דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבחים כפריים: יחס מיוחד לחדר מיוחד 

מאת    [ 14/06/2012 ]

מילים במאמר: 552   [ נצפה 2244 פעמים ]

ישנן ביטוי ישן נושן שאומר שהדרך אל ליבו של גבר היא דרך קיבתו (a way to a man’s heart is through his stomach); למרות האנכרוניסטיות של המשפט נדמה שיש בו אמת נצחית ולא רק אצל גברים -  אצל כל אדם יש קשר בין הלב אל הקיבה – אדם שבע הוא אדם מרוצה ורגוע שקל לרצות אותו ורוצה לרצות אחרים, נדמה לי שזו הכוונה.

מכאן גם אולי ניתן להבין מדוע המטבח הוא הלב הפועם של כל בית ובית. לא לחינם כבר כעשרים שנה המטבח הפך להיות חלק אינטגראלי מהסלון, מה שנקרא "מטבח אמריקאי" המטבח מוסיף נפח של חמימות לבית המודרני והוא יוצר מראה ביתי וחמים לבית כולו. אך גם מטבחים מסוריים שמופרדים לגמרי משאר הבית ומהווים חדר נפרד, למרות הפרדתם הפיזית הם חלק בלתי נפרד מהתחושה הכללית שנוצרת בבית.
ראשית מטבח שאינו נקי ואינו מפיץ ריחות טובים ונעימים, ישפיע על תחושת הניקיון של כל הבית, בין אם הוא מהווה יחידה נפרדת ובין אם הוא מטבח עם מחיצה בלבד.אך לא רק ניקיון משפיע על הבית , אלא גם הריחות הבוקעים מהמטבח, הריהוט של המטבח ואופן עיצובו. שלושת אלו כל כך חשובים, שנמצא כי אנשים רבים היום משקיעים בעיצוב המטבח יותר זמן וכסף מכל חדר אחר.

עיצוב המטבח
כפי שהסברנו עיצוב המטבח, ובפרט חומרי הגלם, אשר בוחרים כדי לבנותו, משפיעים מאוד על האווירה והמראה הכללים של הבית. אחד החומרים היפים ביותר כדי לבנות מטבח הוא העץ. בעצים מסוגים שונים משתמשים כדי לבנו מטבחים כפרים יפיפיים, כאלו עם מראה של פעם בשילוב אלמנטים מודרניים כמו אריחים. מטבח כפרי שמעוצב ביד מומחי ואוהבת יהיה מטבח שמצד אחד יהיה בעל מראה נוסטלגי וביתי, אך מאידך יהיה מאובזר במיטב הטכנולוגי המודרנית, כמו מדיח כלים, תנור, מיקרוגל (אם רוצים) ועוד. במטבח כפרי יהיה גם לוכד ריחות, אשר ידאג להיפטר מהריחות הפחות נעימים הנוצרים במטבח גם ביממות החורף בהם לא תמיד רוצים לפוח חלון. במילים אחרות, אם אתם בוחרים לעצב את מטבחכם בסגנון של מטבחים כפרים אתם זוכים ליהנות מכל העולמות – ישן לצד חדש, נוסטלגיה לצד טכנולוגיה.

סוגי עץ של מטבחים כפרים
חומר הגלם העיקרי של מטבח כפרי הוא העץ. ישנם סוגי עץ רבים בהם משתמשים כדי לעצב את המטבח וכל פעם נוצר מראה אחר ושונה בזכות סוג העץ בו משתמשים. להלן סקירה קצרה של סוגי העץ של מטבחים כפרים:
נחיל עם עץ האלון המאוד פופולארי בישראל. זהו עץ עם גוונים בהירים שמאוד מתאים לאקלים הישראלי. הוא חזק, עמיד ונוח מאוד להשתמש בו למטרות כמו בניית מטבח כפרי, אשר מצריך יופי ועמידות גבוהה.
עץ אחר הוא עץ הדובדבן שמגיע בגוון אדמדם בהיר יפה ומיוחד. ישנו גם עץ האגוז עץ כבד מאוד שמגיע לארץ דרך אירופה. צבעו של עץ האגוז הוא חום שוקולדי עשיר, ומי שאוהב עצים כהים, זהו העץ שעליו לבחור כדי לבנות מטבח כפרי. שני סוגים נוספים בהם משתמשים לעצב מטבחים כפריים- עץ הלבנה, שכשמו הינו עץ בהיר בעל מראה קליל ואביבי, וגם עץ המייפל הנע בין גווני צהוב לחום.

ולסיום...תוספות
הבונוס בעיצוב מטבחים כפריים הוא שאפשר לשלב אלמנטים כמו מתכת, אריחים ועוד בתוך העץ. כך למעשה נותנים ביטוי לטעם האישי. ישנם אריחים אתניים, אריחי פרחים בסגנון אירופי מלכותי, אריחים בשנון אומנות מודרנית ועוד. לא חייבים לבחור בסגנון מסוים אפשר פשוט לבחור באריחים צבעוניים כדי להפיח חיים וצבע בעיצוב המטבח. כמו כן אפשר להוסיף גם אלמנטים של מתכת כדי לתת מראה מודרני ומתוחכם למטבח.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב