דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול אלטרנטיבי לסרטן המוח: דיאטה?! 

מאת    [ 12/06/2012 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 2396 פעמים ]

טיפול אלטרנטיבי לסרטן המוח: דיאטה?!

לפני כ-5 שנים התפרסם מחקר מעניין אשר הודיע קבל עם ועדה כי דיאטה עתירת שומן ודל בפחמימות מאטה התפתחות סרטן המוח בעכברים. הכיצד? ובכן, בבוסטון קולג' זיהו טיפול אלטרנטיבי המבוסס על תזונה לטיפול בסרטן המוח שאינה כרוכה במתן כימיקלים, קרינה או ניתוח פולשני. החוקרים מצאו כי בעזרת מוצר קיים בשוק ושמו Ketocal - דיאטה דלת פחמימות ועתירה בשומנים שנועדה לטיפול באפילפסיה אצל ילדים יכול להקטין משמעותית את הצמיחה של גידולי מוח בעכברי מעבדה. יתר על כן, תזונה ספציפית זו משפרת באופן משמעותי את שיעורי ההישרדות בעכברים שבהם קיים הסרטן ביחס לעכברים בריאים בקבוצת הביקורת אשר קיבלו תזונה רגילה הכוללת דיאטה דלה בשומנים ועתירת פחמימות.

לדברי פרופסור טום סייפרייד מבוסטון קולג' אשר הנחה ופיקח על המחקר, KetoCal מהווה טיפול אלטרנטיבי חדשני לסרטן ממאיר של המוח, אמנם הגידולים לא נעלמו בעכברים שקיבלו תזונה קפדנית של Ketocal אך הם קטנו בצורה משמעותית והעכברים חיו למשך זמן ארוך יותר. בנוסף בהשוואה לטיפול קרינה, כימותרפיה וניתוח כמו אלו שניתנתים לחולי סרטן על כל סוגיו (סרטן ריאות, סרטן הלבלב)  על ידי הרפואה המודרנית הנהוגה היום ketocal היא אופציה הרבה יותר זולה.

סרטן המוח  הממאיר הוא אחד מסוגי הסרטן הקטלניים שקיים בקרב מבוגרים וצועד במקום השני כסיבה לתמותה בקרב ילדים. דרכים רבות  המוכרות לנו היום  ברפואה המתקדמת שנועדו לטיפול נכשלות לספק פתרון לטווח הארוך היות והם אינם מתמקדים בצורה יעילה בחיסול תאי הסרטן ומזיקים גם לתאים הבריאים. דיאטת ketocal פותרת דילמה זו על ידי הרעבה של התאים הסרטניים ממולקולות הסוכר אותם הם צריכים לצמיחה והישרדות. עקב הרכבה המיוחד, הדיאטה הזו מונעת מן התאים הסרטניים את הגלוקוז שלו הם נזקקים על מנת להמשיך ולהתקיים , ובמקביל, מספקת לתאים הנורמאליים של המוח מולקולות קטון – תרכובת אורגנית אשר התאים הנורמאליים יכולים להשתמש בו בצורה יעילה אך התאים הסרטניים לא.

במחקר שהתבצע על 3 קבוצות של עכברים עם סרטן ממאיר מושתל במוחם, האחת עם דיאטה רגילה, השנייה עם דיאטת קטוקל בלתי מוגבלת והשלישית עם דיאטת קטוקל מוקפדת התוצאות הראו כי: בקבוצה עם דיאטת קטוקל מוקפדת צמיחת סרטן במוח העכברים ירדה ב-35%-65% ויתר על כן, שיעור ההישרדות היו גבוהים יותר מאשר בשתי הקבוצות האחרות. כלומר זו שיטה בטוחה ויעילה לטיפול וצריכה להיחשב כטיפול אלטרנטיבי לסרטן מוח ממאיר.

תודה רבה בבריאות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב