דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התלוננו עליכם ברשת? כך תנצלו את זה לטובתכם! 

מאת    [ 10/06/2012 ]

מילים במאמר: 577   [ נצפה 3622 פעמים ]

יש משפט מפורסם שכולכם וודאי מכירים "if you can't fight them - join them". בדרך כלל זה נכון, ואפשר היה להשתמש במשפט הזה גם כאסטרטגיה להתמודדות מול תגובות ביקורתיות כלפי המותג שלכם ברשת, אבל בעולם של היום אסור בשום פנים ואופן להלחם בביקורות של הגולשים כלפיכם, גם אם יש לכם אפשרות (טכנית) לעשות את זה.

חוות הדעת של הגולשים על המותג שלכם ברשת יכולה להיות מנוף רב עוצמה למכירות, אבל רק אם תצליחו להשתמש בה נכון. מצד אחד - המלצות שעוברות מפה לאוזן הם הסניגורים הכי טובים שיכולים להיות לכם, כיוון שמחקרים מראים שפה לאוזן היא הדרך שהצרכנים מאמינים לה הכי הרבה (ראו קישור למחקר של מכון נילסן בסוף המאמר). מצד שני - אם הפקנו קמפיין מושלם והגולשים לקחו אותו למקום לא כל כך טוב מבחינתנו, זה יכול להוות אות קלון שיצמד אלינו לתמיד. אם אתם רוצים לראות דוגמא מושלמת לקמפיין שנכשל חפשו בגוגל את פשלת הhashtag של מקדונלדס בטוויטר.

מותגים רבים נוטים להתעלם או אפילו להתווכח עם דעות שגולשים אחרים כתבו עליהם באינטרנט, ואסטרטגיה זאת, שנעשית לרוב בלי כוונה, היא מוטעית מיסודה ועושה למותג יותר נזק משאתם יכולים לשער.

בפוסט על יונייטד אירליינס בבלוג שלנו סיפרנו לכם על זמר בשם דייב, שחברת יונייטד אירליינס שברה לו גיטרה יקרה מאוד בגלל רשלנות, לטענתו. דייב פנה ליונייטד אבל היא בחרה להתעלם מהפנייה שלו ולנפנף אותו לשלום, וכאות מחאה החליט הזמר לחבר שיר נגד חברת התעופה ולהעלות אותו ליוטיוב. כדי שתבינו את הטעות הגורלית של יונייטד, נספר לכם שנכון להיום השיר עומד על 12,000,000 צפיות שגדלות מיום ליום. הגיטרה של דייב היתה שווה 3,500$ וזה באמת לא מעט כסף, אבל אני בטוח שהסרטון התמים הזה, שבסך הכל הופק כדי לפרוק את התסכול של אותו זמר, גרם להם לנזק תדמיתי וכספי כבד מאוד מאוד.

אז נכון, צרכנים הם באמת עם מיוחד שאוהב להתלונן ומאוד קל לנפנף אותם לשלום ולחשוב שזה לא יתנקם בנו בעתיד, אבל כוח ה"פה לאוזן" מאז ומעולם היה גדול וסביר להניח שהוא ימשיך להיות כזה. אותו פה לאוזן יכול לגרום למותג שלכם לנסוק למעלה (מישהו אמר אפל?), וגם לרסק אותו עמוק באדמה.

בעזרת מספר כללי ברזל פשוטים וחשובים שנציין עוד מעט, תוכלו למנף את הפה לאוזן של הלקוחות שלכם לטובתכם:

1. הגיבו מהר. זה מעצבן מאוד להמתין לתשובה של נציג לקוחות, במיוחד כשאתה באמצע העבודה והאינטרנט (ששילמת עליו תוספת תשלום כדי שיעבוד בצורה חלקה) נתקע פתאום. לא חסר דוגמאות לעמודים בפייסבוק של חברות שמבטיחות לענות אבל בפועל משאירות את הלקוחות שלהם שעות וימים בלי תשובה.

2. תתיחסו ברצינות - למרות סעיף 1 שממליץ לכם להגיב מהר, אל תתפתו לפסול את דבריו של המתלונן גם אם הוא מדבר שטויות. הלקוח תמיד צודק וזה נכון גם היום. תהיו רציניים ותבדקו את התלונה שלו. זוכרים? הכי קל לנפנף אבל זה יתנקם בכם.

3. הגיבו מול כולם - אל תתפתו לכתוב קלישאות כמו "____ היקר, נציג מטעמינו יחזור אליך תוך מספר דקות". כל הגולשים ראו את הביקורת, ולכן כל הגולשים צריכים לראות שאתם נותנים תגובה ראשונית שבאמת תועיל ללקוח. אם באמת צריך לבדוק את הבעיה מול הלקוח תחשבו על תגובה שתארה לכולם שבאמת אכפת לכם.

4. אל תעשו הכל בפומבי - למרות  ההמלצה בסעיף 3, אם העזרה הראשונה שנתתם לא פתרה ללקוח את הבעיה המשיכו לטפל בה ישירות מול הלקוח ולא מול כל הגולשים. אל תהפכו את התלונה לדיון ציבורי.

5. אותנטיות, אמינות ומקצועיות - זכרו שהצרכנים של היום יודעים עליכם הכל. אל תתפתו למכור להם לוקשים והבטחות בלי כיסוי. זה אולי יעבוד בטווח הקצר אבל יפגע בכם אנושות בטווח הארוך.

בהצלחה!

 

מחקר מעניין של נילסן על שיווק מפה לאוזן

מקווה שנהנתם!
שוקי מן, מנכ"ל
בועות - ייעוץ, מיתוג ושיווק קריאטיבי לעסקים
054-6949258
www.booot.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב