דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול מאורגן: טיפים למדריך טיולים מתחיל 

מאת    [ 10/06/2012 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 2738 פעמים ]

לא קל להיות מדריך טיולים מאורגנים ולהקסים את כל מאזיניך בסיפורים נפלאים. עם זאת, כל מסע מתחיל בצעד אחד קטן. ככל שתהיה יותר מנוסה, כך תרכוש יותר כריזמה ובטחון. כדי לזרז את התקדמותך, צירפנו לך כמה טיפים שימושיים, שיסייעו לך לרתק את שומעיך.

כאשר אתה עוצר את הקבוצה בנקודת תצפית, בחר במקום גדול מספיק בשביל להכיל את כל המטיילים. אם תבחר לעצור בכניסה צפופה או במסדרון צר, המאזינים שלך יצטרכו כל הזמן לפנות דרך לעוברים ושבים ויהיו פחות מרוכזים בדבריך. אם אתה חייב לעצור בנקודה סואנת שכזו, לפחות הקפד כי מילותיך תהיינה קצרות ומהירות.

התחל את ההרצאה לאחר שכל המטיילים נמצאים מולך. כך תוודא, שלא יהיו מטיילים אשר יפספסו את מילותיך ויאלצו אותך לחזור על דבריך כמו תוכי. הרם את קולך מעט, כדי למשוך את תשומת לב כולם. אם קבוצת טיול מאורגן כוללת גם קשישים, הקפד לדבר בקול רם מהרגיל. יתכן ששמיעתם חלשה.

עמוד בין קבוצת טיול מאורגן לבין האובייקט המעניין, שנמצא מאחוריך. בדרך זו, המטיילים יוכלו לשמוע אותך בבירור וגם לראות על מה אתה מדבר. נסה להסתכל על הקהל שלך ולא על האובייקט. אם תסתכל ותדבר אל האובייקט, המילים שלך ייבלעו. המאזינים שלך ישמעו רק שברי משפטים: "האובייקט הזה... תחילת ימי הביניים...". אם אתה חייב להביט על האובייקט, עצור את דבריך - הבט בו והחזר את עינייך לקהל.

כאשר אתה מוביל את קבוצתך ועוצר בנקודה חשובה, יתכן שעוד כמה קבוצות של טיולים מאורגנים יעצרו לידך. נסה להתרחק מקבוצות אחרות, כדי שהמטיילים שלך יוכלו לשמוע אותך בבירור. הפנה את גבך לקבוצות אחרות כדי לסייע לעצמך להתרכז. דבר בקול רם וברור. אל תיתן לדעתך להיות מוסחת ממילותיהם של מדריכי טיולים מאורגנים אחרים. מצד שני, אל תעמוד שם ותצעק בקולי קולות.

טיול מאורגן בטבע מצריך התחשבות במטיילים. במידה ואתם יוצאים לשטח, אל תכפה על המטיילים לעמוד כאשר פניהם מול השמש. אל תעמוד במיקום שבו מילותיך יבלעו על ידי הרוח.

מדריכי טיולים מאורגנים רבים נוטים לדבר בקצב מהיר מידי ולאבד את תשומת לב מאזיניהם, שהתייאשו כבר לעמוד בקצב. קח את הזמן, דבר לאט וברור. אנשים מבוגרים, עולים חדשים-ישנים, לא כולם יכולים לעמוד באוטוסטראדה שלך.

בתור מדריך טיול מאורגן, עליך ללמוד שלא להתיש את קהל שומעיך. נסה להימנע מלדבר במשך זמן רב. הקפד על הסברים ממוקדים, מעניינים וקצרים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב