דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כריזמה בריקוד בכלל ובריקודי בטן בפרט 

מאת    [ 29/05/2012 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2306 פעמים ]

אולם ענק מלא עד אפס מקום. אלף נשים, שעומדות על הרגליים, שואגות, צועקות, מוחאות כפיים בעוז, קריאות צהלולים נישאות בחלל האוויר. על הבמה, עומדת אישה עבת בשר, עטויה גלביה בצבע סגול עז, כרסה משתפלת­­ בחדווה רבה מעבר לחגורה, והיא צועקת:

 MORE MORE!!!

זאת פיפי עבדו הגדולה ("גדולה" תרתי משמע.... !), הגברת הראשונה של הריקוד והקולנוע המצרי ב-30 השנים האחרונות. זאת לה הפעם הראשונה שהיא מגיעה להעביר סדנאות באירופה,  והקהל יוצא מכליו. היא מהלכת עליו קסם.

כדי להיות נוכחת בסדנא שלה, טסתי במיוחד מהארץ לעיירה מנומנמת כ-50 ק"מ ממערב ללונדון. בעולם הערבי היא נחשבת למלכת הבלאדי ולקיסרית ריקוד המקל, שהיא מניפה ומסובבת בסגנון גברי דווקא.

כשהיינו בסדנא שלה, למי היה אכפת שאת כל מה שהיא לימדה אנחנו כבר יודעות? להווי נא ידוע לכל מי שמצוי בנבכי הטכניקה של ריקודי הבטן, שלגברת מנעד תנועות מצומצם למדי. מה שבאמת הצלחנו ללמוד, זה איך נראה סקס אפיל אמיתי  ומהי כריזמה – התנודה הקטנה הזאת, הקריצה, העיפעוף, האש הפנימית. את זה חברות וחברים לא לומדים בסדנא... את זה צריך להביא מהבית! זה הדבר שבא מבפנים ויוצר את מה שהוא כל כך נדיר – כוכבת אמיתית. וזה מה שגורם לקהל להריע לה גם כשהיא לא ממש טורחת לרקוד מולו.

את התיאור המלא של המפגש החד פעמי עם פיפי עבדו, תוכלו למצוא כאן.

אז מהי כריזמה? הגדרה שאני מאוד אוהבת למילה כריזמה היא "מיקוד ואנרגיה". יש לא מעט רקדניות בטן מעולות, שהטכניקה שלהן מרהיבה. כלומר הן מאוד מאוד ממוקדות במה שהן עושות, הסולו תופים שלהן הוא פיגוזי, הפירואטים מרהיבים. הן יהיו נהדרות על הבמה, אבל ישאירו את הקהל אדיש בחפלה.  אין להן את האש הפנימית, את האנרגיה והחום האנושי הזה שיכול "להרים" את הקהל, לגרום לו לצימאון, לסחרר את ראשו.

לעומת זאת, יש לא מעט רקדניות שהטכניקה שלהן אינה כל כך משובחת (ראו מקרה פיפי עבדו לעיל), ואולי אפילו מוגבלת למדי, אבל כאשר הן ממקדות את כל האנרגיה שלהן בקהל, הקהל יוצא מגדרו מרוב הערצה.  כאשר  קיימת האיכות הזאת של "מיקוד אנרגיה" בהופעה מול קהל, כל הופעה תהיה חד-פעמית. מיוחדת במינה, והקהל יזכור אותה לעד.

דוגמא מצויינת לרקדנית עם היכולת הזאת למקד אנרגיה היא סיגל זיו - רקדנית ותיקה, עם טכניקה שרק הולכת ומשתבחת עם השנים. ההופעה שלה היא מופת של טכניקה מעולה ויכולת מיקוד אנרגיה עילאית - מבחינתי זו הרקדנית המושלמת.

גם זמרים יכולים לקום וליפול על כריזמה. קול יפה ומיוחד יש לרבים, אבל כריזמה בימתית היא הדבר החמקמק הזה שמחפשים בThe Voice, כוכב נולד ועוד. אמנם הגימיק של The Voice הוא קודם קול לצוד את הקול הייחודי, אלא שבסופו של יום, אלו שהגיעו לגמר, הם בעלי אותו קסם ששובה את לב הקהל.

ועל כן, כשנשאלת השאלה איזו רקדנית יש להעדיף כשמזמינים רקדנית בטן להופעה בחפלה – ברור שכדאי את השילוב המושלם של טכניקה נהדרת ואנרגיה מרקיעת שחקים. אבל בעיקרון, הכי חשוב זה הקשר של הרקדנית עם הקהל. רקדנית שיודעת להרים את הקהל על רגליו תגרום לאירוע עצמו להיזכר לטובה.

חפשו רקדנית כריזמטית עם טכניקה משובחת - הקהל יאהב אותה.

רקדנית בטן, יוצרת, מורה, מנחת סדנאות ריקוד ותודעת הגוף בתנועה, והרומן שלי עם ריקודי בטן זה סיפור אהבה. כשהתחלתי לרקוד ריקודי בטן, התחלתי במקביל לחפש מידע, לאסוף חומרים, לחקור. באותם ימים המידע היה מועט, ולא היו כמעט בנמצא פרסומים או מחקרים רשמיים. כיום המצב שונה, אבל עדיין מעטים המה מקורות המידע האמינים.  מלאכת האיסוף והתחקיר גורמת לי עונג רב, ואני שמחה לחלוק איתכם מעט ממה שאני גיליתי וממשיכה לגלות.


לאתר שלי www.israelibellydance.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב