דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה מנהלים צריכים לעשות בכדי להתפתח לשרוד ולצמוח? 

מאת    [ 09/06/2012 ]

מילים במאמר: 635   [ נצפה 2057 פעמים ]

אני מבקש להתחיל דווקא בסיפור קצר: על ילד שבגיל 13 ישב בחדרו יום אחד והשקיע מאמץ וזמן להעלות על הנייר את רשימת החלומות שהוא מבקש להגשים עד גיל 40. הוא רשם ורשם והגיע ל- 100 חלומות. ביניהם ניתן לציין : ללמוד לנהוג במכונית מרוץ, לצנוח ממטוס, להקים מיזם אינטרנט , להקת רוק, לבקר בכל רכבות ההרים הכי מהירות בעולם, לחוות צלילה עם דולפינים ולבקר בקוטב הדרומי.. הרשימה הייתה ממוקדת ונתנה דרור לכל חלומותיו של הילד בן ה- 13.

 

השנים עברו.. ובהגיעו לגיל 30 עשה האיש מאזן בדק ומצא כי נותרו לו להשיג עוד 24 חלומות. הוא הספיק כבר לצנוח... נהג כבר בפורמולה 1 ולהקת הרוק שהקים בגיל 17 כבר הוציאה מזמן את הסינגל הראשון לרדיו... הילד שבגר עמד מול רשימה של עוד 24 חלומות הזקוקים למימוש תוך ה- 10 שנים הבאות? כמה מאיתנו באמת – מנהלים בתחילת דרכם, לוקחים את עצמם ברצינות? האם אנו מסוגלים לשבת ולהעלות על הכתב את חלומותינו? היה וכן היה וננהג כמוהו אזי יש סיכוי גדול שגם אתם- אנחנו נוכל להניע את עצמנו בתהליך עצמי של מימוש חלומות.

 

לא פעם כמנהלים בתחילת דרכנו, אנו לא אחת שואלים את עצמנו הכיצד אנו יכולים לשפר תוצאות? הכיצד במינימום השקעה אנו כמנהלים זוטרים מסוגלים להבטיח את התוצאה הגדולה ביותר? האם לא היה נכון ללמוד מניסיונם של המנהלים הוותיקים? האם לא יהיה נכון ללמוד דווקא מניסיונם של כאלה שהצליחו לאורך ההיסטוריה ולנסות לקחת מכל אחד מהם מתכון מנצח? מניסיונם של ליאונרדו דה וינצי? אינשטיין? אובמה ואחרים? לימוד והכרת חייהם של אנשים מצליחים – מנהלים מצטיינים חושפות את הדברים הקטנים שסייעו להם בדרך להגיע לשיאים.

 

לא אחת אנו נתקלים בקבוצה של מנהלים צעירים מיומנים ובעלי וותק זהה אך כל אחד מהם מגיע לתוצאות אחרות. האם ניתן להסביר זאת? מה הם הגורמים המשפיעים על התוצאות של המנהלים בתחילת דרכם?  עובדה היא כי חלק מהמנהלים הצעירים בתחילת דרכם, מנהלים טוב יותר את המשימות מהאחרים. מדוע זה קורה? האם אנו יכולים לשכפל הצלחה? המצטיינים שבהם עוסקים בהצלחה בתהליכים מורכבים של הנעה, הפעלה השגת מטרות וניהול משא ומתן, הם עושים זאת בהצלחה, פעם אחר פעם. המצטיינים שבמנהלים מצליחים לנהל את עצמם ואת סביבתם טוב יותר. הם מבזבזים פחות אנרגיות , ממוקדים יותר ולא סובלים מתסכול אישי.

 

הייתי מבקש לשתף אותכם בדברים הקטנים של אותם איקוני תרבות מדע מנהיגות ופוליטיקה - אנשים מצליחים כל אחד בדרכו ולחשוף את הדברים הקטנים שסייעו להם בדרך להגיע לשיאים.

 

לאונרדו דה וינצ'י - גאון רב?תחומי נהג לרשום הכול במחברת קטנה שאותה סחב לכל מקום ומקום. הוא רשם רעיונות תובנות וכל דבר שמוחו היצירתי חשב? האם ניתן ליישם זאת גם כעת? אני משוכנע שכן באמצעות הטלפון הסלולרי או באמצעות פנקס קטן שאותו תאמצו בחום. ליאונרדו דה וינצי בנוסף דגל באופן מודע לצאת מהשגרה. הוא לא נתן לעצמו להתמחות בדבר אחד בלבד.

 

ווינסטון צ'רצ'יל – ראש ממשלת בריטניה במלחמת העולם השנייה, סופר והיסטוריון נהג להתמקד ולקרוא תקצירים. הוא דגל ודרש מכולם להיות מסוגלים להציג את הרעיונות המרכזיים בלא יותר מאשר דף אחד – ואפילו העדיף כאלה שהיו מסוגלים לסכמו בחצי עמוד. בנוסף נהג צ'רצ'יל להציב לעצמו ולאחרים לו"ז זמנים מוגדר לסיום מטלות: אומרים כי צ'רצ'יל פיתח שיטה משלו לעקוב אחר הוראותיו: עם כניסתו לתפקיד ראש ממשלת בריטניה הוא הורה להדפיס מלאי גדול של תוויות אדומות ועליהן הכיתובים "לפעולה היום", "לדווח על התקדמות בתוך שבוע" או "בתוך שלושה ימים".

 

אנו שותפי הבכירים לדרך ואני "שברנו את הראש" בכדי לבנות מודל קליט וישים אותו נוכל להוביל מול דרגי המנהלים בארגונים תוך התאמה מרבית לצרכים ולחתך המשתתפים. בתהליך אימון מנהלים, קורס למנהלים  ובתוכניות שלנו העוסקות ב-פיתוח מנהלים הצלחנו להביא לשיפור יכולות ניהול תקשורת הנעה ומנהיגות בקרב מאות המשתתפים. התוכניות העוסקות ב-פיתוח מנהלים, אימון מנהלים מותאמות אישית לכל ארגון על פי צרכיו.  בתחום ניהול ומנהיגות אנו קוראים:"תוכניות אימון מנהלים, פיתוח מנהלים אפקטיביות" להמשך קריאה של המאמר הראשון.

משה גרימברג-יחד עם אנשי מקצוע נוספים, עוסק בייעוץ ארגוני, בהנחיה, בהדרכה ובפיתוח תוכניות למנהלים ולכוחות מכירה. לפעילותו מביא 25 שנות ניסיון ניהולי בתחומי השיווק,האסטרטגיה, הניהול העסקי והמכירות.ביצע תפקידי ניהול בכירים בתחומי הסלולר, העיתונות, הפרסום והמדיה.פועל כיום בתחום של הדרכות פנים-ארגוניות במגוון חברות, מהטובות במשק הישראלי. החזון שלי:"להשאיר טביעות אצבע רבות ומשמעותיות בקרב ארגונים,מנהלים וכוחות מכירה. כתובת דוא"ל: abc@nihul4u.co.il משה גרימברג-ניהול אפקטיבי- nihul4u טלפון: 054-4814332 פקס: 04-8262876 אתר הבית החדש שלנו http://www.nihul4u.co.il/       www.nihul4u.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב