דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להימנע מתאונות עבודה? 

מאת    [ 30/05/2012 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 1914 פעמים ]

איך שומרים על בטיחות במסגרת מקום העבודה? קווים מנחים בשורות שלפניכם.

טובים השלושה מן השניים

שמירה על בטיחות העובדים במקום העבודה נובעת משמירה על שלושה תחומים נפרדים, אך התלויים זה בזה לא מעט. התחום הראשון הוא תחום הבטיחות. תחום זה כולל בתוכו שליטה ככל הניתן בסיכונים הקיימים במקום העבודה, ונובעים מתחום העיסוק במקום. התחום השני הוא תחום הגיהות. תחום זה כולל בתוכו את החיזוי והערכה של גורמי הסיכון האפשריים, בכלל זה גם גורמים המסכנים את בריאות העובדים, במקום העבודה מתוך מטרה לבקר ולמנוע אותם.

ולבסוף, במסגרת תחום הבריאות יש לדאוג לרווחתו הגופנית, הנפשית והחברתית של העובד במקום.

שומרים על החוק

המעסיק הוא זה אשר אחראי לשמור על בטיחות עובדיו. בישראל מגוון רחב של חוקים אשר מסדירים חובה זו בצורה מפורטת וברורה במגוון רחב של נושאים רלוונטיים.

לא רק שהחוקים דואגים רמת הבטיחות במקומות העבודה תשמר בכל העת ואף תעלה. החוקים השונים אף מסייעים בצמצום מספר תאונות העבודה אשר מתרחשות על אף ההקפדה בתחום.

חלק מן החוקים עוסקים בנושאים נוספים הרלוונטיים לפעילות התקינה של מקום העבודה כמו למשל תקנות משרד האנרגיה. על פי תקנות אלו, על כל מפעל או ארגון שצורך מעל 300 טון אנרגיה בשנה חובה לעבור בדיקות תקופתיות ולהגיש סקר אנרגיה שנתי.

כמו כן, מחייבות התקנות כי כל מקום עבודה העוסק בתחום ימנה אדם שיהיה אחראי על חסכון באנרגיה במסגרת מקום העבודה. אדם זה חייב לעבור הכשרה במסגרת קורס ממונה אנרגיה על מנת להכינו לתפקיד.

על מנת להבטיח את השמירה על החוקים, במיוחד כאשר שמירתם מחייבת את המעסיק להוצאות כלכליות בנוסף להוצאות השוטפות של העסק, הוקמה מערכת אכיפה. בסמכות המערכת לא רק לאכוף את החוק, אלא גם להטיל קנסות ולהעניש את העוברים על החוק.

ללמוד להיות בטוח

חשיבותו הרבה של הנושא הביאה לכך כי מקצועות רבים, במיוחד כאלו בעלי רמת סיכון גבוהה מחייבים את העוסקים בהם בקבלת הכשרה מיוחדת בתחום. כל תחום עיסוק, בכלל זה בניה, חקלאות, שינוע ועוד טומן בחובו לא מעט סיכונים, ולכן יש לקבל הדרכה, ייעוץ והסמכה בתחום.

למשל מגוון קורסים להכשרת נהיגה, בכלל זה קורס מכונה ניידת, קורס טרקטור ועוד. קורס עבודה בגובה הוא תנאי בסיסי לאלו המבקשים לעבוד בגבהים וכן הלאה וכן הלאה.

ממוני בטיחות

למרות שהעובדים מוסמכים לעבודתם, והמעסיקים מכירים בחובתם לא די בכך. על מנת להבטיח אף יותר את השמירה על בטיחות העובדים מחויבים מעסיקים במקומות עבודה המאגדים למעלה מ- 50 עובדים למנות ממונה בטיחות בעבודה. מעסיקים במקומות עבודה המונים בין 25 ל- 50 עובדים מחויבים בהעסקת נאמן בטיחות. ממונה זה, שהוכשר כמובן במסגרת קורס נאמני בטיחות, אחראי לשמור ולעמוד בדרישות השונות הנוגעות למקום העבודה בכל הקשור לבטיחות, גיהות ובריאות העובדים במקום העבודה.

במסגרת תפקידם, אחראים ממוני הבטיחות על תקינות הציוד במקום העבודה, על תהליכי עבודה נכונים ועל תנאי העבודה בשטח. בנוסף, באחריותם לכתוב או לעדכן את הוראות הבטיחות בעתות שגרה וחירום וכמובן גם להקפיד ולתרגל נהלים אלו.

נסכם בבטחה

שמירה על הבטיחות במקום העבודה היא חובה ראשונה במעלה. כל מקום עבודה טומן בחובו מגוון סכנות אפשריות, אשר התעלמות מהן רב מביאה להופעתן של סכנות נוספות. שמירה ועבודה בהתאם לתקנות ולחוקים השונים העוסקים בתחום יבטיחו לכם וגם לעובדיכם עבודה בטוחה ככל הניתן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב