דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בואו לגלות עד כמה אתם מאושרים... 

מאת    [ 13/06/2012 ]

מילים במאמר: 788   [ נצפה 1785 פעמים ]

בניגוד למה שרובנו חושבים, אושר הוא לא מטרה נשגבת שנמצאת אי שם בנקודה עתידית כלשהי אליה אנחנו אמורים להגיע אחרי שנשיג דבר זה או אחר. זו לא נקודה אוטופית על ציר הזמן של החיים שלנו שממנה והלאה הכול יהיה מושלם, הכול יסתדר ואנחנו נחיה באושר ועושר עד עצם היום הזה.
אושר הוא דרך חיים, דרך בה אנחנו יכולים לחיות את חיינו אם נבחר בכך. זהו מצב של שלווה פנימית ואיזון שאינם תלויים במה שקורה סביבנו, במה שיש או אין לנו.

מידת האושר שלנו בעצם תלויה במידת היכולת שלנו לקבל את המציאות, את מה שקורה ברגע הזה.
כל סבל רגשי שאנחנו חווים נובע מתוך ההתנגדות שלנו לקבל את המציאות, את מה שיש.
לכן, כאשר אנחנו מסירים את ההתנגדות שלנו, באופן טבעי הסבל נעלם ואנחנו נמצאים במצבנו הטבעי- אושר.

כן, אושר הוא המצב הטבעי שלנו (הסתכלו על ילדים קטנים, על תינוקות. אנחנו נולדים מאושרים...). מה שמונע מאיתנו לחוות אותו על בסיס קבוע הוא השיפוטים שיש לנו בראש, המחשבות שלנו.
המחשבות שלנו הן אלה שיוצרות את ההתנגדות שלנו כלפי המציאות, כשאנחנו מאמינים להן.
משפטים כמו: 'הוא לא היה צריך לעשות את זה', 'זה לא אמור לקרות', 'אני צריכה להיות יותר סבלנית', הם אלה שיוצרים אצלנו סבל רגשי, משום שהם יוצרים בנו התנגדות למה שקיים במציאות של אותו הרגע.

הנה 5 סימני זיהוי שיעזרו לכם לבדוק עד כמה אתם מאושרים:


    • עד כמה אתם כלואים בתוך החשיבה שלכם? שימו לב כמה זמן מתוך היום שלכם אתם נמצאים בתוך המחשבות, על 'טייס אוטומטי', נזכרים בסיטואציות מהעבר או נזרקים אל תרחישים עתידיים אפשריים, או סתם עסוקים כל הזמן ברגע הבא במקום להיות נוכחים ב 'כאן ועכשיו'.
    היכולת שלכם להיות נוכחים ברגע הזה, בלי המחשבות, בלי הקול הזה בראש שמדבר ללא הפסקה- מעידה המון על מידת האושר שלכם. ככל שתתנתקו מהחשיבה שלכם ותהיו פחות משועבדים לה, כך תתנתקו גם מהסבל הרגשי שיוצרות אצלכם המחשבות.
    • עד כמה אתם מתלוננים? כולנו אוהבים להתלונן ועושים את זה המון. שימו לב לשיחות שלכם עם אחרים או סתם הקשיבו רגע לשיחות המתנהלות סביבכם.
    תלונה היא צורה מוסווית של שיפוט כלפי המציאות, התנגדות למה שיש.
    משפטים בנוסח: 'זה לא בסדר', 'תראה מה קורה בעולם, מזעזע', 'אני לא מבינה למה הוא עשה לי את זה', 'נמאס לי כבר מהמצב הזה'- מעידים על רמת ההתנגדות שלכם כלפי מה שקורה ולכן גם על רמת האושר שלכם.
    שימו לב להבדל חשוב: לציין שמשהו אינו כשורה או להצביע על בעיה, שונה בתכלית מלהתלונן. הראשון בא במטרה לתקן את המצב, מתוך רצון להיות יעילים ולפתור את העניין, והשני בא כדי לחזק את האגו. כשאנחנו מתלוננים על משהו או מישהו זה גורם לנו להרגיש טוב יותר לגבי עצמנו, במודע או שלא במודע. שימו לב להבדל בין: 'מפריע לי ש....בוא נחשוב יחד על פתרון', לעומת 'אתה ממש לא בסדר בזה שאתה....נמאס לי מזה!'.
    • עד כמה אתם מרוצים מהאופן בו החיים שלכם מתנהלים? העבודה שלכם, מערכות היחסים שלכם, המצב הכספי שלכם, הבריאות שלכם- האם אתם יודעים להעריך את מה שיש לכם, לאהוב את מה שיש ולהודות על זה (אפילו בינכם לבין עצמכם)? האם אתם נותנים תשומת לב למה שעובד ולמה שטוב בחיים שלכם, או שאתם מתמקדים במה שחסר ובמה שלא עובד?
    לפי חוק המשיכה אתם מושכים אליכם את נסיבות חייכם לפי התדר שאתם משדרים, שנקבע לפי איך שאתם מרגישים וההרגשה היא תוצאה ישירה של המחשבות שלכם.
    לכן, ככל שתהיו מרוצים ממה שיש ותקבלו את המצב, ככל שתצליחו למצוא בו נקודות חיוביות- כך תמשכו אליכם עוד ועוד נסיבות חיוביות, אירועים חיובים ותיצרו את החיים שלכם באופן בו אתם רוצים. ככל שתתנגדו למה שיש- כך תמשכו עוד ועוד מאותו המצב.
    • עד כמה אתם אוהבים את עצמכם? היכולת שלכם לאהוב את עצמכם כמו שאתם עכשיו, היא חלק בלתי נפרד מהיכולת שלכם לקבל את המציאות, זוהי המציאות הפנימית שלכם.
    המציאות החיצונית שלכם- האירועים בחייכם, האנשים סביבכם- הינם השתקפויות של המציאות הפנימית שלכם.
    עד כמה אתם מקשיבים לקול המחשבות בראשכם שיורד עליכם, שופט אתכם ואומר שאתם לא מספיק? כשתצליחו להתנתק מהחשיבה שלכם- תוכלו לקבל ולאהוב את עצמכם איך שאתם, ברגע הזה.
    • עד כמה אתם מתמודדים טוב עם סיטואציות 'לא רצויות'? כולנו יודעים שקל מאוד להיות מאושר כשהדברים קורים בדיוק בדרך בה אנחנו רוצים. המבחן האמיתי לאושר שלכם הוא כאשר הדברים לא מתרחשים כפי שאתם רוצים, משום שאושר אמיתי, כאמור, אינו תלוי סיטואציה.
    מה קורה לכם כשהאדם שמולכם אינו מתנהג באופן שבו אתם מצפים ממנו? כשהעסק או העבודה שלכם אינם מתנהלים כפי שרציתם? כשהמצב הכספי לא מאפשר לכם לקנות מה שאתם רוצים? כשהמצב הבריאותי מתערער?
    שימו לב למחשבות, לשיפוטים שמופיעים לכם בראש באותו זמן, שימו לב להשפעה שלהם עליכם.
    כשאנחנו נמצאים מחוץ לחשיבה שלנו, מחוץ למחשבות, אנחנו מסוגלים לקבל את הסיטואציה במקום להתנגד לה ולסבול. ודווקא מהמקום הזה- של שלווה, קבלה ואיזון פנימי- אנחנו פועלים בצורה טובה ויעילה הרבה יותר, בגמישות וביצירתיות.

זה הכוח של אושר אמיתי. אז עד כמה אתם מאושרים?

מור ליבוביץ' | בלב פתוח- להחליף פגיעות באהבה במערכות היחסים שלך...
ליווי לנשים בסדנאות והנחיה אישית.


רוצה עוד? לקבלת סדרת הטיפים 'מפגיעות לאהבה בחמישה צעדים' בחינם, היכנסי:
http://morleibovich.mypages.co.il/pages/699




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב