הפרסום באינטרנט הפך כבר מזמן להיות זירת התגוששות בין המפרסם למדית הפרסום לגבי מי יישא על גבו את הסיכון. בתחילת הדרך, כולם הכירו דרך אחת מרכזית לשלם למדיות והיא תשלום עבור מספר חשיפות בו הפרסום מוצג ללקוח ( CPM). בדרך זו, לוקח המפרסם על גבו את כל הסיכון וזאת משום שגם אם אף גולש לא יקליק על מודעת הפרסום שלו עדיין חייב המפרסם לשלם את מלוא עלות הפרסום.
בשל סוגייה זו, התפתח מודל ה - CPC ( תשלום עבור הקלקה בלבד) אותו אנו מכירים בעיקר מהפרסום במנועי החיפוש. במודל זה, יש כביכול חלוקה שווה של סיכון בין המפרסם למדיה. במידה ואנשים לא יקליקו על המודעות, המדיה עדיין הקצתה את המקום לפרסום וכך הפסידה כסף,
ואילו המפרסם לוקח את הסיכון שיהיה עליו לשלם את מלוא סכום הפרסום גם אם הגולש שיגיע לאתר לא יעשה אף אחת מהפעולות והיעדים הרצויים.
בתקופה האחרונה, אנו רואים שינוי בגישת המפרסמים. לא עוד חלוקה שווה של הסיכון, עכשיו הם דורשים שאת כל הסיכון יקחו האתרים ( מדיות הפרסום) והם ישלמו רק עם הגולש שיגיע לאתר היעד שלהם וימלא את הפעולה אותה הגדירו (רישום למועדון חברים, יצירת קשר או אפילו פעילות רכישה מלאה) .
האם זוהי דרישה מציאותית?
כחברה המתמחה בשיווק באינטרנט, האינטרס שלנו הוא האינטרס של הלקוח וגם אנו מחפשים כל הזמן אפיקי פרסום ללקוחותינו המבוססים על מודל של תשלום מבוסס תוצאה. אולם חייבים לזכור, שרוב המדיות יסכימו לעבוד בשיטה זו רק עם אתרים אשר פונים לקהל יעד רחב מאוד ויכולים להוכיח יכולת מכירה ואחוזי המרה מרשימים באתר שלהם. אתר נישה שפונה לקהל ממוקד ואין לו הרבה קונים או לידים באופן קבוע יתקשה מאוד לגייס אתרים ומדיות פרסום שיסכימו לקבל כסף רק עבור קיום הפעולה הרצויה. החוכמה היא למצוא את האיזון, תוך ניסיון מתמיד לצמצם את הסיכון. לדוגמא שילוב של קמפיין CPC עם ניסיון מתמיד לגייס מדיות במודל של CPA ( תשלום עבור ביצוע פעולה בלבד)
מה שברור הוא שהמודל הקלאסי של קניית באנרים ותשלום לפי חשיפות או זמן שהייה הולך וודועך וכיוון התשלום עבור תוצאות בלבד תופס תאוצה ומתחזק מיום ליום.
בשל סוגייה זו, התפתח מודל ה - CPC ( תשלום עבור הקלקה בלבד) אותו אנו מכירים בעיקר מהפרסום במנועי החיפוש. במודל זה, יש כביכול חלוקה שווה של סיכון בין המפרסם למדיה. במידה ואנשים לא יקליקו על המודעות, המדיה עדיין הקצתה את המקום לפרסום וכך הפסידה כסף,
ואילו המפרסם לוקח את הסיכון שיהיה עליו לשלם את מלוא סכום הפרסום גם אם הגולש שיגיע לאתר לא יעשה אף אחת מהפעולות והיעדים הרצויים.
בתקופה האחרונה, אנו רואים שינוי בגישת המפרסמים. לא עוד חלוקה שווה של הסיכון, עכשיו הם דורשים שאת כל הסיכון יקחו האתרים ( מדיות הפרסום) והם ישלמו רק עם הגולש שיגיע לאתר היעד שלהם וימלא את הפעולה אותה הגדירו (רישום למועדון חברים, יצירת קשר או אפילו פעילות רכישה מלאה) .
האם זוהי דרישה מציאותית?
כחברה המתמחה בשיווק באינטרנט, האינטרס שלנו הוא האינטרס של הלקוח וגם אנו מחפשים כל הזמן אפיקי פרסום ללקוחותינו המבוססים על מודל של תשלום מבוסס תוצאה. אולם חייבים לזכור, שרוב המדיות יסכימו לעבוד בשיטה זו רק עם אתרים אשר פונים לקהל יעד רחב מאוד ויכולים להוכיח יכולת מכירה ואחוזי המרה מרשימים באתר שלהם. אתר נישה שפונה לקהל ממוקד ואין לו הרבה קונים או לידים באופן קבוע יתקשה מאוד לגייס אתרים ומדיות פרסום שיסכימו לקבל כסף רק עבור קיום הפעולה הרצויה. החוכמה היא למצוא את האיזון, תוך ניסיון מתמיד לצמצם את הסיכון. לדוגמא שילוב של קמפיין CPC עם ניסיון מתמיד לגייס מדיות במודל של CPA ( תשלום עבור ביצוע פעולה בלבד)
מה שברור הוא שהמודל הקלאסי של קניית באנרים ותשלום לפי חשיפות או זמן שהייה הולך וודועך וכיוון התשלום עבור תוצאות בלבד תופס תאוצה ומתחזק מיום ליום.
אבי יוסף חברת A-2-Z שיווק בינלאומי באינטרנט מנהל מחלקת Web 2.0 - Social Media אתר: http://www.a-2-z.co.il בלוג: http://www.a2z-blog.com