דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית - המועד הנכון להגשת תביעה 

מאת    [ 03/01/2008 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 2539 פעמים ]

אנשים אשר נפגעו בעקבות רשלנות רפואית בטיפול תוהים לעיתים קרובות מתי הוא המועד הנכון להגיש תביעה לפיצויים. שאלה זו מתעוררת שוב ושוב בקרב הפונים למשרדנו וננסה להסביר כאן כיצד יש לפעול בלוח זמנים נכון על מנת להגיש את התביעה במועד.

ראשית יש להבחין בין התחלת טיפול במקרה של רשלנות רפואית לבין הגשת התביעה עצמה לבית משפט.

התחל הטיפול הנכונה והעדיפה במקרה של חשד לנזק שנגרם בשל רשלנות רפואית הינה פניה לעורך דין אשר הינו מנוסה ובקיא בתחום זה. פניה זו רצוי לעשות מוקדם ככל האפשר ורצוי בטרם נקיטת כל פעולה עצמאית על ידי הנפגע או משפחתו. לעיתים קרובות התובעים מבצעים, בתום לב, טעויות אשר עלולות לפגוע בזכאותם בהמשך לפיצויים, למשל משלוח מכתבי תלונה או דרישה לגורמים הרפואיים, ולכן מומלץ לפנות לייעוץ ראשוני אצל עורך דין בהקדם.

עורך הדין יוכל להמליץ לנפגע אילו פעולות כדאי לו לבצע בשלב הראשון ומאילו פעולות יש להימנע ולעיתים מדובר בפעולות אשר רק בסמיכות לאירוע הרשלני ניתן לבצען.

אשר על כן כאמור אין כל מניעה ואף רצוי לפנות לייעוץ משפטי מוקדם ככל הניתן.

שונה הדבר בנוגע למועד הגשת תביעה לבית המשפט - חשוב להבין כי התביעה לפיצויים בגין רשלנות רפואית חייבת לבסס אף את הנזק אשר נגרם לנפגע בעקבות הרשלנות. ברובם המכריע של המקרים לא ניתן לקבוע נכות או נזק קבוע בסמוך לאירוע הרשלני ויש להמתין פרק זמן ממושך למדי על מנת לקבוע איזה נזק קבוע נותר.

כך למשל במקרה של רשלנות רפואית בלידה אשר בעקבותיה נולד ילד אשר סובל משיתוק מוחין עקב תשניק שלא טופל. בוודאי שבחלוף חודשים בודדים מהלידה לא ניתן עדיין לקבוע איזה נזק קבוע (נכות) נגרם לתינוק ויש להמתין פרק זמן ארוך למדי - לעיתים אף למעלה משנה - עד שניתן יהיה לקבוע את הנזק ולהגיש את התביעה.

יודגש שוב כי אין כל מניעה ואף רצוי לפנות בסמוך לאירוע לייעוץ משפטי ואולם עד למועד הגשת התביעה לבית המשפט יחלוף פרק זמן ממושך.

גם, לדוגמא, במקרה של אוטם שריר הלב (התקף לב) אשר לא אובחן במועד בשל רשלנות הרופא הבודק ואשר גרם לנזק נרחב יש להמתין בטרם הגשת התביעה עד אשר יתברר סופית הנזק אשר נגרם לנפגע ושיעורו.

את הזמן אשר חולף עד להתייצבות הנזק יכול הנפגע לנצל על מנת לאסוף בסיוע עורך דינו תיעוד רפואי רלבנטי, לשחזר את האירועים נשוא התביעה, לאתר מומחה רפואי מתאים ולהכין את המסמכים הנדרשים.

הגשת תביעה "לא בשלה" בטרם התגבש נזק קבוע עלולה לגרום לתובע נזק שכן חוות הדעת הרפואית מטעמו לא תהיה תקפה בחלוף זמן שיעבור בעת ניהול התביעה ואמינותה תהיה נמוכה.

אין גם טעם מצד שני לנצל את מלוא פרק הזמן של התיישנות תביעה ולהגיש תביעה סמוך למועד התיישנותה - הדבר עלול להקשות על ניהול התיק ולעכבו.

עורך דין אשר הינו בקיא בתחום הרשלנות הרפואית ידע להמליץ לפונה אליו מתי כדאי להגיש את התביעה.
הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות שונות. חבר בועדת רפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חבר באגודה לרפואה ולמשפט בישראל, בעל השכלה רפואית.
תאונות עבודה
תאונות דרכים
רשלנות רפואית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב