דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלבים בשליחת משלוח בינלאומי 

מאת    [ 17/06/2012 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 2256 פעמים ]

משלוח בינלאומי הוא נושא מורכב מבחינה לוגיסטית ובירוקרטית וחשוב לבעלי עסקים רבים כמו גם עבור אנשים פרטיים, למשל במעבר מגורים בין מדינות או במשלוח חבילות לחברים ובני משפחה הנמצאים בחו"ל. כדי שמשלוח בינלאומי יתנהל כסדרו, על חברת השליחויות הבינלאומית להיות מקצועית, אמינה ובעלת ניסיון וידע בתחומים שונים.

שלב ראשון במשלוח בינלאומי – בחירת חברת השליחויות

בחירת חברת השליחויות עימה עובדים הינה חשובה, כיוון שמשלוח בינלאומי שמתפקשש יכול להוביל להוצאות לא מבוטלות שאינן מתוכננות, לצד אובדן הכנסות ולקוחות ואיבוד מוניטין. בחירת חברת המשלוחים הבינלאומיים מתבססת על מספר פרמטרים חשובים:


    • ניסיון וידע – למשלוח בינלאומי דרוש ידע במילוי טפסים, בנושאים חוקיים ונושאי מסים, עמלות ומכס במדינות השונות.
    • רמת השירותים – חברות שונות מציעות הצעות שונות בנושא ליווי תהליך המשלוח, החל בהדרכה בנושאי אריזה ומילוי טפסים וכלה באריזה מקצועית על ידי חברת השילוח לצד הפעלת עמילי מכס במדינות השונות לצורך שיחרור סחורות התקועות במכס ופתרון בעיות המתעוררות בעת המשלוח.
    • רמת התקשורת – חברות שונות מציעות חבילות ליווי שונות למשלוחים שנעשים דרכם. רצוי לבחור בחברה הנותנת רמת שירות טובה הן במענה אנושי והן ביכולת לעקוב אחר המשלוחים באמצעים ממוכנים, כאתר אינטרנט וכדומה.
    • פתרונות לוגיסטיים – חברת שילוח רצינית מעניקה ללקוחותיה פתרונות לוגיסטיים מתאימים ומגוונים כגון סוגי משלוח שונים, באויר בים וביבשה, וכן פתרונות אחסון מתאימים עבור הפריטים הנשלחים, הן בארץ המוצא והן בארץ היעד. כדאי לוודא לא רק כי קיימים פתרונות אחסון זמניים אלא גם כי תנאי האחסון מתאימים לצרכים (כגון, אחסון בקירור עבור מוצרי מזון).
שלב שני – ברור המגבלות

לכל מדינה מגבלות משלה על דברים אותם ניתן לייבא ולייצא ממנה. לפני שליחת משלוח בינלאומי יש להתייעץ עם חברת השילוח, כדי לברר האם המשלוח עומד בדרישות המדינה. לדוגמה – הגבלה על כמות הקוסמטיקה הנשלחת במשלוחים ליפן, הגבלה על כמות האלכוהול הנכנס למדינות מסוימות וכדומה.

שלב שלישי– אריזה והזמנת משלוח

חברת משלוחים בינלאומית מספקת ללקוחותיה הדרכה בנושאי אריזה נכונה. מרבית החברות אף מספקות אמצעי אריזה ואף שירותי אריזה מקצועיים. אריזה נכונה מונעת תקלות ושבר בתכני החבילות. חשוב לבצע אריזה מקצועית טובה ומתאימה לתוכן המשלוח באמצעות חומרי אריזה מתאימים. בנוסף, חשוב לבצע את הזמנת המשלוח זמן מספיק מראש כדי לשריין מקומות באנייה לביצוע המשלוח.

שלב רביעי – מילוי טפסים

לצורך משלוח בינלאומי יש למלא טפסים רבים – הגדרת תכולת החבילה, טפסים המיועדים למכס, השגת אישורים מיוחדים והתמודדות מול גופים ממשלתיים לצורך אישור המשלוח. חברת שליחויות בינלאומית יכולה לסייע הן במילוי הטפסים והן בהתמודדות מול הרשויות השונות.

שלב חמישי – רכישת ביטוח

קיים ביטוח בסיסי לכל החבילות הנשלחות באמצעות חברת שילוח בינלאומית רצינית, אולם לעתים יש צורך להגדיל את הכיסוי הביטוחי, כאשר תוכן החבילה יקר במיוחד. חברות שילוח בינלאומי מאפשרות להגדיל את הכיסוי הביטוחי לחבילות שנשלחות דרכן.

שלב חמישי – השילוח עצמו

מהרגע בו החבילה עוברת לרשות חברת השילוח ועד לרגע בו היא מגיעה ליעדה, חברת השילוח היא זו המטפלת בהנעת החבילה – בין אם באמצעות מובילים מקומיים, בדרך הים או האויר וכן בארץ היעד. בשלב זה שולח החבילה יכול לנוח ולעקוב אחר משלוח החבילה.

משלוח בינלאומי הוא עניין מורכב וחברת משלוחים טובה יכולה לעזור ולתרום רבות למשלוח מוצלח.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב