דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוסף מגנזיום - כל מה שרציתם לדעת 

מאת    [ 07/06/2012 ]

מילים במאמר: 723   [ נצפה 9087 פעמים ]

תוסף מגנזיום – כל מה שרציתם לדעת

הגוף שלנו הוא אמנם מכונה מאוד משומנת, אבל ישנם מצבים בהם צריך להוסיף לו אנרגיה מבחוץ, כדי שיוכל להמשיך לתפקד בצורה נאותה. כך למשל, מכיוון שעם הגיל יש בדרך כלל בריחה של סידן מהגוף, חשוב להשלים את כמות הסידן הנדרשת לתפקוד תקין של הגוף באמצעות תוסף חיצוני. בדיוק כך קורה עם מגנזיום – יסוד כימי ממשפחת המתכות האלקליות העפרוריות, שהינו מינרל מאוד חשוב אשר במצב נורמטיבי קיים בכמויות גדולות מאוד בגוף האדם.

מהו מגנזיום?

יסוד מתכתי אשר יש לו מופעים שונים בטבע, אולם הוא אינו משמש בתפקיד ביולוגי אלא כשהוא קשור לקבוצות אורגניות כמו חומצות אמינו או חומצות שומן. 

מה תפקידו של המגנזיום?

המגנזיום מצוי בגופם של כל היצורים החיים, כולל חיידקים, אצות, צמחים, בעלי חיים וכמובן – האדם. הוא נמצא באתר הפעיל של הרבה מאוד אנזימים, ותפקידו הינו לאפשר את קיומם של תהליכי הפירוק והבנייה של התאים, אשר מתקיימים בגוף ללא הפסקה. לאור היותו קשור לפעילות התקינה של התאים, יש לו גם תפקיד חשוב מאוד בפעילותם של תאי העצב, ולכן גם בפעילותה התקינה של מערכת העצבים כולה. על מנת שהמגנזיום אכן יבצע את תפקידו כראוי וישמור על מוליכות עצבית תקינה, הוא חייב לא רק לעבור מהמעיים אל הדם, אלא לחלחל אל תוך התאים ולהיקלט בהם.

האם מגנזיום מצוי בטבע?

בהחלט כן. מגנזיום מצוי, בין היתר, בצמחים, המכילים את התרכובת הקרויה כלורופיל, שמספקת לצמחים את צבעם הירוק. הכלורופיל מכיל מגנזיום, וכאשר בעלי החיים אוכלים את הצמחים (במיוחד את אלה הירוקים) – הם מכניסים לגופם את המינרל, החיוני כל כך לחיי התאים.

מהיכן יכול האדם להשיג מגנזיום?

המגנזיום נמצא בעיקר בירקות ירוקים בעלי עלים, בדגנים מלאים, בקטניות, בבננות, בשקדים ובאגוזים וגם בשוקולד מריר. מוצרים שדלים במינרל זה הינם מוצרי חלב, דגנים ללא קליפה ודגים. למעשה, לא רק שבמוצרי חלב אין מגנזיום, אלא שהסידן שמצוי בהם (ובמזונות נוספים) מפריע לספיגת המינרל בגוף.

מה גורם לדלדול ברמת המגנזיום בגוף?

באופן עקרוני, לאדם המקפיד על תזונה נכונה הכוללת את כל אבות המזון לא צריך להיות חוסר במגנזיום, אולם ישנם מספר מצבים בהם כמות המינרל בגוף יורדת:


    • תזונה לא מאוזנת – תזונה לא מאוזנת, שאינה מכילה, בין היתר, ירקות עליים, וכוללת הרבה מאוד מזון מעובד ובעיקר מזון מעובד מדגנים, יכולה לגרום לחסר במגנזיום. 
    • נטילת תוספי סידן – כפי האמור לעיל, הסידן מפריע לספיגת המגנזיום בגוף ולכן, אנשים הנוטלים תוסף סידן או שרמת ובגופם גבוהה בשל תזונה עתירת סידן, צריכים ליטול גם תוסף מגנזיום.
    • נטילת תרופות כרונית – חלק מהתרופות, ובעיקר תרופות המיועדות לטיפול בבעיות במערכת העצבים, גורמות הרבה פעמים להפחתה ברמת המגנזיום. סיבה משוערת לכך היא, שבגלל פעילות היתר של הכבד הנובעת ממאמציו לפנות את הכימיקלים שבתרופות מהדם, נמנעת גם הספיגה של המגנזיום בתאים. בנוסף, ישנן תרופות (כמו למשל תרופות לטיפול בלחץ דם גבוה) שגורמות להפרשה של המינרל בשתן.
    • הפרשת מגנזיום בזיעה – האקלים החם השורר במדינת ישראל גורם להזעה מרובה, והמגנזיום מופרש בזיעה ולכן מאגריו מתדלדלים.

 מהם הסימפטומים של חסר במגנזיום?

בשל העובדה שמדובר במינרל חיוני כל כך לתפקוד תאי הגוף והעצבים, חסר במגנזיום יכול להתבטא בהרבה מאוד תופעות גם יחד, כגון: הפרעות בקצב הלב, שינויים בלחץ הדם, התכווצויות שרירים ברגליים בזמן פעילות ספורטיבית או בזמן השינה, מיגרנות, עייפות, חוסר תיאבון, נדודי שינה, חרדות, הפרעות במערכת העיכול ועוד.  

האם אפשר להתגבר על חוסר במגנזיום?

בהחלט כן. ניתן לקחת תוסף מגנזיום ובאמצעותו להשיב לגוף את רמת המינרל הדרושה לפעילותם התקינה של כלל התאים ושל תאי העצב בפרט. חשוב לדעת, כי לא כל תוסף מגנזיום יהיה יעיל, וזאת משום שישנם היום בשוק תוספים שמכילים מגנזיום שעובר רק לדם ולא נספג בתאים. יעילותו של תוסף מגנזיום כזה תהיה פחותה ביותר עד כמעט לא מורגשת, וסביר להניח שנטילתו לא תגרום לסימפטומים של החוסר במינרל להיעלם. לכן, לפני שמתחילים לקחת תוסף מגנזיום חשוב לוודא שהוא מכיל חומר פעיל אשר נספג לתאים, משום שרק הוא יכול להעלות את רמת המינרל בדם בצורה הרצויה.

תוסף מגנזיום – סיכום

אפשר לסכם ולומר, כי חשוב מאוד לדאוג לכך שרמת המגנזיום בגוף תהיה תקינה. במקרה שאדם סובל ממספר סימפטומים שתוארו לעיל, מומלץ שיפנה לרופא וסביר להניח שיקבל הנחיה להתחיל ליטול תוסף מגנזיום. על מנת להבטיח שלנטילת התוסף תהיה השפעה חיובית על רמת המינרל בגוף, חשוב מאוד לוודא שנוטלים תוסף מגנזיום שנספג בתאים ולא רק בדם.

לקבלת מידע נוסף בנושא תוסף מגנזיום איכותי – צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

 

 

הקניון הוירטואלי  "העיקר הבריאות" מאפשר ללקוחותיו לבצע רכישת מוצרים ו/או שירותים במגוון תחומים, מהספקים המובילים בישראלבתחום הרפואי, מתאים לרופאים פרטיים, מטפלים וכל מי שמחפש מוצרים בתחום הבריאות, הספורט, איכות החיים והסיעוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב