דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיוס אשראי לעסק קיים - נכסים לשעבוד 

מאת    [ 14/06/2012 ]

מילים במאמר: 621   [ נצפה 1858 פעמים ]

על אילו נכסים אפשר לגייס  אשראי מהבנק לחברה הקיימת מספר שנים ?

 

 בעלי חברות רבות אינם יודעים (בעיקר בשנים הראשונות של החברה) כי הם יכולים לגייס  אשראי מהבנק כנגד חלק מנכסי החברה שהם לא מודעים לכך שניתן לשעבד אותם לבנק .

בעלי חברות רבים לא מודעים לכך  כי ברשותם נכס בר שעבוד . במהלך המאמר הקצר הבא אסקור את הנכסים אותם ניתן לשעבד לבנקים בבנקאות הישראלית ולקבל תמורתם מסגרות אובליגו מורחבות .

 

 

  1. שעבוד חייבים – באם ברשות החברה לקוחות חייבים מעל 500,000 ש"ח מפוזרים על פני מספר לקוחות ניתן לשעבד את דו"ח החייבים הנ"ל לבנק ולקבל תמורתו בכול רגע עד  70% מימון . יש לבצע את ההתמחרות מול הבנק בצורה מקצועית ולהעביר להם דיווחים על החייבים בכול חודש כך שהאשראי יחודש שוב ושוב .

 

  1. מלאי – חברות רבות מחזיקות ברשותן מלאי גבוה מאוד בתצוגה ובמחסנים וזאת לצורך מכירה לרשתות גדולות או להרבה מאוד לקוחות במקביל בזמן קצר . מלאי זה ניתן לשעבוד לטובת הבנק ולקבל תמורתו עד 60% משווי המלאי . גם כאן יש לבצע את ההתמחרות מול הבנקים בצורה נכונה ולהעביר להם דיווח על המלאי בכול חודש כך שהאשראי ימשיך להתחדש שוב ושוב על פני שנים .

 

  1. שעבוד רכוש קבוע  -לחברה כבר מיום ההקמה שלה מצטברים נכסים קבועים בלתי ממונפים או שהמינוף בעבורם נגמר . יש אפשרות לפנות לבנק ולסכם איתו בכפוף לשמאות של שמאי רכוש לקבל הלוואה לזמן ארוך כנגד נכסים בשיעור השענות מסויים . שיעור ההשענות הינו בדרך כלל 50%-70% משווי הרכוש הקבוע , על פי השמאות .

 

  1. הסכמים חד פעמיים/ רב שנתיים –חברה חותמת עם לקוח קבוע ויציב על הסכם רב שנתי, או עם לקוח חדש על הסכם אספקה בקצב מסוים ועל פני זמן מסוים . ניתן להמחות את ההסכם לאחד הבנקים ולקבל תמורתו מימון . זהו תחום מקצועי מאוד ויש להעזר ביועץ פיננסי או בחשב שמצוי בנושא וביצע זאת בעבר .

 

  1. מימון סגור לפרויקט –לכול הבנקים קיימות מחלקות לליווי פרויקטים בליווי סגור . הבנק מסכם עם הלקוח את תנאי הליווי , בדרך כלל תוך מינוי גורם בודק ( מהנדס, שמאי ... ) שמוודא כי הכספים אכן הולכים לפרויקט המלווה ומושקעים בו .

 

  1. שעבוד שוטף כללי –החברה חותמת לבנק על שעבוד צף על כלל נכסיה ( סעיף 1-3 ) נקבע סכום של אשראי כנגד שעבוד זה . הנתונים נבדקים על ידי הבנק פעם בחודש וכול עוד הכול נשאר בתחום האשראי נותר כשהיה . במקרה ויש צמיחה משמעותית ( עשרות אחוזים ) ניתן להגדיל את ההשענות על השעבוד השוטף .

 

  1. הון עצמי צבור - רווחי החברה נצברים בהון של החברה ואם הבעלים לא מושכים את הרווח נצברים בחברה רווחים . רווחים אלו משתקפים בנתונים הכספיים המבוקרים של החברה ומשמשים מנוף רב מול הבנקים .

 

  1. ערבות חברה קשורה – באם יש לבעלים חברה קשורה עם כוח פיננסי ועסקים טובים ויציבים ניתן לקבל ערבות של חברה קשורה לטובת קבלת האשראי .

 

  1. תקבולים עתידיים – הכנסות חודשיות משכר דירה, הכנסות צפויות מדיבידנד בחברה

 

  1. LC  TRANSFERABALE – אשראי דוקמנטרי בר הסבה – נושא מקצועי מאוד המדבר בעיקר על קבלת מסגרות יבוא כנגד אשראי דוקמנטרי שנתקבל מהלקוח . המימון נעשה גב אל גב מול הפרעון של האשראי הדוקמנטרי .

 

  1. דו"חות כספיים טובים – באם החברה מציגה רווחיות יציבה וטובה בשיעורים קבועים הבנק עשוי להעמיד לחברה מסגרות אשראי גבוהות יותר וטובות יותר ממה שהם יקבלו ללא הצגת דו"חות אלו . לפיכך יש להקפיד שהנתונים הכספיים יהיו טובים עם רווחיות יפה ויציבה לאורך השנים .

 

בהצלחה !!!

 

שלמה גורנלר

אשראי אישי

shlomi@private-credit.co.il

Private-credit.co.il

שלמה גורנלר אשראי אישי - יגאל אלון 98 תל אביב


href="mailto:shlomi@private-credit.co.ilshlomi@private-credit.co.il">">shlomi@private-credit.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב