דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אולפן הקלטות בחיפה ובצפון - איך לבחור? 

מאת    [ 08/06/2012 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 1872 פעמים ]

אז אתם הרכב מעולה מאיזור חיפה או צפון לה, צברתם נסיון בהופעות ועכשיו אתם רוצים להקליט את האלבום שלכם באולפן הקלטות איכותי ולצאת לדרך.

איזור חיפה והצפון אינו משופע באולפני הקלטות איכותיים שניתן להקליט בהם סינגל לרדיו או אלבום ברמה גבוהה. ברוב האולפנים מקליטים באופן חצי מקצועי בעיקר זמרי בר-מצוה וכלות מתרגשות ופחות מתעסקים בדבר האמיתי בו אמור לעסוק אולפן הקלטות מקצועי: הקלטת סינגלים ואלבומים.

לפני שאתם בוחרים אולפן הקלטות בחיפה תבדקו טוב את השטח. תבדקו מה הרזומה של האולפן, איזה אלבומים הוקלטו בו, מיהם האמנים שעברו בו. תבדקו מיהו טכנאי ההקלטות שיעבוד איתכם באולפן ההקלטות, מיהו המפיק המוסיקלי ומהו הרזומה שלו - באילו הקלטות והפקות השתתף?

מפיק מוסיקלי טוב הוא כזה שיתחבר לטעמכם המוסיקלי, שיגיד לכם את האמת בפנים גם אם היא לפעמים קשה ושיוכל לקחת אתכם יד ביד במסע המאתגר אל עבר הסינגל או האלבום הראשון שלכם. משלב בחירת השירים, עיבוד, הקלטה באולפן הקלטות, מיקס מאסטרינג, תקשורת עם נגנים ובעלי במהלך ההפקה ועוד ועוד.

מפיק מוזיקלי הוא מקביל לתפקיד הבמאי בפרויקט ההפקה המוסיקלית שלכם. הוא מקבל את ההחלטות (ביחד איתך האמן), וצריך להעביר את ההשראה והכיוונים המוזיקליים שלו הלאה, אל הנגנים, האמן, טכנאי הסאונד, טכנאי המיקס טכנאי המאסטרינג וכל הגורמים אשר פועלים באולפן ההקלטות ומחוצה לו בהפקת האלבום.

האם באולפן הקלטות שאתם מתכוונים להקליט בו את הסינגל שלכם יש מפיק מוסיקלי מנוסה וראוי עם חזון לקחת את האלבום שלכם עד הסוף?

בנוסף עליכם לבדוק את הציוד באולפן ההקלטות בו אתם עומדים להקליט. בכמה מאולפני הקלטות בחיפה ובצפון יש בהחלט ציוד הקלטה מיקצועי, מיקרופונים, פרה אמפים, אקוסטיקה, מוניטורים אולפניים וכלי נגינה ברמה הגבוהה ביותר. בחלק אחר של אולפי הקלטות בצפון הציוד לוקה בחסר. 

כנ"ל בנוגע לכלי נגינה: האם יש פסנתר באולפן שאתם מגיעים אליו, או שעובדים בעיקר עם דגימות מחשב? מה רמתם של מגברי הגיטרה באולפן? האם יש כלי נגינה נוספים בהם ניתן להשתמש בהפקה? כלי הקשה? ומה במידה שיש צורך להקליט חטיבת כלי נשיפה, או כלי קשת? האם אולפן ההקלטות מצוייד בציוד ובידע המתאים להקלטה כזו? חלק מאולפני ההקלטה בחיפה כן וחלק לא.

אז אם אתם מוסיקאים אשר מתגוררים בחיפה או בצפון - אין בהכרח צורך ליסוע לתל אביב. אפשר למצוא אולפן הקלטות בחיפה או אולפן הקלטות בצפון שיתן לכם תמורה ראויה לכספכם ויעניק לכם מוצר מוזיקלי ברמה גבוהה, ועם פוטנציאל אמיתי להצליח. 

 

דני בלוך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב