דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיוס אשראי בנקאי לעסק חדש 

מאת    [ 13/06/2012 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 2092 פעמים ]

 

 

כללים בפניה לבנק לגיוס אשראי :

 החלטנו להקים עסק חדש אנחנו רוצים לפנות לבנקים לקבל אשראי בנקאי .

כיצד נבצע זאת - מה יבדקו אצלנו ?

בואו ונראה קצת מה הבנקאי בודק .

 10 שיקולים של הבנק במתן אשראי לעסק חדש :

 

א.     היסטוריה עסקית / אישית  –  בבדיקה קצרה שעורכים הבנקים עם אנשים שהכירו ביניכם או ששידכו את הבנק אליכם לצורך גיוס האשראי מנסים הבנקים לברר עם מי "יש להם עסק " . אחד הכלים הטובים ביותר לבדיקה זו הינו כניסה למערכות המידע של מוסרי מידע אודות אשראי צרכני, ואשראי עסקי וניסיון לדלות משם מידע אודות הלקוח על פי מספר תעודת הזהות שלו . יש להקפיד שתעודת הזהות של הבעלים תהיה נקייה . ניתן לנקות את המידע במקרה שהוא שגוי או מעל מספר שנים מסוים .

ב.      שימושים לכסף – צריך שיהיה ברור מאוד לבנקים מהם השימושים של הכסף . אם זה הקמת מפעל אז לאיזה שימושים . לכן חשוב מאוד לתכנן מראש את שימושי הכסף . אסור לשכוח להוסיף בלתי צפויים מראש . בדרך כלל 15% מהתקציב .

ג.      הון עצמי של הבעלים – אנחנו הבנק ניתן לך אשראי , אתה היזם תביא גם חלק . הבנקים מצפים מהיזם להביא לפחות בהתחלה 50%-70% מהעסקה .

ד.      הון חוזר – ההפרש בין הרכוש השוטף להתחייבויות השוטפות . הבנק בודק טוב טוב טוב האם היזם אכן מבין שכשהוא מקים את העסק הוא מממן את ההפרש בין התשלום להשקעה ולספקים עד למועד קבלת הכספים מהלקוחות . מרבית ה " נפילות " בעסקים חדשים ולצערי גם בוותיקים הינו חוסר הבנה של הצורך במימון הון חוזר .

ה.      עושר אישי של הבעלים  - הבנק בודק מהו עושרם האישי הפנוי של הבעלים ועל פי זאת מחליט מהו היקף האשראי הפתוח / סולו אותו מוכן לתת הבנק לחברה שבבעלות אותם אנשים .

ו.       תוכנית עסקית – תוכנית המציגה את העסק החדש , את התכנון השיווקי, הפיננסי, האסטרטגי, וכול סעיף המעיד על ההיתכנות של העסק החדש . מרבית הבנקים לא יתקדמו עם מתן אשראי ליזם ללא הכנת התוכנית העסקית . מומלץ להכין אותה עם גורם מקצועי ולא לבד .

ז.       מינוף – היחס שבין ההון שמביאים הבעלים לעסק ובין ההון שמגויס מגורמים חיצוניים שאינם בעלים בחברה . שיעור של מינוף גבוה לא יתקבל על ידי הבנקים אלא אם הינך חלק מקבוצה עסקית גדולה מאוד וחזקה מול הבנקים.

ח.     "הפגישה" – למעלה מ 50% מההחלטה של הבנק הינה ההתרשמות בפגישה . עד כמה הבנקאי התרשם שיש לו עסק עם יזם שמבין בתחום, עד כמה היזם אמין בעיניו, ובעיקר עד כמה מדבר לעניין . הבנקאים עושים שיעורי בית אודות היזמים טרם הפגישה תנו להם כמה שיותר מידע טרם הפגישה ( העברת בקשת אשראי, צילומי ת.ז. , תקציר מנהלים, תוכנית עסקית .... ) וזאת על מנת שהפגישה הגורלית תעבור בשלום .

ט.      הענף – קיימים ענפים רבים אליהם הבנקים אינם רשאים להחשף וזאת על פי החלטת הנהלת הבנק לדוגמא : שירותי מזון והסעדה, ברים ובתי קפה ועוד....  .                                        יש לברר טרם הכנת תוכנית עסקית ובקשת אשראי לבנק שהענף הינו משהו שהבנקים מעוניינים לעבוד איתו . אחרת חבל על הזמן והכסף של היזם .

י.       סניף הבנק אליו פונים -  יזמים רבים פונים לסניף הבנק הקרוב לביתם ואינם מבינים כי    "לחם טוב קונים במאפייה " . מרבית הסניפים בארץ אינם עסקיים ולכן אין להם הכישורים והסמכות לדון בבקשת האשראי . פנו לסניף עסקי .

 

 

בהצלחה

 

שלמה גורנלר – אשראי אישי

שלמה גורנלר אשראי אישי - יגאל אלון 98 תל אביב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב