דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העולם עומד בפני אסון סייבר 

מאת    [ 07/06/2012 ]

מילים במאמר: 577   [ נצפה 1772 פעמים ]

במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (ד') במסגרת כנס הסייבר הבינלאומי השני שארגנה סדנת יובל נאמן באוניברסיטת תל אביב, הזהיר יוג'ין קספרסקי, מייסד ומנכ"ל חברת אבטחת המידע Kaspersky, כי העולם עומד בפני אסון סייבר. “זה יהיה סוף העולם כפי שאנו מכירים אותו. אנחנו תלויים היום במערכות מחשוב”.

"שלום, גבירותיי ורבותיי. אני יוג'ין קספרסקי ואני אחלוק אתכם את המידע לגבי וירוס הפליים”,פתח קספרסקי. הוא הדגיש כי החברה שלו מספקת נתונים על בסיס מידע טכני שמתגלה בקוד הוירוס ואין לו עניין להתעסק בשאלות פוליטיות כמו למשל, מי עומד מאחרי הוירוס. “אין לנו דעות פוליטיות ואנחנו מחוץ לשיח הפוליטי. אנו לא חוקרים מי מאחרי הוירוס, זאת לא עבודה שלנו. כמו כן, אני לא אחשוף את האנשים שלי שחשפו את הוירוס ומנתחים את הקוד. מי שרוצה יוכל למצוא אותם בבלוגים רלוונטים באינטרנט. תוכלו למצוא הרבה מידע בנוגע לוירוס ולנושאים אחרים באתר http://www.securelist.com/en/ או בבלוג שלי http://eugene.kaspersky.com “.

אז מה בעצם קרה עם הפליים?

 "הסיפור מאחרי החקירה התחיל כך . ב-21-22 באפריל השנה היו חדשות שחברות נפט מאירן היו קורבנות של תקיפת סייבר והרבה מידע שלהם הלך לאיבוד. אין לי נתונים מה קרה שם בדיוק, אבל כמה ימים לאחר מכן קיבלנו עדכון מדובאי שאירן פרסמה חומר בפרסית שמאשים אותנו במה שקרה לאותן חברות. זאת, משום שכולן השתמשו בתוכנות שלנו. זה היה ב24-25באפריל, אני הייתי בכנס אינפוסק בלונדון והידיעה הזו הייתה שוק בשבילי”.

 

"לא ידעתי מה קרה בדיוק והתחלתי מיד חקירה פנימית אצלי בחברה. חשבתי שמדובר אולי על כשל במנגנון העדכון שלנו, לא ידעתי. עלתה גם שאלה לגבי חברות אחרות שסיפקו תוכנות לאירן. צריך להבין ששירותי IT ותוכנות הן כמו חמצן. אין אפשרות להטיל עליהם סנקציות. זה יכול להיות מערכות הפעלה, אנטי וירוס או אחרות".

 "מבחינתי זה היה מסוכן. אם האשמות של האיראנים היו יוצאות לעולם זה היה פוגע במוניטין של החברה שלי ותזכרו שהדבר הכי חשוב בעסקי ה-IT זה מרכיב האמון. יצרנו קשר עם ארגון CERT באירן שיסבירו לנו מה קרה ושיתנו לנו נתונים. הם לא שיתפו פעולה, אבל בכל זאת הצלחנו לגלות קצת מידע וגילינו את הפליים. מיד לאחר מכן פנינו ל-ITU בגלל שהבנו כי מדובר במקרה רציני ואין לנו כחברה פרטית יכולת להתמודד עם האחריות הזו לבד וצריך תמיכה של ארגון בינלאומי. דיברנו אתם והחלטנו יחד על שיתוף פעולה שבמסגרתו ה-ITU ינהל את החקירה מי עומד מאחרי ההתקפה ואנחנו נספק רק את הנתונים הטכניים" .

 

"לבסוף, השגנו את כל הקוד של הפליים והתחלנו לחקור. אני חייב לציין שהיינו די מפוחדים היות ומדבור בנושא מאד רציני. זו הוכחה שנשק סייבר יכול להיות מאד מסוכן ומקרה זה רק מוכיח שצריך לעשות משהו נגד זה. יותר פשוט היום לפתח נשק סייבר מנשק רגיל, ומישהו פיתח אותו”.

 "הפליים מאד מורכב והרבה מדינות יכולות לעשות משהו ברמה הזו או משהו דומה. בשביל זה אפשר גם להשכיר או לחטוף מהנדסים ואפשר גם לשכור האקטיביסטים. הם יודעים איך לתקוף ממשלות וארגונים. הבעיה עם נשק סייבר טמונה ביכולת שלו לשכפל את עצמו באמצעות רשת האינטרנט וכל אחד בעולם יכול להיפגע . לאינטרנט אין גבולות”.

 תרחיש אימים אפשרי שציין קספרסקי, הוא התקפה על תחנת כוח למשל. “במקרה כזה, כל שאר התחנות עם אותו ציוד בכל מקום בעולם הופכות להיות פגיעות”. נקודה נוספת שהוזכרה על ידו היא העובדה שבסייבר מאד קל להאשים מישהו, על אף העובדה שמאד קשה לדעת בוודאות מי באמת יזם את המתקפה. "אם יש התקפה על ישראל ובקוד יש שורות בפרסית, את מי יאשימו? אבל זו עדיין לא הוכחה לכך שהוא אכן עשה זאת. מאד קל להאשים מישהו בהתקפת סייבר. אתה לא יודע מי מאחרי ההתקפה, מה היעד הבא ואיפה הוא פותח. זו המשמעות של סייבר טרור ואני מפחד שזו רק ההתחלה”.

 את החלק של המונולוג לפני השאלות של התקשורת, ביקש קספרסקי לסיים באזהרה: "זה יהיה סוף העולם כפי שאנו מכירים אותו. אנחנו תלויים היום במערכות מחשוב בצורה מוחלטת. אני מוצא כל הזדמנות לחלוק את הסיוטים שלי מנשק סייבר עם מי שמוכן לשמוע. בבקשה, הפסיקו עם זה. אם תמשיכו, העולם לא יהיה אותו דבר. אני באמת מפוחד”.

 לאחר מכן, הקדיש קספרסקי זמן לשאלות הכתבים. להמשך קריאת תשובות לשאלות באתר ישראל דיפנס

 

 

 

 

אתר ישראל דיפנס מביא חדשות מישראל בתחומי הביטחון והטכנולוגיה . 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב