דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוספת מרפסת כבונוס בהליכי תמא 38 

מאת    [ 12/06/2012 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 2047 פעמים ]

רעידת אדמה חזקה, היא תרחיש אשר עלול לקרות במדינתנו בשנים הקרובות. כחלק מהיערכותה של המדינה לתרחיש זה, נוצרה תכנית בשם תמ"א 38, במסגרתה מבוצעות עבודות חיזוק למבני מגורים, הנמצאים בסכנת קריסה, במקרה של רעידת אדמה.

כתמריץ להצטרפות התושבים לתמ"א 38, מקבלים בעלי הדירות, גם הטבות נוספות, מלבד חיזוק המבנה. הטבות אלו משבחות את הדירות ומעלות את שווין, כאשר ישנה ההטבה האטרקטיבית ביותר והיא הוספת מרפסת. מי נושא בעלויות החיזוק והשיפוץ? הקבלן המבצע אשר מקבל בתמורה, זכויות בנייה על גג מבנה המגורים.

האם מחויב הקבלן לתת כל ההטבות במסגרת הפרויקט? חלק מן ההטבות, כמו שיפוץ המבנה, הן חובה אך ההטבות היקרות ביותר ובראשן, הוספת מרפסת, נתונות לשיקול דעתו של הקבלן וקבלתן, דורשת ניהול משא ומתן. מטבע הדברים, ככל שערך הקרקע רב יותר, כך פשוט יותר לשכנע את הקבלן, לתת את ההטבות היקרות, משום שהתמורה שיקבל הקבלן, ממכירת הדירות, גדולה יותר.

הוספת מרפסת – בונוס אמיתי!

תמ"א 38, ביקשה ליצור תמריץ משמעותי לבעלי דירות, להצטרף לתכנית ולדאוג לחיזוק המבנה. לפיכך, יצרה עסקה שעל פיה, ההוצאה של עבודות החיזוק, אינה על כתפי הדיירים, אלא על כתפיו של הקבלן. יוצרי התכנית אף הלכו צעד קדימה וביקשו לתת תמריץ כלכלי ולא רק בטחוני, לתכנית ועל כן, הקבלנים המבצעים, נדרשים לתת הטבות נוספות, מלבד חיזוק המבנה.

בין ההטבות ישנן: שיפוץ הלובי וחדר מדרגות של המבנה, שדרוג הגינה, שיפוץ חדר האשפה וכיו"ב. מדובר ללא ספק, בהטבות אטרקטיביות אך אין מחלוקת כי ההטבה הכדאית ביותר, היא הוספת מרפסת. הטבה זו משפרת את איכות חיי הדיירים, לאין שיעור ויתרה מזאת, היא מעלה את ערך הדירה, בעשרות אחוזים.

בניגוד להטבות המוזכרות לעיל, הקבלן אינו מחויב להוסיף מרפסת לכל דירה במסגרת התכנית ולכן, יש לנהל עמו משא ומתן, כדי לקבל את ההטבה הזו, שכן הדבר נתון לחלוטין, לשיקול דעתו. כיצד מקבלים אפוא, את ההטבה האטרקטיבית הזו של הוספת מרפסת?

ניהול משא ומתן על ההטבה

הוספת מרפסת, היא ההטבה הכדאית ביותר עבור בעלי הדירות, אך הקבלן, אינו מחויב לתת את ההטבה הזו. יש לנהל משא ומתן עם הקבלן, על מנת שיסכים לבנות מרפסת לכל דירה וטוב יעשו בעלי הדירות, אם יפקידו משימה זו אצל עורך דין המתמחה במקרקעין ובעל ניסיון בתמ"א 38.

בניית מרפסת לכל דירה, כרוכה בעבודה, זמן ובכסף כמובן. על כן, נכונותו של הקבלן, לתת את ההטבה של הוספת מרפסת, עולה, ככל שפוטנציאל הרווח שלו, גבוה יותר. במה הדבר תלוי? בערך הקרקע. ככל שערך הקרקע, גבוה יותר, כך, שווין של הדירות שיבנה הקבלן על גג המבנה, יהיה גבוה יותר.

תמ"א 38 – בדקו את זכאותכם!

הצטרפות לתמ"א 38, תלויה בעמידה בתנאי הזכאות ואלו הם המרכזיים שבהם:

1. בניין מגורים : תמ"א 38 מיועדת  למבני מגורים בלבד.

2. בן 2 קומות ומעלה: מבנים בעלי 2 קומות ומעלה בלבד, זכאים להצטרף לתכנית.

3. נבנה לפני 1980 : בניין המגורים נבנה לפני שנת 1980.

4. אינו מועמד להריסה : ניתן למבנה צו הריסה קבוע, לא ניתן יהיה לצרף את הבניין לתכנית.

אם הבניין שלכם עומד בתנאים אלו, פעלו בהקדם לחיזוק המבנה שלכם ותוכלו ליהנות משלל ההטבות, לרבות הוספת מרפסת, אשר ישפרו את איכות חייכם וישבחו את הנכס שלכם.

פרויקט תמ"א 38, הוא בעל חשיבות ביטחונית גדולה. בניין אשר עובר עבודות חיזוק, יהיה עמיד בפני רעידת אדמה ויגן על חיי דייריו. נוסף על זאת, תמ"א 38, גם מעלה את שווין של הדירות, בזכות ההטבות השונות שניתנות לבעלי הדירות, על ידי הקבלן. הוספת מרפסת היא ההטבה האטרקטיבית ביותר בפרויקט וכדי לקבלה, יש לנהל משא ומתן עם הקבלן המבצע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב