דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור את המוסד המתאים לך ללימודי רפואה משלימה 

מאת    [ 12/06/2012 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 2089 פעמים ]

בשנים האחרונות עלתה קרנה של הרפואה המשלימה וקבלתה על ידי מוסדות הרפואה המערבית והמטופלים. בעקבות הקבלה קיים ביקוש לבוגרי לימודי רפואה משלימה איכותיים וגם ההיצע בתחום המכשיר לקראת מקצועות אלו עלה. נושא הרפואה המשלימה עדיין אינו מעוגן תחת סטנדרטים קשיחים. תחומי הלימוד כמו גם רצינות תחומי הלימוד משתנה מאוד בין מוסד לימודים אחד למשנהו. במה יש להתחשב בבחירת מוסד לימודים ללימודי רפואה משלימה?

יעדי הלימוד                                                                 

לימודי רפואה משלימה יכולים להעשות במגוון מסלולים – החל במסלולים קצרים של מספר שבועות או חודשים וכלה בלימודים מעמיקים הנמשכים כארבע שנים ויותר. קורס בתחום לימודי רפואה משלימה מתאים עבור אנשים אשר כבר עוסקים במקצוע ומעוניינים להתמחות בתחום נוסף מתחומי הרפואה המשלימה. לדוגמה, התמחות נוספת בפרחי באך לאנשים העוסקים בתחום הרפואה המשלימה, עברו לימודים סדירים ועובדים בתחום הנטורופתיה. קורסים מעין אלו מתאימים גם עבור אנשים שאינם מתעתדים לעסוק בתחום הרפואה המשלימה ומעוניינים ללמוד תחום מסוים לצורך עניין והעשרה בלבד.

עבור אנשים שאינם עוסקים במקצוע ומעוניינים להכנס לתחום, לימודי קורס ואפילו מספר קורסים בתחום אינו מספיק. על אנשים אלו להצטרף לאחד ממסלולי הלימודים הארוכים, לימודי רפואה משלימה הנמשכים כארבע שנים וכוללים נושאים נרחבים לא רק בתחום המקצועי בו שואפים להתמקצע אלא גם נושאים מתחום הרפואה הכללית ואפילו מתחום העסקים.

פרטים אותם יש לברר לגבי מוסדות הלימוד

    • ניסיון ויוקרה – מוסדות הלימוד השונים בתחום הרפואה המשלימה נבדלים זה מזה במגוון רחב של נושאים, ונושא הניסיון והיוקרה הוא אחד החשובים שבהם. בוגר בית ספר הידוע כבית ספר איכותי, מקצועי ובעל ניסיון בתחום יקנה עדיפות לבוגריו בקבלה למקומות העבודה וכן יבטיח הכשרה יסודית ומעמיקה במגוון נושאים נדרשים. כדאי לבדוק לא רק את המוסד אלא גם את רמת הניסיון והמקצועיות של המורים.
    • התמחות – חלק מהותי מלימודי הרפואה המשלימה הינם לימודים מעשיים ולכן נושא ההתמחות חשוב במיוחד. כדאי לבדוק מהי ההתמחות אותה מציע בית הספר, ובאילו מסגרות היא נערכת.
    • הכנה לשוק העבודה – ישנם מוסדות לימוד המקושרים לקופות החולים ויכולים להציע יתרון בקבלה לעבודה במסגרת קופת החולים לאחר סיום הלימודים וההתמחות. מוסדות לימוד אחרים מציעים סוגי עזרה שונים בקבלה לעבודה לאחר הלימודים. נושא מקושר נוסף הוא ההכנה לקראת הקמת עסק עצמאי. רבים בתחום הרפואה המשלימה פותחים עסק עצמאי או עובדים כפרילנסרים בתחום. הכנה עיסקית אשר תכשיר את הבוגרים להשתלבות בשוק זה יכולה לעזור לבוגרים לאחר סיום הלימודים.
    • אפשרות ללימודי המשך – לימודי רפואה משלימה הם נרחבים ולא כל התחומים מכוסים במסגרת הלימודים הראשונים. כדאי לוודא כי קיימים מסלולי הכשרה לבוגרים בתחומים הספציפיים ואפשרות ללימודי המשך במוסדות אליהם תבחרו ללכת.
    • מחירים – קיימים פערי מחירים בין מוסדות הלימוד השונים ובין מסלולי לימוד שונים (קורס לימודים ארבע שנתיים, לימודי בוקר או ערב וכיוצא בזה).
    • תחומי התמחות – ישנם מוסדות לימודים אשר להם תחום התמחות עיקרי בודד, ואחרים המתפרשים על פני תחומים רבים. בחירה במוסד המציע מספר רב של שיטות ברפואה המשלימה מבטיח כי גם אם תכירו תחום שלא הכרתם מלכתחילה אשר ידבר אליכם תוכלו להתמחות בו.
בחירת תחום הלימודים והמשך קריירה

לימודי רפואה משלימה כוללים סוגים ושיטות שונות של אבחון וטיפול. כדאי לברר אלו תחומים מעניינים אתכם. לדוגמה, לימודים לקראת התמחות בנטורופתיה או ברפואה סינית נמשכים שניהם כארבע שנים.

במסגרת הלימודים במסלולים הארוכים, לומדים התלמידים עקרונות ברפואה המערבית לצד פילוסופיות מזרחיות ושיטות מעשיות שונות. התמחות בשיטות השונות משפיעה גם על ההשתלבות בשוק העבודה לאחר מכן. לדוגמה, מטפלים בשיטות מגע ועיסוי ימצאו עבודה ביתר קלות בבתי מלון ובספא מאשר בוגרי נטורופתיה או רפואה סינית. מצד שני, בוגרי נטורופתיה ישתלבו בקלות יחסית במקומות עבודה המקושרים לקופות ובתי החולים. בנוסף, בוגרי רפואה משלימה יכולים להשתלב כעצמאים או שכירים בקליניקה קיימת ואף לפתוח קליניקה פרטית משלהם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב