דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לחסוך בתהליך עיצוב גינות 

מאת    [ 11/06/2012 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 2057 פעמים ]

כיצד לחסוך בתהליך עיצוב גינות

העשורים האחרונים הביאו עימם לא מעט חידושים בתחומים השונים, ותודות לפתיחת שערי הארץ לסגנונות שונים ורבים, עשירים ומפותחים, זוכים אנו ליהנות מעיצובים אין ספור, מגוון רחב של פיתוחים המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות וחסכוניות, המאפשרות שילוב בין שמירה על עקרונות אקולוגיים רבי חשיבות לבין חסכון כספי עצום, בצריכת החשמל ובניצול אנרגיות טבעיות, לבין גינון ועיצוב מרהיב עין, מקורי וייחודי. מגוון האפשרויות מתבטא בגינות בעלות מראות ייחודיים ועיצובים שניכר כי הושקעה בהם מחשבה רבה.

לאור השינויים הדרמטיים בצריכת המים וקריאת השעה לחסוך באופן משמעותי בתחומים השונים, בין אם בבית ובין אם מחוצה לו, השתנו פני כמה ענפים, ביניהם עיצוב גינות פרטיות הצורכות, כידוע, כמות לא מבוטלת של מים במהלך השנה. מי מאיתנו לא שקל בדעתו מספר פעמים את האפשרויות הקיימות לצמצום הוצאות הגינון הנוכחיות, בין אם על ידי תכנון מבוקר של השקייה ובין אם על ידי שתילת צמחים חסכוניים במים.

למתעניינים, יש לא מעט אמצעים, אפיקים ודרכים לצמצום צריכת המים כמעט בכל פני הגינון כיום, בין אם בתהליך עיצוב גינות מושקעות במחשבה ותכנון לחסכון ארוך טווח, בין אם בתחזוקת גינה שוטפת וחכמה, המבוססת על טכניקות מתקדמות וידע בסיסי יעיל, ובין אם בהשקעה פשוטה של התאמת הגינה לצרכי המשתמשים וייעול המשאבים הקיימים לצרכי שימוש שונים.

ראשית, בתכנון גינה חדשה, חשוב להתייחס אל אלמנט החסכון כחשוב מכל וכמנחה את תהליך עיצוב הגינה כולו. לדוגמא, שימוש במוצרים חסכוניים במים. התכנון עצמו מפשט את עלות התחזוקה השוטפת, מאפשר גישה נוחה לכל פינות הגן וטיפול שאינו מצריך אנרגיה רבה, בין אם מדובר בחשמל, מים, או כל עלות אחזקה אחרת.

בין השיקולים המנחים בתהליך עיצוב גינות ניתן למנות, למשל, את הדשא כזללן מים ולכן, גם אם המדשאה גדולה ולא ניתן לצמצמה, יש לעצבה ללא ערוגות המקשות על כיסוח הדשא בצורה פשוטה ונוחה. בקיץ, צורך כל מ"ר של דשא לא פחות מ5 ליטרים ליום, ולכן חשוב לשלב גינון חכם על ידי הנחת גובלים לדשא ותכנון פונקציונאלי של שטחו. כמו כן, בחירה מושכלת של סוג הדשא יכולה לחסוך הוצאות רבות.

כמובן, מאחר והדשא הינו צרכן מים לא קטן, הקו הבולט כיום בענף עיצוב גינות הינו שימוש בחיפויים שונים לכיסוי האדמה המשווים לגינה מראה מעוצב ואלגנטי. חומרי החיפוי השונים המקבלים שימוש תדיר בתהליך עיצוב גינות פרטיות וציבוריות יכולים להיות שבבי עץ שונים בגוונים אדמדמים או חומים, חיפויי טוף חסכוניים במים, חלוקי נחל המעניקים לגינה מראה פסטורלי והרמוני ועוד. בחירת הצמחים אף היא משפיעה על צריכת המים, כאשר בבחירת צמחים חסכוניים ניתן לחסוך באלפי שקלים מדי שנה.

 

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה של יצירות אומנותיות מדהימות בתחום הגינון. אלה העוסקים בתחום עיצוב גינות בישראל רכשו את הידע של כמעט כל סוגי הגינון שיש בעולם. השיטות והתורות השונות בנוגע לסוגי צמחייה, סוגי טיפול בצמחייה וכו' - הוכנו לתרבות הגינון הישראלית מזה כמה שנים טובות. מגוון שיטות הגינון השונות הקיימות כיום בישראל מתבטאות באלפי סוגי גינות מרהיבות וייחודיות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב