דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רישום פטנט זמני בישראל 

מאת    [ 10/06/2012 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 2610 פעמים ]

רישום פטנט זמני בישראל, האם ניתן לרשום פטנט זמני בישראל - לעיתים פונים אלינו ממציאים שרוצים להגיש בקשה לרישום פטנט זמני בישראל, השאלה הראשונה האם ניתן להגיש פטנטים זמניים? תחילה נציין שהמושג פטנט זמני הנו טעות במינוח, אין כלל פטנט זמני.

אומנם ישנו מושג הקרוי פרוביזיונל (PROVISIONAL) רבים קוראים בטעות לסוג הגשה זו למשרד הפטנטים פטנט פרוביזורי, אך אין זה שמו כאמור, הפרוביזיונל אינו מהווה פטנט ואין הוא מקנה זכויות בלעדיות קרי מונופול על ההמצאה. בישראל אין אפשרות להגיש פרוביזיונל, לכן גם במינוח הלא נכון לא ניתן להגיש רישום פטנט זמני בישראל. בקשות זמניות או ארעיות מסוג פרוביזיונל ניתן להגיש למשרד הפטנטים האמריקאי.

בארה"ב כאשר מוגשת בקשת פרוביזיונל ניתן להשתמש בתאריך הבכורה במדינות רבות, כמו בישראל לפי אמנת פאריס. כלומר ממציא ישראלי שמגיש בקשה ארעית מסוג פרוביזיונל במשרד הפטנטים הנמצא בארה"ב יקבל מספר בקשה לפרוביזיונל, הפרוביזיונל אינו עובר בחינה מהותית, אלא שומר את תאריך ההגשה עד 12 חודשים לפי אמנת פאריס.

לפני סיום השנה ממציא שיגיש בקשת פטנט במדינות היעד, קרי פטנט ישראלי או פטנט אירופאי, או פטנט יפני, יצרף מסמכי בכורה המשמשים הוכחה שאכן כבר הגיש בקשה עם תאריך קודם קרי תאריך בכורה.

על סמך הגשת מסמכי הבכורה שהם הפרוביזיונל עם הגשת הפטנט במדינה ספציפית "יתפוס" מבקש הבקשה תאריך קודם, כלומר אם מישהו אחר יגיש בקשה לפטנט או פרוביזיונל לאחר התאריך שהגיש אותו פלוני מבקש הבקשה, יזכה בתאריך המבקש הראשון שהגיש פרוביזיונל. אך יש לזכור שעדיין הזכות לקבלת פטנט לא ניתנה, רשות הפטנטים הישראלית באמצעות בוחן פטנטים תבחן האם הבקשה שהוגשה לרישום פטנט בישראל עומדת בתנאי חוק הפטנטים, רק לאחר הבחינה המהותית במידה וימצא הבוחן שכל התנאים התמלאו, יוענק פטנט ותונפק תעודת פטנט. פטנט רשום מקנה לבעליו זכות למונופול על ההמצאה למשך עשרים שנה מיום הגשת הבקשה הראשונה, קרי מיום הגשת הפרוביזיונל בדוגמא לעיל.

יש לבחון כל מקרה ומקרה על ידי עורך פטנטים באופן פרטני, שיכול לכוון את הממציא כיצד לפעול. לעיתים ממציאים רוצים לבצע רישום פטנט זמני בישראל, אך אין הם מבינים את המושג פטנט או את הזכות ומתי היא ניתנת, לכן בעל ההמצאה שחשב על המצאה ויש רעיון ליזמות עסקית, צריך לבדוק את האופציות העומדות בפניו ולהתייעץ עם בעלי מקצוע בתחום.

המצאות ופטנטים הנו תחום המשלב את ההנדסה עם ההגנה המשפטית, לכן שילוב בין בעלי מקצוע מתחום ההנדסה לפיתוח ההמצאה והפטנט לבין עורכי פטנטים חשוב כבר בשלב הראשוני כדי להגביר את הסיכוי פעמים רבות להצליח במיזם העסקי. בהמצאות רבות בהן עסקנו שילבנו צוות פיתוח טכני בשלב ראשוני עם יועץ עורך פטנטים שמנסח את בקשת הפטנט, שילוב זה הוכיח עצמו במשך שנים רבות ובמקרים רבים כנושא תוצאות המעניקות יתרון לממציא בעל ההמצאה.

 

אב טיפוס פטנטים והמצאות בע"מ - חברה המתמחה בפיתוח מוצרים, פטנטים והמצאות, בניית אבי טיפוס ודגמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב