דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למי מתאימים לימודי ראיית חשבון? 

מאת    [ 17/06/2012 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 2519 פעמים ]

ראיית חשבון היא אחד המקצועות בעלי אופק הקריירה הרחב ביותר, כזה הפותח בפני הבוגרים מגוון של תחומים ונישות שוק בהן יוכלו להשתלב לאחר סיום הלימודים, ההתמחות ומעבר בחינות ההסמכה. יחד עם זאת, מסלול הלימודים לראיית חשבון הוא ארוך וקשה ודרושות תכונות ייחודיות על מנת להצליח במקצוע. ראיית חשבון איננה מקצוע המתאים לכל אחד.

מה בעצם עושה רואה החשבון?

רואה החשבון עוסק ברישום, ניתוח וניהול ההיבטים הפיננסים של מערכות ועסקים שונים. במסגרת עבודתו הוא נדרש להכיר את החוקים הנוגעים לניהול הכספים של העסק, החברה או הפרט, להכיר את חוקי המס השונים, להבין בנושאי ניהול עסקים והגדרת אסטרטגיות עסקיות וכלכליות, וכן לבצע ניתוחים שוטפים על הנתונים הפיננסיים ולהציג נתונים אלו בפני גורמי העניין, דוגמת משקיעים, מנהלי החברה, בעלי המניות ועוד.

אלו תכונות נדרשות מרואה חשבון טוב?

על מנת להיות מוצלח בתפקידי ראיית חשבון וניהול פיננסי יש צורך בתכונות הבאות –


    • יושר ואמינות – בעלי חברות סומכים על רואה החשבון שינהל את ענייניהם הכספיים ביושר ואמינות. בדומה, גם בעלי המניות והמשקיעים סומכים על רואה החשבון כי יציג את הנתונים הפיננסים של החברה בה הם מגלים עניין, באופן נכון. ייצוג לא אמין יכול לפגוע בעסק או בחברה ולגרום נזקים של ממש.
    • דיוק, ארגון ושימת לב לפרטים – מרבית העבודה דורשת רמת דיוק גבוהה ומתן תשומת לב לפרטים, גם קטנים. כל נתון נבדק מספר פעמים. אדם שאיננו מסודר ומאורגן, כזה אשר אינו שם לב לפרטים קטנים או שאינו מדייק, אינו מתאים להיות רואה חשבון.
    • יכולת מתמטית – העבודה בתחום הכלכלה והחשבונאות כוללת עבודה רבה עם מספרים ונוסחאות. כדי לסיים את לימודי הכלכלה והחשבונאות בהצלחה דרושה יכולת מתמטית.
    • יכולת ניתוח – חלק ארי מעבודתו של רואה החשבון היא ניתוח הנתונים הפיננסים, הסקת מסקנות וגיבוש המלצות. כדי לבצע חלק זה, על רואה החשבון להיות בעל יכולות ניתוח טובות והבנה מספיקה בתחום הפיננסי ובתחום התוכן כדי לגבש מסקנות נכונות מתהליך הניתוח.
    • עבודה בתנאי לחץ – לעתים, בעיקר לקראת תקופת הגשת הדו"חות השנתיים והרבעוניים, סביבת העבודה של רואה החשבון לחוצה. אדם שמתפקד היטב בתנאי לחץ מתאים לעבוד כרואה חשבון.
מה הן דרישות הקבלה לתחום ראיית החשבון?

ניתן להפריד את דרישות הקבלה לדרישות מוסד הלימודים ודרישות המדינה לקבלת רישיון רואה חשבון. דרישות הקבלה ללימודי ראיית חשבון במוסדות הלימוד משתנות באופן משמעותי בין מוסד לימודים אחד למשנהו. מוסדות אקדמיים דורשים על פי רב מעבר של בגרויות ופסיכומטרי בציונים גבוהים במיוחד. מכללות לעתים מקלות יותר מהדרישה האקדמית, וישנן אף מכללות בהן אין דרישה לציונים פסיכומטריים כלל.

החוק דורש כי רואה חשבון יהיה בן 23 לפחות, יסיים שתי שנות התמחות ויעבור את מבחני ההסמכה לראיית חשבון לפני קבלת הרישיון לעבוד כרואה חשבון מן השורה. גם מי שסיים לימודים אקדמיים בתחום ראיית חשבון נאלץ לעמוד בבחינות ההסמכה, אולם בניגוד לאחרים עליו לעמוד בשתי בחינות בלבד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב