דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לטפל בקשיים של ילדכם בחלק הרגשי, הלימודי והחברתי 

מאת    [ 07/06/2012 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 2195 פעמים ]

"אני רוצה שיהיה לו טוב, אבל לא יודעת מה לעשות!!"

כל הורה רוצה לילד שלו את הטוב ביותר. כולנו כהורים עושים מאמצים רבים על מנת להעניק לילד סביבה בטוחה, בונה ותומכת על מנת לאפשר לו להתפתח וללמוד בצורה עצמאית ולפתח לעצמו את היכולות שלו.

בעיות לימודיות אצל ילדים

לפעמים יש מקרים בהם ילדים סובלים מבעיות הקשורות ללימודים. ילדים אלו מגלים כי החומר הנלמד בכיתה קשה להם וכי הם אינם מצליחים לעמוד בקצב של שאר הילדים בכיתה. בעיות לימודיות אצל ילדים הולכות ומתדרדרות עם הזמן. ילד שסובל מבעיות וקשיים בלימודים ובבית הספר מפתח לעצמו דימוי עצמי נמוך ובטחון עצמי ירוד.

הורים שחושדים שלילד שלהם יש בעיה בבית הספר או שהם רואים כי הילד מתקשה בלימודים יכולים לפנות עם הילד לאבחון דידקטי על מנת לנסות לאתר את הבעיה. יש מקרים בהם תתגלה הבעיה כדבר פשוט עם פתרון מהיר יחסית – בעיות ראיה, שמיעה וכו'.

"אני לא חושבת שהבעיה שלו היא לימודית בלבד, אולי זה נובע ממשהו אחר..."

יש מקרים בהם יופנה הילד גם לאבחון פסיכודידקטי על מנת לאתר בעיות בעלות רקע רגשי. ילדים אלו מצריכים סבלנות רבה יותר. בעיות לימודים על רקע רגשי ניתן לפתור על ידי פנייה לפסיכולוג של ילדים למספר מפגשים של הילד – לבד או עם הוריו על מנת לתת לילד כלים להתמודד עם הבעיה שלו ולהתגבר על הקשיים.

בשורה התחתונה : איך נבחר פסיכולוג מתאים לילד שלנו ?

כאשר אנו ניגשים לטפל בילד שיש לו בעיה בבית הספר חשוב לפנות לפסיכולוג מתאים. דבר ראשון על הפסיכולוג להיות פסיכולוג שמיועד לטיפול בילדים. על מנת להיות פסיכולוג ילדים עליו לעבור הכשה מיוחדת לכך. כדאי לברר אם יש לכם חברים או מכרים שהילד שלהם עבר טיפול אצל פסיכולוג של ילדים ולשאול אותם האם הם מרוצים ממנו.


אם אין לכם קרובים או מכרים אותם אפשר לשאול כדאי לפנות לקופת החולים בה אתם חברים. במקרים רבים רופא המשפחה יוכל להפנות אתכם לפסיכולוג ילדים טוב שגם עובד עם הקופה כך שהטיפול יעלה לכם הרבה פחות. ניתן גם להעלות שאלה בפורומים שונים של הורים לילדים בעלי בעיות לימודיות או בעיות בבית הספר ולבקש המלצות על פסיכולוג ילדים טוב באזור בו אתם גרים.

כאשר אתם ניגשים לבחור פסיכולוג, כדאי מאוד להשיג מספר שמות של פסיכולוגים של ילדים מומלצים באזור שלכם. אחד הדברים הכי חשובים בטיפול פסיכולוגי הוא החיבור של הילד לפסיכולוג שמטפל בו. ילדים לא נותנים אמון בקלות בכל אחד ולעיתים אין כימיה בין הילד לפסיכולוג, הילד לא יפתח בפניו ולא ירצה לדבר איתו, מה שעלול לפגוע ביעילות של הטיפול. אם אתם רואים שהילד שלכם לא מתחבר לפסיכולוג, או שהוא נרתע ממנו ולא נפתח בפניו כדאי לנסות לפנות לפסיכולוג ילדים אחר על מנת להשלים את הטיפול.

 

 

 

חברת GoText הינה חברה מובילה בתחום כתיבת תוכן וכן כתיבת מאמרים, המספקת מעל ל350 מאמרים מידיי חודש לעסקים רבים בארץ ממגוון קשת העיסוק.חברתנו מספקת שירותי תוכן מתקדמים המאפשרים ללקוחותינו להפוך את האתר שלהם לאופטימלי למנועי חיפוש.נשמח לספק שירותי כתיבת תוכן ללקוחות חדשים נוספים ולהמשיך ולספק תוכן מקורי, שיווקי ואיכותי ללקוחות קיימים. GoText - תוכן שמוביל אותך לפיסגה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב