דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פקוסיפול - דבק אפוקסי 

מאת    [ 11/06/2012 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2591 פעמים ]

אפוקסי הוא פולימר אפוקסידי תרמוסטי שמתקשה כאשר הוא מעורבב עם חומר מקשה או מזרז, לכן כל עוד לא מוערבבים 2 החומרים יחדיו לא נוצרת פעולה כימית והדבקה.

השרף האפוקסי הנופץ ביותר נוצר מתערובת של אפיכלורוהידרין וביספנול A. הנסיונות הראשונים להפקת שרפים אפוקסים מאפיכלורוהידרין החלו ב1972 בארהב, למרות זאת ההצלחה המסחרית הראשונה הייתה של דוקטור שווצרי - פייר קסטן  ואמריקאי דוקטור גרילני בשנות ה30.

את האפוקסי הגולמי יש מספר חברות גדולות שמייצרות ומכורות את האפוקסי הגולמי לחברות קטנות יותר שמייצרות את הדבקים או הציפויים שמגיעים לצרכני הקצה. הן מעבדות את האפוקסי באמצעות הוספת מלאנים כטלק, צורן ותחמוצת אלומיניום וכן באמצעות חומרי צבע והגמשה חומרים מגבירי דביקות וכדומה. תוספים אלו מוזילים את המוצר, ומקלים את העבודה איתו ומשפרים את ביצועיו. חברות אלו משווקות בדרך כלל מאות ואף אלפי סוגים שונים של דבקי אפקוסי שונים לשימושים וענפים שונים.

השימושים של חומרים אפוקסיים הם רבים: ציפויים, דבקים, ייצור חומרים מורכבים מסיבי פחמן ופיברגלס וחומרי מילוי. כולם מצטיינים בכוח הדבקה רב, עמידות לחום וקורוזיה, עמידות מכנית ובידוד חשמלי מעולה - אך כמעט כל תכונה שכזו ניתנת לשינוי.

הדבקים האפוקסים מהווים דבקים חשובים המשמשים במטוסים, כלי רכב, אופניים, מגלשי סקי, בבנייה ובאינספור ישומים אחרים בהם נדרש חוזק רב של הדבקה.

בעזרת השרף האפוקסי ניתן ליצור דגמים, תבניות, תושבות וכדומה כל זאת מכיוון שהאפוקסי נוח לעיבוד ולמזיגה ובעל יכולת התקשות מהירה בטמפרטורת החדר.

את הדבק האפוקסי בשימוש הביתי ניתן לקבל בצורות שונות, בצורה נוזלית בשתי שפורפרות(הפולימר והזרז) או בצורת מרק(פלסטלינה) אפוקסי שהוא מעין "נקניק" מגולגל של פולימר שעוטף את הזרז. כאשר לשים את החומר ומערבבים את הזרז והפולימר נוצרת התקשות שיכולה למלא חורים ושקעים.

ניתן להדביק באמצעות דבק אפוקסי כמעט כל חומר, ובכלל זה מתכת, עץ, אבן, זכוכית ופלסטיק. ניתן לייצר את הדבק שקוף או אטום, בעל גמישות או קשיח וגם במגוון של זמני התקשות שונים. דבק אפוקסי הינו בעל עמידות גבוהה ביותר לחום ולתקיפה כימית, ומכיוון שהתקשותם אינה תלויה באוויר ניתנים לשימוש גם מתחת למים.

ולשאלתנו, נשבר לך? אז אם אתה רוצה לתקן אתה קרוב לוודאי שתשתמש בדבק מסוג אפוקסי.

אודות: אורגת סחר הינה חברה העוסקת בייבוא שיווק והפצה של דבקים וחומרי אטימה. החברה קיימת בשוק כבר למעלה מ20 שנה ומתמחה בייבוא פתרונות אטימה ודבקי אפוקסי. אנחנו באורגת שמים דגש על איכות וטייב המוצרים שאנו מייבאים.

 

אורגת סחר בע"מ
www.orgat.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב