דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום מכירות חוויתי למה הכוונה ואיך עושים את זה 

מאת    [ 14/06/2012 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 2321 פעמים ]

קידום מכירות חוויתי הוא תחום חדש יחסית בישראל. בשונה משיטות שיווק "מסורתיות", קד"מ חוויתי עובד על הצורך לערב את כלל חושיי הצרכן בהתקשרות עם המותג, כדי לעורר בלקוחות הפוטנציאלים גם תגובות רגשיות ולא רק רציונאליות למותג. כיום מנהלי שיווק מבינים את חשיבותו של הקידום מכירות החוויתי להעלאת ערכו של המותג ובנייתו ככלי לקידום מכירות.

הרעיון: ליצור פעילות המחזקת את ערכי המותג תוך חשיפת הלקוחות לחוויה ייחודית, מפעימה ומרגשת.

המטרה: לרגש,להפתיע וליצור חוויה שיווקית אשר תלווה את קהל המטרה לאורך זמן ו"תחבר" אותו למותג.

החוכמה בקידום מכירות חוויתי היא להבין אילו חושים אנו רוצים להפעיל, כיצד בהפעלתם נגרום לחיבור עם המותג שלנו ולמעשה נענה על שאלה אחת מהותית: מה אנחנו רוצים שהלקוח ירגיש כאשר הוא חושב על המותג שלנו ואיך לגרום לו להרגיש כך... בנוסף קידום מכירות חוויתי נותן ללקוחות הזדמנות ל"געת" ולחוות את מותג, מוצרים ושירותים בדרכים חושיות המספקות את הדובדבן שבקצפת של מתן המידע.

"קידום מכירות" אם כך, מתייחס לחוויות של לקוחות בפועל עם המותג/ מוצר/ שירות. זה ההבדל בין לספר לאנשים על תכונות של מוצר או שירות, לבין לתת להם לחוות את היתרונות המוצר בעצמם.                                                      

מספר דרכים ישנן בכדי להעצים את חושי הלקוחות הפוטנציאלים, מדיילות אשר לבושם מותאם למותג, פעילויות המשולבות עם מזיקה, הגברה ומנחה, פעילויות טעימה ועד פעילויות המגרות את חוש המישוש. הצרכן הישראלי אוהב שמפתים, מסקרנים ובעיקר שמכניסים אותו לעולם חוויתי כזה שלא ישכח לעולם.

כאשר נבחר היכן נרצה לקיים פעילות חוויתית, ראשית נתייחס למספר פרמטרים, מהו המותג? קהלי יעד? כמה אנשים יחשפו לפעילות? תקציב וכו'.קניונים הנם מקומות קלאסיים לפעילויות קידום מכירות חוויתיות, בישראל הביקור בקניונים הפך למן מדורת שבט, כולנו פוקדים אותו לפחות פעם בשבוע, עם הבן זוג, עם הילדים עם החברים. על כן, בקניון אנו פוגשים כמעט את כל קהלי היעד שלנו למעט אלו הספציפיים אשר אליהם נגיע בדרכים יצירתיות אחרות. משום כך ומשום שבממוצע פוקדים כל יום אלפים את הקניונים זיהו בעלי המותגים את הפוטנציאל הגלום בו וכיום נראה שבהתחשב בכך שאפשר לקיים פעילות קידום מכירות חוויותית לכל אורך השנה שזהו מקום מוביל וללא סיכונים גדולים מדי לבעל המותג.

קידום מכירות חוויתי זו דרך יצירתית, אמיצה, שונה ובעיקר מתגמלת, ככל שתחום זה יגבר נראה יותר פעילויות, הפנינגים ואת המותג שאנו כל כך אוהבים מאתגר ובעיקר מפתיע אותנו בנקודות שאנו מרגישים בהם כמו בבית.

 

הולמרקום חברת קד"מ המספקת פתרונות שיווק מתקדמים וייחודיים. מתמחים בדיול בנקודות מכירה, תערוכות, כנסים והפקת אירועים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב