דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו התת מודע? 

מאת    [ 15/06/2012 ]

מילים במאמר: 722   [ נצפה 4391 פעמים ]

ישנה בעיה של הגדרה עם המילה "התת מודע", זהו מונח בעייתי, כיוון שאנשים אינם תופשים אותו בצורה מובנת כמו למשל "שולחן" , "כסא" שהם מילים שיש וודאות למה הכוונה במילים האלו.

במאמר הזה אנסה במילים פשוטות להסביר לאדם מהישוב מהו "התת מודע", ממה הוא מורכב, מה השפעתו על התנהגות האדם ועל חייו, ומה אפשר לעשות כדי לגרום לו להקטין את השפעתו השלילית או אפילו לחסל את השפעתו השלילית עליך.

כדי להבין מהו "התת מודע" או ה"לא מודע"  וכ' בוא נשאל את עצמנו מהו ה"מודע"?

"מודע" הוא מונח ברור, כל אשר נתפש בחושים, נקלט, הובן, האדם מודע אליו.  לדוגמא, ראית "חתול", עכשיו החתול הזה נמצא בתודעה שלך, יש לך תמונה של חתול, וכאשר מדברים על חתול יש לך הבנה של מה זה חתול, כיוון שהתנסית בזה ראית את זה ואתה מודע לזה.

עכשיו, בוא נקח מצב שבו כתוצאה מכאב פיזי אתה מאבד את ההכרה שלך, מה קורה ברגעים האלו שבו אתה חסר הכרה? זה יכול להיות תאונת דרכים, או ניתוח, או נפילה או כל דבר אחר שפגע ביכולת שלך לקלוט בחושים, או הוריד את רמת ההכרה שלך מטה. זה יכול להיות חוסר הכרה מלא או חלקי תלוי בעוצמת הכאב שקיימת בארוע.

לדוגמא נגעת בידית של מחבת חמה, וקיבלת כוויה, ובכן זהו חוסר הכרה חלקי, רמת ההכרה שלך ירדה מטה אבל עדיין זה לא חוסר הכרה מלא כמו שיש לדוגמא בניתוח שיש בו הרדמה כללית. 

המציאות, נמצאת שם בחוץ כל הזמן, אם אנחנו בהכרה היא נקלטת בחלק של המודע, כלומר בספריית המודע, שם הנתונים ידועים, מובנים ונגישים לשם חישובים, והסקת מסקנות.

כאשר ההכרה שלנו יורדת עקב פגיעה פיזית עדיין המציאות נקלטת, אולם כל הנתונים נרשמים בספרייה אחרת, זהו התת מודע, מכיוון שהנתונים שנרשמים בספרייה הזאת אינם ידועים לאדם, אך הם נמצאים שם ורשומים אצלו בספרייה של התת מודע.

נקח לדוגמא אדם שטבע, מישהו מציל אותו ועושה לו הנשמה, האדם מתעורר - חוזר להכרה, או חוזר למצב הכרתי, הוא שוב קולט בחושים ושוב מודע לסביבתו. אם תשאל אותו אם הוא זוכר מה קרה, הוא יגיד לך את מה שהוא זוכר, וזה יהיה הקטע שלפני שהוא טבע, וישנו חלק שהוא לכאורה מחוק מהזיכרון, שאין לו נגישות אליו, זהו התת מודע. כלומר כל הקטע שהאדם אינו זוכר שקרה, כאשר הוא היה חסר הכרה ובכאב פיזי, הוא הקטע שהוא אינו מודע אליו ואינו זוכר אותו.

זוהי הגרה מאוד מדויקת, וכדי למנוע בלבולים אם המונח תת מודע לא מודע וכ' ששיכים לאסכולות שונות - הוטבע לכך מונח חדש הנקרה מייד ריאקטיבי.

מיינד ריאקטיבי
החלק במיינד שפועל על העיקרון של גירוי-תגובה (בהינתן גירוי מסוים הוא ייתן באופן אוטומטי תגובה מסוימת), שאינו תחת שליטתו הרצונית של האדם, ושמפעיל כוח ועוצמה על המודעות של האדם, על מטרותיו, מחשבותיו, גופו ופעולותיו.

המיינד הריאקויבי הוא  התת מודע. ונתונים שנמצאים במיינד הריאקטיבי, נמצאים שם אך ורק בגלל שהאדם ירד ברמת ההכרה שלו בגלל כאב, והנתונים נרשמו בספרייה אחרת שאינה נגישה לאדם כזכרון רגיל, וזהו המייד הריאקטיבי.

השם מיינד ריאקטיבי, מרמז כבר על כך שנתונים שנכנסו למאגר הנתונים של האדם ברגעים של חוסר אחריו, משפיעים באופן תגובתי

(על בסיס של גירוי ותגובה) על האדם.

דוגמא פשוטה תהיה: תאונת דרכים, כאב חוסר הכרה, מסביב לאדם מתקהלים אנשים וכל אחד אומר משהו: "אל תזיז אותו אחרת הוא לא יוכל ליישר את הגב" , "הוא נראה רע" , כמו כן נתונים אחרים נקלטים כולם בספרייה של התת מודע, כגון החום של האספלט, הרעש של המכוניות וכ'.

איך הדבר הזה הופך להיות תגובתי? ובכן החיים ממשיכים, 3 שנים לאחר מכן האדם עובר במקרה היכן שארעה התאונה או משהו אחר קרה שהיה דומה לתאונה שקרתה ואז הוא מקבל תגובה, כגון כאב גב, שהוא תגובה לנתון שנאמר באירוע : אל תזיז אותו אחרת הוא לא יוכל ליישר את הגב", האדם אינו מודע לנתון הזה, הוא מפשוט מרגיש כאב גב.

כך התת מודע שהוא בעצם המיינד הריאקטיבי גורם לאדם להגיב באופן לא מודע, ולהשפיע על האדם ללא ידיעתו.

ל. רון האברד, פרסם את תגליותיו בקשר לתת מודע - או בדרך שהוא כינה אותו המיינד הריאקטיבי, בספרו דיאנטיקה שפורסם בשנת 1950, ונמכר עד היום ב 22 מיליון עותקים, ותורגם ל 50 שפות.

אפשר לעשות משהו בקשר למיינד הריאקטיבי, בקשר לתת מודע. ואפשר להפוך אותו למודע. הנה מס' אנשים שמספרים מה שהשיגו באמצעות דיאנטיקה

אפשר היום לקבל חינם את הספרון דיאנטיקה - כח המחשבה על הגוף! תוך כמה שניות תוכל לקבל למחשב שלך את הספרון הזה.

 

 

 

 

מורדי בוקאי סיינטולוג מקצועי יועץ אישי להתקדמות בחיים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב