דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


CRM: כיצד תדעו אם התוכנה אפקטיבית 

מאת    [ 14/06/2012 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2157 פעמים ]

כיום CRM משמשת חברות מכל העולם. היא פופולארית יותר מאי פעם, אחוזי הכישלונות שלה נמוכים יחסית לשנים קודמות והעתיד נראה מבטיח מתמיד. אך למרות הפופולאריות הגואה, מערכת CRM לא תמיד משיגה את מטרותיה.

לאחר שהתקנת המערכת הסתיימה והתבצעה הדרכה של העובדים על השימוש בה, עולה השאלה הבאה - האם התוכנה באמת אפקטיבית? כדי לענות על שאלה זו, יש לבדוק מספר דברים:

האם תוכנת CRM אכן נמצאת בשימוש על ידי אנשי המכירות? כמו כל תוכנה חדשה, צוות העובדים צריך לאמץ אותה, לגשת אליה ב"ראש פתוח" וללמוד את השימוש בה. זה רק טבעי, שתוכנת קישרי לקוחות חדשה במשרד תעורר את התנגדותם של כמה עובדים. הם יתעקשו להמשיך לבצע דברים בדרכם הישנה.

האחריות על השימוש בתוכנה מוטלת על ההנהלה. היא צריכה להיות חדורת מוטיבציה ולעודד את העובדים להשתמש במערכת. לעיתים, ההנהלה לא מצליחה במאמציה. לאחר ההתקנה, מתברר, שאנשי המכירות לא אוהבים את התוכנה ולא רוצים להשתמש בה. חוסר השימוש בתוכנה מצביע על סיכוי סביר לכישלון. בגדול, כישלונן של תוכנות CRM מתבטא בחוסר שימוש בהן.

האם שירות הלקוחות של החברה אכן השתפר? תוכנת קישרי לקוחות אינה נקראת כך לשווא. היא אמורה לשפר את השירות. לעיתים, לא רק שהתוכנה אינה משפרת את השירות, היא אף עלולה לפגוע בו. הדוגמה הקלאסית היא רכישה של תוכנה מסובכת, מורכבת וכבדה, אשר השימוש בה מאט את השירות הניתן ללקוח. בנוסף, אם מדובר בתוכנה ששולחת ללקוח כמויות אדירות של דוא"ל פרסומי, הודעות טקסט ועדכונים - היא עלולה רק לעצבן אותו.

תוכנת קישרי לקוחות טובה תייעל תהליכים, תקצר את זמן השירות ותגרום לכולם להיות מרוצים - גם נציגי השירות וגם הלקוחות.

האם יותר עסקאות נסגרות? שאלו עצמכם האם התוכנה תרמה לתהליך מכירה מסודר, מפוקח ונכון יותר? במידה והתשובה חיובית, אתם אכן צריכים לראות שיפור במכירות.

הגדולה של CRM, היא בכך, שהיא עוקבת אחר כל הלקוחות ומתעדת מידע חשוב. לא משנה אם מדובר בלקוח חשוב או סתם באדם אקראי שהגיע אליכם בטעות, דרך אתר האינטרנט. בזכות CRM, אנשי המכירות יכולים לפנות ללקוחות באופן אישי וקולע, תוך כדי הפעלת קסמם האישי.

יש מערכות CRM אשר יותר מותאמות לנושא השירות ופחות למכירות. הדבר תלוי מאוד בחברה עצמה. מה יותר חשוב לה - לסגור עסקאות עם לקוחות חדשים או לשמר את שביעות רצונם של הלקוחות הקיימים? 


http://www.reutone.com/


ניהול קשרי לקוחות ו-CRM




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב