מה המכנה המשותף לכאב שיניים, לקידום העסק שלך ולייעוץ עסקי?
ובכן אפשר לומר שיש אנשים שעד שזה לא ממש כואב להם, הם דוחים את הטיפול.
יש המון הסברים וצידוקים שונים מדוע לדחות את רופא השיניים: "בחייך, זו הוצאה כספית - ואני לחוץ בכסף!", "זה כואב" וגם "נחכה למחר. אולי יהיה יותר טוב". למרבה הפלא אלה תשובות שאני שומע בקשר לפרסום ושיווק העסק, כשאני שואל בעלי עסקים שמגיעים אלי עם לחץ פיננסי ובעיות תזרים.
זה גם מה שקרה עם בעל עסק ממרכז הארץ שהגיע אלי. המצב שלו היה באמת קשה. מינוסים והלוואות שהולכים וגדלים, ומהווים פי 5 ויותר מהמחזור החודשי שלו. לכאורה חסרה היכולת לייצר מספיק הכנסות כדי להדביק את הקצב בו המינוסים גדלים. האמת שלולא חבר שלו שדאג לו והפנה אותו אלי, ייתכן שהוא היה ממשיך לצבור את החובות הללו עד שהבנק היה בולם ומגביל אותו.
בפגישה הראשונה הוא ציין שהוא ניסה לבצע פעולות פרסום, אך המצב הפיננסי קשה ואין לו הרבה כסף. הוא ציין שלפרסם עולה כסף רב והוא לא בטוח עד כמה יוכל להביא מספיק לקוחות לחנות שלו כדי להדביק את הפער. הוא פשוט לא ידע מה לעשות. מצד שני - הוא האמין בעסק ובמוצרים שלו, ונשאר אופטימי שאפשר מתישהו ואיכשהו להציל את המצב.
זה מה שעשינו...
טיפול:
הנה בדיוק הבעיה. זה נכון שטיפול שיניים זו הוצאה כספית. יחד עם זאת לפי העקרון שמה שאינך מטפל בו חוזר ונושך, אם לא תוציא על טיפול מונע או טיפול שיניים היום, הבעיה תגדל ותדרוש טיפול יקר יותר מחר.
נכון שטיפול שיניים כואב (גם הכאב עצמו וגם המחשבה על הוצאת כסף יכולה לכאוב). האמת היא שזה כואב עוד הרבה יותר, אם הנושא מוזנח ודוחים את הטיפול בו למועד מאוחר מדי.
הדבר נכון באותה המידה גם לגבי קידום העסק וגם לגבי הרשמה לייעוץ עסקי.
בעבר בעל העסק ניסה לפרסם כדי להביא לקוחות שיקנו. כמו בעלי עסקים רבים אחרים, הוא הוציא הרבה מאוד כסף באופן יחסי למספר הלקוחות שבכלל הגיעו מהפרסום. הכסף צריך לצאת על הפעולה הנכונה, זו שתביא לתוצאות עכשיו!
במקום פרסום לא ממוקד ויקר, הוצאנו פרסום (בשקלים בודדים), שיזמין אנשים פנימה לחנות, לקבל מוצר זול מאוד ללא תשלום בתמורה לכך שישאירו את הפרטים שלהם עם אישור להמשיך ולתקשר איתם.
רק מהפעולה הזו נכנסו תוך שלושת הימים הראשונים כ 74 איש נוספים מעבר לשגרה והשאירו את פרטיהם האישיים. וזו רק ההתחלה! הם נהנו ממבצע מיוחד שנתן להם שירות ומוצר ללא תשלום. למעשה התשלום היה הפרטים שהשאירו ששווים כסף רב אם יודעים להשתמש בהם נכון בצעדים העוקבים. חלק מהנכנסים, כל כך נהנו מהמוצר, שהם הגדילו את הקניה שלהם והשאירו כסף עבור מוצרים נוספים.
הפעולה עצמה היא פשוטה מאוד, ובעל העסק יכול להמשיך ולהשתמש בה כאוות נפשו בהמשך ללא הגבלה. ההמשך של השימוש הנכון ברשימה הזו שהולכת וגדלה, יכול להניב שוב ושוב עוד עסקאות ולייצר חוג לקוחות נאמנים (זה כבר למאמר אחר).
תוצאות:
בעל העסק כבר לא מרגיש "תוצאה של המצב".
בסופו של דבר, אחרי שבעל העסק ראה כיצד בשעות בודדות ופעולות קידום פשוטות ונכונות ניתן לייצר כמות גדולה של לקוחות חדשים, הוא כבר לא שייך לקבוצה של אלה שדוחים את הטיפול. הוא כבר נמצא על תוכנית ייעוץ והכשרה כמנהל באקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ.
אשמח לשמוע תוצאות מיישום.
בהצלחה!
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ.
עפר פלאוט הוא הבעלים והמנכ"ל של אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ.
חברה להכשרת מנהלים ויעוץ עסקי.
החברה עוזרת למנהלים ולצוותי עובדים לממש את הפוטנציאל שלהם.