דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סינוסיטיס דלקת גרון ודלקת באוזן 

מאת    [ 06/01/2008 ]

מילים במאמר: 980   [ נצפה 10466 פעמים ]

אף, אוזן, גרון

דלקות אוזניים, דלקות גרון וסינוסיטיס הן מחלות / תופעות שכיחות מאוד במרפאות הילדים והמבוגרים ובקליניקות לרפואה משלימה. הן מגיעים בשכיחות גבוהה בעיקר בחורף, אך עלולות להתפתח לתופעה שכיחה ומעיקה המשלבת משככי כאבים, נוגדי דלקת ואנטיביוטיקה.
הרפואה הסינית מטפלת ביעילות בתופעות אלה ומונעת הופעתן באופן כרוני.

סינוסיטיס

דלקת של שכבת הממבראנות העוטפת את כל אחד מהסינוסים.
נגרמת כתוצאה מאלרגיה או זיהום חיידקי, נגיפי או פטרייתי. הדלקת בסינוסים יכולה להתפתח באחת מארבע הקבוצות הבאות: לסתיים, כברתים, מצחיים וספנואידים. בחלק גדול מהמקרים הזיהום יהיה וויראלי ולכן אין צורך לקבל טיפול אנטיביוטי. דלקת בסינוסים יכולה להיות חריפה, קצרה וחד פעמית או כרונית וממושכת.
בדרך כלל סינוסיטיס מתפתח לאחר דלקת ממושכת באף, התקררויות חוזרות או שפעות חוזרות. ישנה חסימה בפתחי האוורור של הסינוסים והדבר משמש קרקע פורייה להתרבות של חיידקים.
סינוסיטיס מתבטא בדרך כלל בכאב חד (תלוי במיקום הדלקת) במצח, שיניים, עיניים, ראש ולחיים.
ניתן לעשות צילום רנטגן בחללי האף על מנת לזהות את מיקום ועוצמת הדלקת ובמקרים חמורים לבצע בדיקת C.T. בנוסף רצוי לבקש מהרופא לבצע משטח סינוסים על מנת לזהות את סוג הזיהום (חיידקי, וויראלי, פטרייתי) וספירת דם.

ברוב המקרים הטיפול התרופתי אינו יעיל ולעיתים גם מזיק. מצד שני לדיקור וצמחי מרפא יש הצלחה מושלמת בהעלמת הדלקת האקוטית ובמניעת דלקת עתידית ע'י חיזוק מערכת החיסון.

טיפים לטיפול מקומי:
* גרב ובתוכה מלח. מחממים מעט במיקרו או על מחבט את המלח ולידה כוס מים ומניחים על המקום הכואב והדלקתי.
* עלי כרוב על המקום הדלקתי יכולים לסייע לספיגת הנוזלים (כך גם תפוח אדמה).
* שטיפת אף עם מזרק רגיל המכיל מי מלח, מספר טיפות שמן לבנדר, מספר טיפות שמן עץ התה ומספר טיפות של שמן מנטה. (צריך להיזהר שהמים לא יחדרו דרך האף לריאות , אלה יעברו ישירות לפה, ע'י הרמת הראש בזמן השאיפה של הנוזלים וגם לא לשתות את הנוזלים).
* אפשר גם לעשות שטיפה עם נוזלים של עשב חיטה.


דלקת גרון

דלקת לוע תוקפת את הלוע בתוך הגרון, בד"כ נגרמת מזיהום ויראלי אך לפעמים גם מזיהום חיידקי (סטרפטוקוק).
הסימפטומים כוללים גרון כואב וכאב בבליעה, חום, הגדלה של בלוטות הלימפה בצוואר, לעיתים כאב בעורף או בראש וספירת כדוריות דם לבנות גבוהה.
הדלקת עלולה להופיע כתוצאה ובזמן ווירוס כמו שפעת או התקררות רגילה או כתוצאה מסטרפטוקוק (חיידק).
הטיפול הרגיל מתמקד במשככי כאב, כדורים למציצה או אנטיביוטיקה במקרים של חיידק (חובה לעבור משטח גרון וספירת דם לפני לקיחת האנטיביוטיקה).

הטיפול ברפואה הסינית במקרה זה מתחלק לשניים: מניעה וטיפול אקוטי. בשלב שבו יש כאבים חזקים, ניתן ע'י דיקור וצמחי מרפא להפחית את הכאבים ולרפא את דלקת הגרון, גם כשהיא חיידקית וגם וויראלית. בשלב המניעה, נחזק את מערכת החיסון ונתמקד בעיקר בדיקור.

טיפים לטיפול מקומי:
* גרגור של מי מלח + 4 טיפות של שמן עץ התה, כל שעתיים.
* שימוש באכינצאה בצורה של תרסיס ישירות לגרון או בכדורי מציצה.
* מציצת אבץ- כדור אחד ביום.
* שתיית 5 כוסות תה ביום מצמחי קלנדולה, תה ירוק וסמבוק שחור (כפית מכל אחד לכוס תה).
* במקרה של דלקות חוזרות מסוג סטרפטוקוק (חיידק)- להרתיח עלים של עץ הזית בסיר גדול עד רתיחה + 10 דקות על אש קטנה, לסנן ולהמשיך להרתיח את המים על אש קטנה עוד עשר דקות ולשתות 5 כוסות ביום למשך שבוע.


דלקת חריפה של האוזן התיכונה

דלקת אקוטית, חריפה זו נגרמת כתוצאה מזיהום חיידקי או נגיפי התוקף את האוזן התיכונה. דלקת מסוג זה יכולה להתפתח בכל גיל, אך היא שכיחה ביותר אצל ילדים בגיל 3 חודשים עד 3 שנים. בדרך כלל מחלה זו מתפתחת לאחר התקררות או שפעת ארוכה. זיהום עלול להגיע מהגרון אל האוזן דרך חצוצרת השמע, או דרך זרם הדם. בחלק גדול מהמקרים מקור הדלקת יהיה חיידקי אך אין לקבוע זו ללא ספירת דם ומשטח אוזן. התסמינים הנפוצים לדלקת זו כוללים כאב אוזניים חזק ובלתי פוסק, כאב בזמן נגיעה באוזן, אובדן שמיעה זמני, לעיתים בחילות, הקאות ושלשולים, חום גבוה ובמידה ויש קריעה של עור התוף תופיע הפרשה דמית, נוזלית ולבסוף מוגלתית. סיבוכים של דלקת מסוג זה כוללים זיהום של העצמות באזור, שיתוק פנים, אובדן שמיעה, דלקת קרום המוח וכיבים במוח (ברוב המקרים לפני הופעת הסיבוכים יופיעו כאבי ראש, אובדן שמיעה פתאומי, סחרחורות, חום וצמרמורות).
הטיפול המקובל כולל אנטיביוטיקה (לאחר משטח אוזן המאשר המצאות חיידקית) ותרופות להקלה על תופעות המחלה. במקרים קשים ביותר הרופא יבצע חיתוך/ניקוב עור התוף במטרה לנקז נוזלים ומוגלה מהאוזן התיכונה.
הטיפול ברפואה סינית יכול להועיל במקרים של זיהום חיידקי או וויראלי. כמובן שבמקרים קשים נעדיף לתת לרופא המומחה לנקז את הנוזלים מהאוזן, אך במקביל ניתן להשתמש בצמחי מרפא (ניתנים דרך הפה) המשככים את הדלקת, מכווצים את עור התוף, ומייבשים את הנוזלים באוזן. צמחי המרפא בתוספת של דיקור סיני יכולים להקל ולרפא למעלה מ 90% מהמקרים. בחלק גדול מהמקרים הדלקת חוזרת בפעם השנייה וגם שלישית ועלולה להפוך לדלקת כרונית, אשר מטופלת תמיד באנטיביוטיקה (לטווח ארוך האנטיביוטיקה מזיקה ומחלישה את מערכת החיסון והופכת לאחד הגורמים המקשים ביותר על החלמה). בנוסף לטיפול האנטיביוטי גוברים הסיכויים להתערבות פולשנית. על מנת למנוע מצב זה יש צורך בטיפול מניעתי מחזק של הרפואה הסינית.

דלקת כרונית של האוזן התיכונה

זהו מצב של זיהום מתמשך של האוזן התיכונה שנגרם עקב נקב קבוע בעור התוף. נקב עור התוף עלול להיגרם כתוצאה מדלקת חריפה באוזן התיכונה, חסימה של חצוצרת השמע, חבלה מגוף זר שחדר לאוזן, שינוי פתאומי בלחץ אוויר או כוויות חום וכימיקלים.
התסמינים כוללים הפרשה מוגלתית בעלת ריח רע, לעיתים אובדן שמיעה ולעיתים כאבים. סיבוכים חמורים של המחלה כוללים דלקת האוזן הפנימית, שיתוק הפנים, זיהום המוח וכולסטאטומה.
הטיפול המקובל כולל ניקוי יסודי של האוזן ע"י רופא בשאיפה ובצמר גפן, מריחת תמיסת חומץ בתוספת של קורטיזון ומתן אנטיביוטיקה במקרים חמורים של זיהום חיידקי.
הגוף ברוב המקרים יכול לרפא ולתקן את הנקב בעור התוף בעצמו, אך לשם כך האוזן חייבת להישאר נקייה ולא מודלקת לתקופה ארוכה. בזמן זה של שיקום יש צורך בחיזוק של מערכת החיסון, על מנת שלא תתפתח דלקת חדשה, ייבוש האוזן מנוזלים וריפוי הדלקת המקומית. הדיקור הסיני בתוספת של צמחי מרפא ותזונה מחזקת, תומכים בגוף בשלב זה בדרך לשיקום הנקב וריפוי הדלקת הכרונית.
מניסיוני בטיפול במחלות / תופעות אלו, אחוזי ההצלחה ומהירות ההחלמה ללא נזק גדלים בצורה משמעותית כאשר תהליך הטיפול והשיקום כולל טיפול ברפואה סינית.
לבריאות ובהצלחה
זיו אלקלעי מומחה לרפואה סינית
www.zivmedica.com

זיו אלקלעי מטפל ברפואה סינית מודרנית ומסורתית. מומחה בטיפול בילדים, נשים, אורטופדיה ובעל נסיון רב בטיפול בגיל השלישי.
משתמש בטיפולו בדיקור סיני (אקופנקטורה), צמחי מרפא, שיאצו, תזונה רפואית וטאי צ'י (פעילות בונה ומרגיעה).
מטפל בקליניקה פרטית בהוד השרון ובקדימה.
אתר- http://www.zivmedica.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב