דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסלול לתואר ראשון - לימודי אומנות 

מאת    [ 03/06/2012 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 12479 פעמים ]

אפשרויות הלימוד השונות לתואר ראשון של לימודי אומנות כוללים שילוב של תכנים תיאורטיים וטכניקות פרקטיות בשיעורים מעשיים. זאת על מנת לחשוף את הסטודנט לסקלה רחבה של מגוון האומנויות הקיימות, לתולדות האמנות, למגוון זרמים באמנות, לסגנונות שונים ולקשרים המחברים בין כל תרבות לאומנות שלה.

כמו בכל מקצוע, צריך לשאול שאלות חשובות על מסלול הלימודים: מה עושים בהכשרה המעשית? מהי תכנית הלימודית העיונית? אילו מסלולי לימוד שונים ישנם? מה אפשרויות התעסוקה לאחר גמר הלימודים?
החלק המעשי בעיקרו לימודי אומנות עיקרם להקנות כלים בסיסיים כמו בכל לימודים למקצועות מלאכה שונים. לימודי אמנות מכילים לכל אורכן, סדנאות שונות במגוון תחומים, בליווי מרצים מנוסים מן התחום, שמספקים הנחייה וביקורת על מנת לשפר ולתקן.
מטרת הסדנאות המעשיות הללו היא לפתח מגוון כישורים בנושא הסדנאות, כמו: רישום וציור, פלסטיקה ופיסול, עבודה עם שלל חומרים שונים שלא נחשפים אליהם ביום יום, עיצוב גראפי, עיצוב דיגיטאלי, צילום  ועוד. בסדנאות יוכלו הסטודנטים להיחשף ולשלב טכניקות אמנותיות מסורתיות עם טכניקות מודרניות, טכניקות נפוצות עם טכניקות מן השוליים.

מה לומדים בתואר ראשון באומנות?

החשיפה מרחיבה את גבולות האמנות ויכולות הביטוי האומנותיות של הסטודנט. הסטודנטים גם נבחנים על העבודה המעשית באמצעות פרויקטים להגשה, במהלך השיעור ופרויקט גמר בכל שנה. החלק העיוני בשביל להעשיר את הטכניקה המעשית, ייחשף הסטודנט למגוון נושאים עיוניים במסגרת לימודי אומנות. תכנים אלה הם רבים ומגוונים, ומשתנים ממוסד למוסד, ומשנה לשנה, למשל: תולדות האמנות, שפת האמנות, ניתוח וביקורת על יצירות אמנותיות, אומנות בהיבט פילוסופי, אומנות בהיבט תרבותי ועוד. תולדות האמנות זה נושא נרחב התופס חלק גדול מתוכנית הלימודים העיונית, למשך כל הלימודים. קורסים כמו: אמנות הבארוק, אמנות האסלאם, אמנות יוון העתיקה, אמנות ימי הביניים, וכמובן אמנות בת זמננו, על כל סוגיה השונים ועוד.

היכן לומדים תואר ראשון באומנות?

לימודי אומנות במגוון מסלולים לימודים של תואר ראשון באמנות נלמדים במספר מוסדות שונים, באוניברסיטאות ובמכללות השונות. מסלולי הלימודי השונים מגוונים מאוד ומורכבים כמובן מחלק מעשי וחלק עיוני. חלקם כוללים דגש על הצד התיאורטי, חלקם דגש על הצד המעשי, חלקם עם דגש על פן טיפולי וכן הלאה. ישנם מסלולים המכוונים לתואר ראשון באומנות, ויש מסלולים המובילים את הסטודנט לתעודה בלבד. לרוב, ניתן להפריד בין מסלול ומסלול על פי היקף תכנית הלימודים כולה: * לימודים חלקיים – מסלולי לימוד המחולקים לפי שעות בבוקר או בערב נפוצים העיקר אצל אלה המבקשים ללמוד אמנות בשעות הפנויות שלהם. לרוב יהיו אלה לימודים לאלו המכוונים לתעודה בלבד.
* לימודים מלאים – מסלול לימודים אשר לרוב נמשך לתקופה של בין שלוש לחמש שנים. לימודי אמנות אשר נחשבים לאינטנסיביים יותר, עם לימודים של בין 3-5 ימים בשבוע, ושעות אקדמאיות של כ-5-9 שעות ביום. מסלולי לימודים המכוונים לתעודה, מתעסקים לרוב בהתמחות ספציפית של הסטודנט או לשם צרכי העשרה ולא לימודים כללים ומקיפים. בלימודים אלה ניתן לשלב מספר רב של תחומים וחוגים, כמו טיפול באומנות עם דגש על פיסול או ציור ורישום עם דגש על עיצוב דיגיטאלי. אפשרויות תעסוקה שונות לבוגרי לימודי אומנות כמו כל מקצוע, יש צורך לדבר על השאלות הפרקטיות של סיום הלימודים. מסלול של לימודי אומנות, מקיף או עם דגש מסוים, מקנה כלים רבים, רקע רחב, ואופקים חדשים. מי שירצה לעסוק באומנות כמקצוע, יכניס לכך את ההשקעה וההתמדה הדרושה, יגלה כי ניתן להתפרנס מן המקצוע בכבוד רב. עבור אלו שאמנות היא תחביב או ערך מוסף ואינו מחפש דווקא לעסוק בתחום כמקור פרנסה, ימצא כי ניתן לשלב מגוון תחומי ההוראה וטיפול עם תחומי האומנות השונים, במערכת החינוך, מתנס"ים, באופן פרטי, במערכת הבריאות ובמסגרות שונות ומגוונות.

סדנאות שיווק בפייסבוק, עורכת תוכן שיווקי וכתבת תוכן שיווקי, תוכן לאינטרנט לקידום אתר בגוגל - תוכן SEO, שדרוג תוכן ותחזוקת תוכן באתרי חברה ואיפיון אתרי חברה ממותגים ומסחריים, כתיבת ועריכת ניוזלטרים לחברות מסחריות ויצירת תוכן למועדוני לקוחות של חברות מסחריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב