דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כרונולוגיה של עיצוב חווית משתמש: איפיון מטרות האתר, תכנון קונספט ממשק משתמש, עיצוב ממשק משתמש גראפי 

מאת    [ 18/06/2012 ]

מילים במאמר: 702   [ נצפה 2946 פעמים ]

הקדמה

המאמר נכתב לכלל הציבור – בקצרה לצורך הבנה ולא למטרות שימוש מקצועיות

במאמר זה נסקור בקצרה את שלבי העבודה לתכנון חווית המשתמש באתר האינטרנט שלנו, החל מהגדרת המטרות העסקיות של האתר והבנת הצרכים של משתמשי האתר (הלקוחות שלנו) ועד לסיום עבודת העיצוב הגרפי של כל מסכי האתר. המסר העיקרי כאן הוא חד וברור: אם ברצונך להשיג חווית משתמש טובה עבור אתר האינטרנט שלך חובה עליך לקחת את הנושא ברצינות ולעבוד לפי שלבי העבודה המתוארים.

תחילת עבודה – תכנון הפרויקט

נרצה או לא נרצה – תכנון אתר אינטרנט הוא פרויקט, וכמו בכל פרויקט אנחנו צריכים להגדיר תקציב, לוחות זמנים וצוות עבודה. אפשר לתכנן ממשק משתמש בכוחות עצמיים אבל הדבר מצריך זמן יקר ועפ"י רוב מסתיים במפח נפש ובזבוז משאבים יקרים (ואז ממילא קוראים למומחה חווית משתמש). הפתרון היעיל ביותר הוא לשכור מומחה ולסכם איתו שיעזור לנו להשביח את הידע שלנו בנושא בכדי שלאחר תקופה מסוימת נוכל לשפר ולתחזק את אתר האינטרנט בכוחות עצמנו.

הגדרת מטרות – כיצד ישרת אתר האינטרנט את הצרכים והמטרות שלך

השאלה הראשונה היא מה אנחנו רוצים להשיג באמצעות אתר האינטרנט? אנו ממליצים להקדיש זמן "לפיצוח" התשובה מכיוון וכל שאר שלבי העבודה מתבססים על המסקנות שנגבש. חלק מהתשובות נמצאות אצל האנשים שלך, אלו שעובדים איתך יחד כאשר לכל אחד מהם את זוית המבט הייחודית שרלבנטית לסוג האינטראקציה שהוא מקיים עם הלקוחות. הם מכירים את הלקוחות שלהם ויודעים להעלות בעיות ופתרונות שיעזרו לנו בתכנון ממשק המשתמש.

אתר פלוני עוסק במכירה של חבילות נופש. אתר אלמוני מספק מידע על טכנולוגיה ייחודית ועל החברה שפיתחה אותה... לכל אתר מטרות וצרכים אחרים. מה המטרות של האתר שלך?

מהו תחום העיסוק שלך? אילו שירותים ומוצרים ברצונך לקדם? מיהם הלקוחות שלך? מה תרצה שהלקוחות שלך יעשו באתר? מה לדעתך הם מעונינים לעשות באתר שלך? איזה תוכן דרוש להם? מה כל כך מיוחד אצלך ומה שונה בך מול המתחרים ושוק הפעילות שלך?

סביר להניח כי בסיום תהליך הגדרת מטרות האתר תהיה ברשותך זוית מבט רחבה יותר על העסק שלך, תבין טוב יותר את התנהגות הלקוחות שלך ותלמד על פוטנציאל הצמיחה שלך בתחום הדיגיטלי – אינטרנט ומובייל.

 איפיון

לאחר שהגדרנו את מטרות האתר ואת קהל היעד וביצענו מיפוי צרכים של משתמשי האתר אנו מאפיינים את כל התהליכים המתבצעים בין האתר וקהל היעד: לוגיקת השימוש באתר, מערכת הניווט באתר וכל מערכת הקישורים בין הדפים, עמוד הבית, קטלוג מוצרים, כתבות ומאמרים, באנרים, טפסים, אשפים ועוד ועוד... הכל כמובן בהתאמה לתחום העיסוק של האתר.

קונספט

מטרת שלב הקונספט היא לקחת את כל מה שהוגדר בשלב אפיון אתר האינטרנט וליצור מכך ממשק משתמש גרפי. במסגרת תכנון קונספט האתר אנחנו מגדירים את הנראות וההתנהגות של הרכיבים העיקריים של האתר, מארגנים את המידע ופורסים אותו באופן שימושי וברור,  מתכננים את ההנעות לפעולה, קובעים את הגדלים ואת הפרופורציות ויוצרים "קומפוזיציה" ששוויה גבוה מסכום חלקיה.

תכנון מפורט של רכיבי הממשק

אז יש בידינו את קונספט האתר: בגדול, אנחנו יודעים כיצד לפעול. עכשיו הגיע הזמן לתכנן את הפרטים הקטנים ואת כל רכיבי ממשק המשתמש. חשוב לזכור כי משתמשי האתר שמים לב לאיכות הביצוע של הפרטים הקטנים וקונספט איכותי עשוי למשוך אותם אולם במידה הפוכה הם עשויים לנטוש את האתר כאשר הם נתקלים בבעיית שימושיות.

לכל רכיב באתר יש תפקיד ביצירת חווית המשתמש באתר והוא מכוון לספק מענה איכותי לסוג מסוים של אינטראקציה שמתרחשת בין הלקוחות לבין האתר.

עיצוב גראפי

לשלב העיצוב הגרפי אנחנו מגיעים כאשר יש ברשותנו את "ספר האתר" – כלומר את השרטוטים של מופעי ממשק המשתמש. כל אחד מהשרטוטים הללו יקבל צבע, צורה מדויקת וליטוש. העיצוב יתבצע מתוך הסתכלות על מותג החברה ועל האופן הוויזואלי שבו היא נתפשת בקרב הלקוחות ובדומה לערוצים הפצה אחרים. תוצרי שלב העיצוב הם מסכים מעוצבים המשקפים "אחד לאחד" את חווית המשמש באתר האינטרנט

סיכום

תחום חווית המשתמש ועיצוב ממשקי משתמש הוא תחום מרתק ומעניין. התחום עוסק במדעי ההתנהגות, בפסיכולוגיה, בארגונומיה, בהנדסת אנוש, במחקר שוק, בטכנולוגיה ובעיצוב. בשביל ליצור חווית משתמש טובה אנו משלבים בין שיטות עבודה מוכחות, אבחנה דקה ואינטואיציה עסקית. תכנון מוקפד ועבודה לפי כרונולוגיה העבודה המתוארת כאן יביאו לשיפור חווית המשתמש ולשביעות רצון גבוהה בקרב לקוחות האתר.

 

 

"הקסו" חברה מומחית בתחום חווית המשתמש. ומתמחה ביצירת עיצובים לממשקי משתמש לאתרים מזה 12 שנה. בין הפרויקטים שביצענו בתחום חווית המשתמש: אתר בנק הפועלים, הדקה ה-90, הראל ביטוחים, סופרסל. ועוד מספר רב של פרויקטים. בקרו ב Hexoo.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב