דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תשלום מבוסס תוצאה - מציאות או פנטזיה של המפרסמים? 

מאת    [ 07/01/2008 ]

מילים במאמר: 326   [ נצפה 2313 פעמים ]

הפרסום באינטרנט הפך כבר מזמן להיות זירת התגוששות בין המפרסם למדית הפרסום לגבי מי יישא על גבו את הסיכון. בתחילת הדרך, כולם הכירו דרך אחת מרכזית לשלם למדיות והיא תשלום עבור מספר חשיפות בו הפרסום מוצג ללקוח ( CPM). בדרך זו, לוקח המפרסם על גבו את כל הסיכון וזאת משום שגם אם אף גולש לא יקליק על מודעת הפרסום שלו עדיין חייב המפרסם לשלם את מלוא עלות הפרסום.

בשל סוגייה זו, התפתח מודל ה - CPC ( תשלום עבור הקלקה בלבד) אותו אנו מכירים בעיקר מהפרסום במנועי החיפוש. במודל זה, יש כביכול חלוקה שווה של סיכון בין המפרסם למדיה. במידה ואנשים לא יקליקו על המודעות, המדיה עדיין הקצתה את המקום לפרסום וכך הפסידה כסף,
ואילו המפרסם לוקח את הסיכון שיהיה עליו לשלם את מלוא סכום הפרסום גם אם הגולש שיגיע לאתר לא יעשה אף אחת מהפעולות והיעדים הרצויים.

בתקופה האחרונה, אנו רואים שינוי בגישת המפרסמים. לא עוד חלוקה שווה של הסיכון, עכשיו הם דורשים שאת כל הסיכון יקחו האתרים ( מדיות הפרסום) והם ישלמו רק עם הגולש שיגיע לאתר היעד שלהם וימלא את הפעולה אותה הגדירו (רישום למועדון חברים, יצירת קשר או אפילו פעילות רכישה מלאה) .

האם זוהי דרישה מציאותית?

כחברה המתמחה בשיווק באינטרנט, האינטרס שלנו הוא האינטרס של הלקוח וגם אנו מחפשים כל הזמן אפיקי פרסום ללקוחותינו המבוססים על מודל של תשלום מבוסס תוצאה. אולם חייבים לזכור, שרוב המדיות יסכימו לעבוד בשיטה זו רק עם אתרים אשר פונים לקהל יעד רחב מאוד ויכולים להוכיח יכולת מכירה ואחוזי המרה מרשימים באתר שלהם. אתר נישה שפונה לקהל ממוקד ואין לו הרבה קונים או לידים באופן קבוע יתקשה מאוד לגייס אתרים ומדיות פרסום שיסכימו לקבל כסף רק עבור קיום הפעולה הרצויה. החוכמה היא למצוא את האיזון, תוך ניסיון מתמיד לצמצם את הסיכון. לדוגמא שילוב של קמפיין CPC עם ניסיון מתמיד לגייס מדיות במודל של CPA ( תשלום עבור ביצוע פעולה בלבד)

מה שברור הוא שהמודל הקלאסי של קניית באנרים ותשלום לפי חשיפות או זמן שהייה הולך וודועך וכיוון התשלום עבור תוצאות בלבד תופס תאוצה ומתחזק מיום ליום.
אבי יוסף חברת A-2-Z שיווק בינלאומי באינטרנט מנהל מחלקת Web 2.0 - Social Media אתר: http://www.a-2-z.co.il בלוג: http://www.a2z-blog.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב