דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לצלם תמונת פרופיל מנצחת? 

מאת    [ 07/06/2012 ]

מילים במאמר: 846   [ נצפה 1962 פעמים ]

איזו תדמית משדרת התמונה שלכם באתר?


אומרים שתמונה אחת שווה יותר מאלף מילים, ובכל זאת בעלי עסקים רבים "חוסכים" בחלק זה, מצטלמים אצל הצלם המשפחתי ומשתמשים בתמונה הזאת באתר שלהם. ברוב המקרים, התוצאה הסופית אינה משביעת רצון.

למה בכלל צריך להשקיע התמונה?

התמונה שלכם היא התדמית שלכם. צילום נכון יכול להעצים את הנוכחות שלכם, להבליט את הצדדים הטובים שלכם, לפנות לקהל המטרה שאתם רוצים להגיע אליו, ולזמן יותר לקוחות. יש מי שקורא לזה "לעבור מסך".

 

למה תמונות משכנעות אותנו?

אנשים זוכרים ומדברים בתמונות. אם שואלים אתכם, על מה אתם חושבים כשאומרים את המילה "איטליה"", רבים יגידו: פיצה, ספגטי, מגדל פיזה וכו'. כיוון שכך, כשיגידו את השם שלכם או שם העסק שלכם, קהל המטרה יזכור את התמונה העוצמתית שלכם, זאת שמשדרת בדיוק את מה שרציתם להעביר. התמונה היא דרך מצוינת להיחקק בתת המודע של קהל המטרה.

 עשרת הדיברות לתמונה מוצלחת: 

שלב ראשון

התאימו את התמונה ללקוח שלכם: בררו מי קהל המטרה שלכם? מה הציפיות של הלקוחות שלכם? איזה תכונות הם יחפשו אצלכם?  למשל, אם אתם שדכנים, והקהל שלכם הוא אוכלוסיית הפנויים והפנויות, אלו ירצו בעל מקצוע אמין, אנושי, שיבין אותם ולליבם, ושישדך להם את האדם הראוי. אם התמונה שלכם משדרת אמינות ורוך, אלו פרמטרים חשובים בתמונה. תמונה משפחתית מתוך בר מצווה של השכן, לא תמיד תעשה את העבודה. 

שלב שני -

דעו מה אתם משדרים, מה התכונה החזקה ביותר שבולטת אצלכם. אם אתם לא יודעים, תבקשו את עזרתם של חברים שלכם, או את עזררתו של בעל מקצוע. 

שלב שלישי:

הצדדים היפים שלכם  צריכים לבלוט לעין בתמונה (לכל אחד יש צדדים מוצלחים, כן, גם אם קמתם ביום רע במיוחד), כוונתי היא לעיניים, שפתיים, שיער, אף,חיוך חושף טור שיניים צחורות וכו'.  שימו דגש עליהם. בנוסף, כיוון שהפנים שלנו לא סימטריות, תמיד יהיה צד שיצטלם טוב יותר מהצד האחר, שווה לבדוק מול בעל מקצוע מה הוא?

שלב רביעי:  מנח הגוף - האם אתם יושבים או עומדים? האם אתם זקופים, רכונים, כפופים ואולי אתם בכלל שוכבים על ערסל? בדקו האם כל זה משרת את המסר שבחרתם. אם תרצו תדמית רצינית, חשוב שתקפידו על זקיפות קומה. אם אתם רוצים לשדר לבביות, חשוב שהידיים שלכם תהיינה פתוחות לרוחב המסך ושתחייכו, אם אתם רוצים לשדר שלווה ורוגע- צילום בתוך ערסל מוצצים גבעול, יכול לעשות את העבודה. 

שלב חמישי:

שימוש באביזרים - האם אתם מחזיקים משהו ביד, מהו? אם זה זר פרחים, תשאלו את עצמכם, האם הוא תומך במסר? אם לחילופין אתם מחזיקים במקל/עט/סיגריה - תשאלו את עצמכם את אותה שאלה, כמה הוא נחוץ? איך אני מחזיק את האביזר, ומה הוא משדר עבור הקהל שלי?

שלב שישי:

ביגוד: מה אתם לובשים לצילום: שמלה? חצאית? חולצת כפתורים? מה האורך שלה? או שמא האם אלו מכנסי גברדין? מכנסי סאן טרופז? חולצת מלמלה?

אופי הבגד שבחרתם צריך להתאים לעיסוק המקצועי שלכם.  למשל: המנעו מלהצטלם בחצאית מיני קצרצרה, או במפתח חזה עמוק מידי, אם אתם נותנתים שירותי הרצאות לאירגונים.  השתדלו שהבגד לא יגנוב מכם את ההצגה. שיהיה על פי רוב סולידי, אלא אם כן את מעצבת אופנה, סטייליסטית (וגם זאת במקרה הצורך). כדאי להעדיף בגד בצבע חלק (לא פסים, לא משבצות, לא פרחים ולא נקודות) כדאי להוסיף לכל בגד גם אקססוריז, כאלו שיוסיפו לבגד וישדגו אותו. אם אתם לבושים בשחור, כדאי שהאביזר שבחרתם: שרשרת, עגילים, אודם, חפתים, עניבה וכו', "ישבור" את הצבע.

שלב שביעי -

צבעוניות: הכוונה היא לצבע הבגד, הצעיף, העגילים, השרשרת, כל אלו צריכים להתאים ולנגוד את צבע עור הפנים, אם אתם חיוורים, או צהובים בעור הפנים, השתדלו להימנע מצבע בז' או צהוב לימון, צבע אדום או גוונים אדומים יכולים להחמיא לכם. לעומת זאת, אם אתם אדמדמים בצבע עור הפנים, צבע מנוגד לאדום, כמו, צבע ירוק, למשל, יכול להלום אותכם.  

שלב שמיני:

איפור נשים: כיוון שמצלמה יכולה להבליט כל פגם, אנא הקפידו להתאפר: צבע בסיס - מייק אפ, לאחריו פודרה, סומק, איפור עיניים ושפתיים: הדגישו את העיניים או את השפתיים, אך לא את שניהם יחד, אם יש לכם פצעונים, זאת הזדמנות טובה יותר להשתמש במייק אפ.

איפור גברים: לפני צילום תמונת הסטילס מומלץ להשתמש בפודרה שקופה, שתיתן גוון אחיד לעור הפנים, לאחר הצילום ניתן להסיר את האיפור בעזרת מגבונים לחים.  

שלב תשיעי:

שיער נשים – עדיף להקפיד על שיער מסודר ומאורגן בפן, על פני שיער גלי, אלא אם כן יש חשיבות למראה השובבי.

שיער גברים – במקרה של הקרחה, שימוש באבקת שיער תכסה שבילים רחבים, בנוסף, מראה הקרח עדיף לשימוש על פני "הלוואה וריבית"

שלב עשיריי:

אנרגיות חיוביות. אחרי כל ההכנות וההתגנדרויות. חיוך רחב ומזמין יכול להוסיף לתראה  הכללי ולתדמית שלכם. חיוך בדרך כלל יקרב את הלקוחות שלכם, ישדר תדמית נעימה ומזמינה (וזה כמובן תלוי במסר ובסוג העסק שלכם). אם אתם חוששים להיראות מלאכותיים, וחיוך לא בא בטבעיות, חשבו על סיטואציה חיובית שקרתה בחייכם, תזכרו בה ואז תחייכו. תנסו. אשמח לשמוע מכם אם זה עבד לכם.

 

מיתוג ותדמית באמצעות תמונה - לסיכום

אין קיצורי דרך למיתוג ותדמית מוצלחים. כפי שאתם בוחרים באדם מקצועי שיבנה לכם אתר ועמוד פייסבוק , כדאי שתתנו את הדעת התדמית אישית שתייצג נכון את העסק שלכם. כדי לעשות זאת נכון, תבדקו כיצד שפת הגוף שלכם באה לידי ביטוי בתמונה, האם היא תומכת במסר שלכם? תשאלו את החברים שלכם, האם השתכנעו מהתמונה? האם היו קונים מכם את השירות או את המוצר? האם הבגדים שלכם תומכים במסר? והכי חשוב, אל תשפטו את עצמכם לחומרה, לכל אחד יש את הקסם שלו, צריך לדעת להוציא אותו החוצה.

בהצלחה!!

www.melamedia.tv

רונית מלמד


עורכת תוכן


מומחית בהכנה לראיון טלוויזיה ופרזנטציה


www.melamedia.tv


052-2689889




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב