דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול זוגי 

מאת    [ 05/06/2012 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 2376 פעמים ]

אנשים רבים סובלים ממשברים שונים במהלך חיי הזוגיות שלהם. על מנת לבנות את מערכת שיחסים מחדש ולסייע בפתרון של משברים כדאי לפנות לייעוץ זוגי. חשוב לפנות לייעוץ זוגי עוד לפני שמגיעים למשבר חמור של שבירת הכלים. מתי יודעים כי המצב חמור? מתי כדאי לפנות לייעוץ זוגי? כל הפרטים במאמר הבא.

מה זה בעצם טיפול זוגי?

טיפול זוגי הוא ייעוץ בנושא נישואין שניתן על ידי פסיכולוג קליני, מדובר בסוג של טיפול פסיכו טרפי. יש גם יועצים שאינם בעלי הכשרה פסיכולוגית אלא של מאמנים או יועצים של רשויות הרווחה. במהלך הטיפול מנסים בני הזוג בעזרת הפסיכולוג לפתור בעיות או נקודות חיכוך על ידי שיחה ומשחקי תפקידים.

המטרות בטיפול זוגי :

שיפור במערכת היחסים בין בני הזוג, מתן כלים להבנה והכלה של בני הזוג והקשר ביניהם, עזרה בקבלה של החלטות הקשורות למערכת היחסים, במקרה ויש פערים שאינם ניתנים לגישור ניתן להחליט על סיום הקשר באופן תרבותי וידידותי.

למי כדאי לפנות לטיפול זוגי?

כל זוג שיש להם מערכת אינטימית לא משנה אם הם בני מינים שונים, בני אותו מין, נשואים, צעירים, או קשישים, שיש להם קשיים במערכת הזוגית.

מתי כדאי לפנות לטיפול זוגי?

רוב האנשים פונים לטיפול זוגי כאשר הם נמצאים במשבר המאיים על שלמות התא הזוגי שלהם. כאשר מערכת היחסים חשובה להם מספיק על מנת לשמר אותה, פונים בני הזוג לטיפול זוגי. חשוב מאוד לפנות לטיפול זוגי לפני שמגיעים למצב של משבר חמור.

פנייה לטיפול זוגי כבר בתחילת בניית הקשר (מה שנקרא הדרכה לחיי נישואין) יכול לעזור מאוד בבניה של קשר בריא ויציב יותר. ייעוץ זוגי מוקדם יכול לעזור לבני הזוג להבין את המהות והייחוד של בן או בת הזוג ואת ההשלמה ביניהם.

מתי יודעים שיסודות הזוגיות מעורערים?

טיפול זוגי מתאים גם לזוגות שהגיעו למצב של משבר, במצב שבו הדרך לפירוק הקשר קצרה וקלה יותר מאשר העבודה הקשה הכרוכה בשימור ובנית הקשר מחדש, מוטב להימנע מלהגיע לטיפול זוגי במצב כזה.

כאשר יש בקשר תחושות לא מוסברות של חוסר אמון, חוסר יכולת לתקשר אחד עם השני, כאשר לא מצליחים לנהל שיחות בעלות אופי מהותי, בעיות בתפקוד המיני, ואפילו בעיות כספיות, מעבר דירה או הולדה של ילד חדש – כל אלו סיבות טובות לפנות לטיפול זוגי.

גם כאשר נראה כי הנסיבות הן מאורע משמח כמו לידה של ילד, קניית בית, מעבר דירה ועוד, לפעמים מדובר במשהו שמערער את היחסים הזוגיים בצורה שקטה ולא מורגשת עד להתפוצצות קשה, לכן כדאי לפנות לטיפול זוגי כאשר מרגישים מעט שלא בנוח עם הקשר, ולא לחכות ל"רגע האחרון" שבו המוצא הקל ביותר הוא פירוק של הקשר.

חברת GoText הינה חברה מובילה בתחום כתיבת תוכן וכן כתיבת מאמרים, המספקת מעל ל350 מאמרים מידיי חודש לעסקים רבים בארץ ממגוון קשת העיסוק.חברתנו מספקת שירותי תוכן מתקדמים המאפשרים ללקוחותינו להפוך את האתר שלהם לאופטימלי למנועי חיפוש.נשמח לספק שירותי כתיבת תוכן ללקוחות חדשים נוספים ולהמשיך ולספק תוכן מקורי, שיווקי ואיכותי ללקוחות קיימים. GoText - תוכן שמוביל אותך לפיסגה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב