דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכללות בישראל - ללמוד מבלי לוותר על הקריירה 

מאת    [ 10/06/2012 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 1601 פעמים ]

לימודים גבוהים הינם אלמנט חובה היום, לכל מי שחושב על קריירה בינונית ומעלה בשוק העבודה. מעסיקים רבים מבקשים תואר אקדמי כדרישת  סף למשרות שניתן אפילו לראותן כזוטרות, כגון פקידת קבלה או מזכירה במשרד. עם זאת, לימודי תואר הינם תובעניים ולא מותירים זמן רב פנוי, בין אם לומדים לתואר ראשון, שני, או שלישי ורביעי, במסגרות לימודיות מסוימות, נדרש הסטודנט להשקיע את כל מרצו ומשאביו על מנת להשלים את משימותיו בדרך לקבלת התואר הנכסף, ואינו יכול ללמוד תוך כדי עבודה. עם זאת, במקביל לתואר אקדמי, מעסיקים רבים דורשים גם ניסיון תעסוקתי, ובמידה וסטודנט בילה ארבע שנים אינטנסיביות בלימודי תואר, הוא אינו מסוגל לצבור את הניסיון התעסוקתי הרלוונטי.

מכללות בישראל – לשלב לימודים אקדמאיים עם ניסיון תעסוקתי.

מגוון מכללות בישראל פיתחו מסלולי לימודים ייחודיים, המאפשרים לסטודנט ללמוד בשעות ובימים גמישים, שיאפשרו לו להשיג במקביל ללימודי התואר, את הניסיון התעסוקתי הנדרש לו. בניגוד לאוניברסיטאות, שמסלולי הלימודים שלהם די מקובעים, ומציעים מסלולים אינטנסיביים וחובת נוכחות גבוהה, מלבד האוניברסיטה הפתוחה, המכללות מציעות גמישות כמעט מלאה בין מסלולי הלימודים המוצעים לאותו התואר האקדמי, ושלל אפשרויות להשלים חומרים. אפשרות זו, מועילה במיוחד, כאשר הלימודים הם לתואר שני ומעלה, במהלך קריירה משגשגת, או כהסבה מקצועית תוך כדי עבודה במקום  עבודה קיים. 

שכר לימוד – אוניברסיטאות או מכללות בישראל? 

שכר הלימוד באוניברסיטאות, הינו שכר לימוד המסובסד על ידי המדינה, ולפיכך נמוך משמעותית משכר הלימוד המבוקש במכללות בישראל שהינן בבעלות פרטית. עם זאת, קיימות גם מכללות ציבוריות, המציעות לימודים תמורת שכר לימוד הדומה מאוד לשכר הלימוד באוניברסיטאות. 

מכללות בישראל – תנאי קבלה לעומת אוניברסיטאות.

תנאי הקבלה למכללות פרטיות, הינם גמישים משמעותית לעומת תנאי הקבלה הנוקשים יותר של האוניברסיטאות. עם זאת, חשוב לזכור כי תנאי הקבלה משתנים ממוסד לימודי אחד למשנהו, ולמרות שמוסדות לימוד פרטיים נוטים להיות גמישים יותר בדרישותיהם, חלקן יקפידו על תנאי קבלה נוקשים פחות אך במעט מהאוניברסיטאות, וזאת על מנת לשמור על סטנדרט גבוה של סטודנטים.

בסופו של דבר ההחלטה ללכת ללמוד ואיפה היא רק שלך ולכן כדאי לשקול את הצעדים טוב לפני כל בחירה ולכן רצוי להתייעץ תמיד לפני בחירת לימודים ולשמוע מגוון רחב של נציגי מוסדות הלימוד ולעשות גם השוואת מחירים ותנאי קבלה גם יכולים להשתנות בכל מוסד לימודי זה או אחר ולכן כדאי לבדוק טוב טוב הכל לפני ההרשמה ללימודים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב