, היא הצומת המכריע ביותר ביחס לאישיות שלנו. כל שינוי שאנו רוצים לעשות, מתנקז בסופו של דבר אל שורש זה, וממילא, כל מי שרוצה לשנות  משהו  צריך להכיר צומת זה היטב, ולדעת כיצד משתמשים בו.

דמיון מודרך – אז איך זה עובד?

למעשה, טיפול בדמיון מודרך הוא מין טיול מתוכנן. בשלבים מתקדמים יותר הוא הופך להיות חופשי יותר ויותר, אך רק במובנים מסוימים. ממש כמו שכל מוסיקאי יודע שכשמאלתרים פועלים לפי חוקים קבועים, כך גם בדמיון מודרך, למרות שהוא מלא חופש. כללים אלו עוזרים לנו לשלוט בדמיון, ולגייס אותו לטובתנו. הדרכה מעשית ומדויקת כיצד לעשות זאת יכולה לסייע לכל אחד ולהביא לתוצאות באופן מידי.

בעצם, גם אתם משתמשים בדמיון מודרך...

מכיוון שכלי זה הינו כל כך חשוב ומלא עוצמה, רבים מאיתנו משתמשים בדמיון מודרך גם מבלי לדעת כי זהו דמיון מודרך. כל פעם שאנחנו חושבים על סיטואציה מורכבת הדורשת מאיתנו מאמץ נפשי, ואנחנו מריצים לעצמנו תסריטים בראש כיצד עלינו לענות, או על כך שאנחנו מסוגלים, אנחנו רותמים את הדמיון המודרך לשורותינו – אנחנו פועלים בדמיון מודרך ככלי המסייע לנו לסדרת את חיי היום יום.

לכל אחד מגיע דמיון מודרך...

בגלל שזהו כלי כל כך בסיסי, הדורש אימון מינימלי ומביא לתוצאות ייחודיות, לכל אחד מגיע ליהנות מהפוטנציאל הגלום בו, לכל אחד מגיע  לחשוב, להיות מודע לעצמו, ולהשתמש בכך על מנת להצליח.

חברת GoText הינה חברה מובילה בתחום כתיבת תוכן וכן כתיבת מאמרים, המספקת מעל ל350 מאמרים מידיי חודש לעסקים רבים בארץ ממגוון קשת העיסוק.חברתנו מספקת שירותי תוכן מתקדמים המאפשרים ללקוחותינו להפוך את האתר שלהם לאופטימלי למנועי חיפוש.נשמח לספק שירותי כתיבת תוכן ללקוחות חדשים נוספים ולהמשיך ולספק תוכן מקורי, שיווקי ואיכותי ללקוחות קיימים. GoText - תוכן שמוביל אותך לפיסגה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב